Een Argentijns en Brazilaans kijkje op watervallen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Simone Roos - WaarBenJij.nu Een Argentijns en Brazilaans kijkje op watervallen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Een Argentijns en Brazilaans kijkje op watervallen

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

17 Oktober 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo Lieve mensen,
Het is even geleden zag ik maar ik heb intussen al een heleboel beleefd en gezien.

Inmiddels is ook moeders verjaard, nog van harte!!
Mijn vertrek uit BA was minder geslaagd. Norberto, de man des huizes, kwam maar niet thuis dus op een gegeven moment ben ik zelf maar gegaan. (We hadden een afspraak dat hij thuis zo zijn, nl). Dat zelf gaan is niet zo erg maar ik moest de sleutel natuurlijk nog ergens kwijt en ik vond het niet leuk dat we helemaal geen gedag hebben kunnen zeggen. Tis niet anders.

De busreis was helemaal goed. Business class stoelen die zo goed als horizontaal gezet konden worden.
Het was nog stressen op het busstation want mijn vertrektijd van de bus verscheen maar niet op het scherm. 10.000 man om je heen want alle argentijnen gingen dat weekend op pad ivm een lang weekend...en dan komt die twijfel...heb ik niet goed gekeken en is tie al weg?? ...maar nee..hij had ruim een half uur vertraging. Ik heb, denk ik gewoon 6 tot 7 uur geslapen! Ook het zitten zelf was heel comfortabel. echt te doen dus.
In Iguazu is niet veel te doen. Het is een heel klein, rustig plaatsje. Op de locale plaza heb ik uiteindelijk mijn biertje gedronken en de belangrijk voetbalwedstrijd gekeken; Argentinie vs Peru. Argentinie was toen nl. nog niet geplaatst voor het WK. Er was niet veel aan en ik heb de tijd doorgebracht door met een zwitser (in het duits) te kletsen.
Ik kan je vertellen dat het niet meevalt om een half uur over ons ´keuningshaus´te praten. Hij was fel tegen...... Heel zijn levensverhaal aangehoord en de maaltijd genoten. En toen tegen het eine van de wedstrijd was het 1-0. 45e minuut scoort Peru!! (Ik juichen..maar dat viel niet zo goed..raar he) 1-1. Argentinie gaat definitief niet naar Afrika......47e minuut...Argentinie scoort in de blessuretijd. 2-1. Ze waren door het dolle heen. Afgelopen woensdag was de laatste kans om deelname definitief te maken en dan moesten ze winnen van Urugay. Dat hebben ze met slecht voetbal (blijkbaar) gedaan. Leuk hoor om dat hier eens mee te maken.

Nou, die Iguazu falls, want dat is waarom je er bent, zijn prachtig. Het blijft toch een mooi natuurspectacle. (Afrika-gangers: het haalt het net niet bij Vic falls:-)). Je loopt, wel met die 10.000 man van het busstation, achter elkaar aan over bruggetjes over en langs de watervallen. Je wordt soms flink nat. Het zijn donderende gevaartes. De volgende dag ben ik naar de braziliaanse kant gegaan. Dan heb je het overzicht. Want aan de argentijnse kant sta je er naast en erboven. Zo´n panoramisch uitzicht is echt super!!

Mijn bed in het hostal was een ´bunkbed´. In een van de zeven in dit dormitoria. Slaapzaal dus. Gemengd ook nog. Waarom die mannen altijd zo moeten snurken is mij toch nog een raadsel. Die vrouwen hoor je niet. Er was een klein maar fijne tuin bij met een zwembad en een koelkast met bier. Wat wil een mens nog meer. Het was prachtig weer deze 2 dagen, overdag. De tussenliggende avond heeft het echt geonweerd en gehoost. Daar slaap ik lekker op, zal maar zeggen.
Het was de busreis echt wel waard.
12 oktober ben ik op het vliegtuig gestapt. Kleine airline, klein vliegtuig en derhalve kon mijn voorbuurvrouw haar stoel niet naar achter zetten want ik zat al shocking klem......ach..dan is het goed dat het maar voor een kleine 5 kwartier was.


Manon, we zijn halverwege! Hoop dat je het nog net zo leuk vind met mijn lieverds. Hoor wel hoe het je vergaat.
Verder voor iedereen de hartelijke groeten vanuit een mooi Argentinie.
Update vanuit Salta volgt snel want daar ben ik ook alweer 4 dagen.
Morgenmet de trein!!

besos en saludos
Simone

  • 17 Oktober 2009 - 01:35

    Dutch Budha:

    Watervallen..... (en ik droom weer even weg van de realiteit).

    En ik wordt wakker met de gedachte dat we hier afgelopen week ook veel waterval hebben gehad. Met de vrieskoude nachten er gratis bij. (er wordt weer ijs van de autoruiten gekrabd)

    Geniet van het dragen van teenslippers en Happy Travelz!

  • 17 Oktober 2009 - 07:41

    Peter:

    Was weer een prima stukkie Simone..bedankt! Leuk om Argentina daar te zien voetballen..ze leven errug mee daar denk ik! :-) Nog 2 weken werken en dan mag ik..yeah!

  • 17 Oktober 2009 - 10:41

    Erwin:

    *geeft die Zwitser gelijk*

  • 17 Oktober 2009 - 13:10

    Ross:

    Nou buuf, zo vind ik het wel weer lang genoeg. Het is hartstikke saai zonder jou. Gelukkig ga ik zelf nog over een weekje en dan zijn we tegelijk weer terug. Wat super om te lezen hoe je het allemaal beleeft daar. Nou hier is het weer echt nederland met overal langs de weg gele modderige herfst bladeren en in de ochtend alweer heerlijk krabben terwijl je hele auto al beslagen is voordat je de straat uit rijdt. Ach, je kent het wel!!! Ik hoop snel weer een volgend bericht van je te mogen lezen.

    Dikke Kus Ross

  • 18 Oktober 2009 - 14:55

    Manon:

    heey simone
    ja ik vind het als nog harstikke leuk met jou lieferds, ik had een klein doosje met snoepjes voor de katten gevonden ik gaf odin er een uit mijn hand at die lekker toen ging ik naar pip en die at hem ook bijna uit man hand want odin kwam er met zijn neus er bij staan en toen durfde ze niet meer . maar het zijn twee lieve schatten als ik op de bank zit dan komen ze alle twee naast mij liggen en gaan ze elkaar schoonlikken egt heel schattig om te zien. odin die vind het wel harstikke leuk want hij geeft steeds kopjes tegen me benen en wil op mijn schoot zitten. ze zijn egt heel lief voor mij en ik voor hun

    een dikke knuffel van mij en een likje van odin en pip

  • 20 Oktober 2009 - 09:15

    Marja Robert:

    De foto's met je verhalen erbij zijn super. Ik kijk er elke keer weeer naar uit. Is toch wel even wat anders dan met de caravan naar Zuid Frankrijk (hihi). Maar ja, wat moet je anders met een man die niet durft te vliegen...je past je aan...Zo kan ik toch een beetje meegenieten van je verre reizen en af en toe zuchten..maar af en toe denken..zou ik dat wel durven..Geweldig dat je het allemaal doet en ga door met je verhalen schrijven en foto's sturen want we genieten ervan.
    Liefs uit Berkel en Rodenrijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 96315

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: