meer Ba en de belevenissen op school - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Simone Roos - WaarBenJij.nu meer Ba en de belevenissen op school - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Simone Roos - WaarBenJij.nu

meer Ba en de belevenissen op school

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

08 Oktober 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo lieve mensen,
Een verder vervolg.
Na een chaotische maandag op school kwam dinsdag en dat was spaans technisch al veel beter. ´smiddags ben ik naar een schilder workshop geweest. Fileteado is een bepaalde schilderstijl die veel gebruikt wordt in BA. Erg leuk om te doen. Bij de ´artist´ thuis. een bijzondere middag. Aurora is inmiddels vertrokken naar NY en Norberto heeft de bezorgdienst laten komen met empanadas. Een soort deeg met vulling erin. (vlees of kip of ham-kaas). Best aardig maar niet geheel als avondeten, vind ik, maar enfin....
Woensdag maar weer vroeg op. Moet om 09.00 uur op school zijn en de busrit duurt toch zeker 20 tot 25 min. Zat niet op te letten in de bus en toen waren we al ver voorbij mijn halte. Weer lopen....kwam een half uur te laat. Maar die dag was vrijwel iedereen te laat omdat er een manifestatie was die de ochtend metro stil heeft gelegd. Dus extra drukte in het andere verkeer. Dat is hier aan de orde van de dag. Demonstraties die delen van de enorme wegen afzetten. Metro ingangen blokkeren etc. Er is hier echt vrijheid van demonstren op elke plek die je maar wilt. Volgens mij mogen we in nederland ook best demonstreren maar daar niet de amsterdamse metro mee stilleggen.
S middags was er een ´guided tour´ die als thema had de politieke gebouwen in BA. en we zijn naar een klein maar fijn Evita Peron museum geweest. Boeiend. Daarna naar een bijzondere bar Cafe Tortoni. Mooi met glas en lood. De foto´s zullen komen maar daar ben ik nooit zo goed in geworden als vriend Dutch Buddha, die ook onderschriften had. Ik pleur er zo veel als kan op en dat is het dan maar. enfin, die van woensdag zitten er nog niet bij.
Het begint ook leuker op school te worden omdat we elkaar beter leren kennen en nu ook dingen ondernemen.
´s avonds met Norberto gegeten, de uientaart van aurora is uit de vriezer gekomen.
En nu is het donderdag.Het is bijna 9 uur en het avond eten moet nog komen. Norberto is er nog niet...geen idee.
Enfin vandaag met 2 schoolgenoten naar La Boca geweest. Dat is een achterstandswijk waar ze met vrolijke kleuren de muren en golfplaten hebben versierd. Dit heeft dit deel nieuwe leven ingeblazen en net dat deel is eer heel toeristisch door geworden. Smalle straatjes met restaurants en tussendoor allemaal podia waarop de tango wordt gedanst. We hebben er lekker in het zonnetje gelunched en ons prima vermaakt. Nu heb ik vrijwel alle hoogte punten gezien.
Een goede lezer :-) heeft 1 aspect gemist...ik heb inderdaad niet zelf de tango gedanst. 1 les zou leuk geweeest zijn maar zet werkelijk geen zoden aan de dijk. Die tango is zoooo moeilijk. dus dat heb ik laten gaan. Merk dat ik ´s avonds best moe ben dus helaas heb ik ook geen Milonga bezocht. Dat zijn gelegenheden waar de argentijnen zelf tango gaan dansen. Ze openen pas laat en gaan tot in de morgen door.
Ik zit nu nog proestend en sniffend met een vol hoofd achter de laptop en ben blij dat ik zo kan gaan slapen dus helaas geen milonga´s voor mij. Misschien op de terugweg.

Morgenavond vertrek ik met de bus naar Iquazu waterfalles. Vertrek om 20.45 uur en aankomst...schrik niet..om 12.30 uur. helaas het is niet anders.
12 oktober vlieg ik dan van Iguazu naar salta en dat is wel heel gaaf. Kleine maatschappij die niet een dagelijkse dienstregeling heeft. Dat ik kan vliegen scheelt al gauw zo´n 38 uur met de bus!!! dus joeppie.

guys, de mazzel,
tot laterrrrr

Simone






  • 09 Oktober 2009 - 08:37

    Gert:

    Simone wat een verhaal, heerlijk om te lezen dat je het daar enorm naar je zin hebt. Groetjes Gert

  • 09 Oktober 2009 - 11:18

    Madelon:

    Gefeliciteerd met je nichtje, mooie naam! Gelukkig dat alles goed gegaan is. Hier is alles goed met iedereen. Het is weer leuk om jouw belevenissen te lezen. Kijk alweer uit naar de volgende. Liefs M

  • 10 Oktober 2009 - 08:01

    Peter:

    Hey Simone..weer genoten van je laatste 2 verhalen..je schrijft leuk! Als ik dit intik zit jij in de bus..nog een paar uurtjes naar de watervallen..duurt even maar dan heb je ook wat! Sterkte met je pootje! Doei..xx

  • 12 Oktober 2009 - 09:02

    Sandra :

    Hoi Simone,
    Je bent inmiddels op reis en geniet, volgens mij, met volle teugen. Ik ga vanaf vandaag weer af en toe je weblog bekijken. Nog een mooie reis en we spreken elkaar later. Groetjes!!


  • 12 Oktober 2009 - 19:46

    Dutch Budha Peter:

    hey Simone,

    Van waarbenjij.nu mogen de foto's niet te groot zijn. Ik loste dat op door ze van mijn camera te kopieren naar het bureaublad van desbetreffende pc. Daar iedere foto openen met het programma Paint (rechtermuisknop, openen met...). Dit programma zit vrijwel altijd op een pc. Door de geopende foto weer op te slaan, werd deze automatisch verkleind en dus plaatsbaar op de site hier! Onderschriften kan je dan vervolgens geven op het moment dat ze vragen om de foto's op te slaan. maarja, het gaat toch om het kiekje zelf he!! ;) Het blijft wel een beetje een gedoe..

    Ben benieuwd wat je deze reis verder nog allemaal mee maakt, ik blijf je volgen!

    Geniet!

    Groetjes, Peter


  • 13 Oktober 2009 - 09:13

    Monique:

    Hoi hoi, alles goed gegaan met de reisplannen? Vliegtuig zal hopelijk een verademing zijn geweest na de bus. Ook wel weer lekker zeker om 'on the move' te zijn. Dit is volgens mij voor het eerst dat je ergens een week op 1 plaats bent geweest :-) Groetjes !

  • 16 Oktober 2009 - 09:59

    Anita:

    Hee daar, hoe is het ermee? Hier stormt het vandaag lekker.. verwachting is een kracht 7 á 8!! Nu is de zon erbij maar de luchten zien wel donker dus voor hoelang die zon is weet ik niet.

    Ik dacht laat het je maar even weten hoe het weer hier is. vind je vast wel leuk!
    Het zal bij jou wel goed gaan (ga ik maar gewoon vanuit tenministe) Geniet er maar lekker van!
    tot je volgende blog!
    liefs Anita

  • 16 Oktober 2009 - 16:25

    Peter:

    Waar zit je dan toch?? Hoe gaat ie dan?? Hier is het net weer weekend geworden..heerlijk!
    Doei doei! Have fun!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 96377

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: