Walvissen spotten! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Simone Roos - WaarBenJij.nu Walvissen spotten! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Walvissen spotten!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

28 Oktober 2009 | Argentinië, Puerto Madryn

Hallo allemaal,
De laatste middag in Mendoza hield toch nog een aardige verrassing verborgen; zoals de charmante foto laat zien, kon ik ´smiddags toch nog gaan paragliden. Dat is echt een belevenis. Helaas duurde het ritje maar een kwartier. Voordat je over de eerste angst/spanning/verwondering heen bent maak je je al weer klaar voor de landing. Het is alsof je vanuit een vliegtuig naar beneden kijkt, denkt wat is dat oooo, dat zijn mijn eigen knieen want ik zit ´gewoon´in een canvas-stoeltje onder een luchtbed....uh uh. Ik vond het echt wel eng maar ook zo geweldig, tegelijkertijd.
´s Avonds ben ik voor de langste rit op deze vakantie gegaan. 9 uur naar Neuquen met een echte slaapstoel (jammer van die laatste 10 cm deze keer) en daarna 11 uur in een gewone stoel vqan Neuquen naar Puerto Madryn. Al met al ging het toch nog vlot en ben je wel moe maar niet gebroken. in 1 x een geweldig hostal gevonden en na de dorm van de vorige keer weer eens tijd voor wat privacy. Dat is dan nog met gedeelde douch maar in dit geval met 1 andere kamer ipv met 8 anderen mensen. Prima dus. Weer bij aankomst was sterke wind en een beetje regen. zondag ben ik er een duits meisje op uit getrokken, want ja, je kunt moeilijk de hele dag binnen blijven zitten. Walvis kijken met een heftige zee is eigenlijk niet te doen en dat bleek ook al gauw. Niet een gezien wel een lief zeehondje. De dag verder een beejte keuvelend doorgekomen. In dit hostel is het meer dan bij anderen de avond activiteit om zelf te koken. Zelf het flesje wijn meebrengen vanuit de supermarkt en dus is een avond maaltijd inclusief die hele (!) fles wijn ineens 22 peso ipv 80p. Het is dan wel minder lekker...o, nee..dat ligt natuurlijk gehaal aan de kok :-). De volgende dag maar weer een tour! Punto Tombo. Daar zijn we eerst met een zodiac de zee op gegaan om dolfijnen te spotten. Zie de foto! het is gelukt. We hebben er meer gezien maar ze zijn zo snel dat het moeilijk is ze op de foto te zetten. De zee was behoorlijk ruw en dat heeft leuk bijgedragen aan de feestvreugde. Ik heb genoten!. Vervolgens naar een pinguin kolonie. Niet 20 of 50 nee, 600.000 leven er in dat gebied. Ze hebben een vlonder gemaakt zodat je het gebied georganiseerd kan doorkruizen. Overal waar je kijkt pinguins en ze blijven zoooo grappig. Het was broedseizoen dus veel pinguins zaten op hun nest te broeden. Of te paren (zie foto!). Ook de lama´s waren horny. De tour vervolgde naar een Welsh plaatsje waar ze de Welsh cake als touristisch item koesteren. De Welsh waren de eerste immigranten in dit gebied. ´s avonds in het hostel gebleven (redelijk ongebruikelijk voor mij) en gezellig een kaartje gelegt met een ned/eng stel. Die cake lag nog zwqaar op de maag dus een eitje gebakken. Zo huiselijk allemaal. Dan gisteren stond Penisula Valdez op het programma. Walvissen spotten. Nou, dat is gelukt. Heel veel walvissen Het weer was totaal omgeslagen en de zee was als een spiegel. Dat helpt enorm, kan ik je zeggen. Walvissen maken een heel laag geluid, als een zwaarste bas. Bovenwater maar ook onder water en ze praten tegen elkaar. Van alle kanten hoorde je dit, toch wel, mystieke geluid. Geloof dat ik daar het meest van onder de indruk ben. Je ziet foto´s waar de walvis half het water uit komt, helaas dat was ons niet gegeven. Wel de beroemde cola (staart). Volgens mij heb ik wel een paar aardige foto´s kunnen maken. Totaal onder de indruk en nog lang niet genoeg hebbende, moesten we na anderhalf uur wel weer terug. Het was heerlijk weer. Vervolgens naar een strand waar zeeleeuwen en zeehonden liggen. Echt te zonnen, verveeld draaien ze zich om, krabben zich wat met hun vin en gaan langzaam de verkoeling van het water opzoeken. Net als op Zandvoort worden er wel een zeehonden wat geirriteerd als een zeeleeuw te dicht bij hun plekje komt. Iedereen schikt zich weer wat in en de rust keert weder. Prachtig hoor. Maar net als de walvissen, vind ik het wel lelijke beesten. Rare neuzen en zo. Zo al met al 2 geweldige natuurdagen in Puerto Madryn. ´s Avond wat rond gelopen. CD´s zijn hier super goedkoop dus ik heb eens wat geluisterd. (Ze hebben Metallica voor 8 euro......ipv 30). Ook gistereavond zelf de pasta gemaakt. Vandaag vertrek ik naar Cordoba. Doordat ik mijn planning heb gewijzigd en niet naar Bariloche ga moest ik even opnieuw bedenken wat te doen. Bariloche is nog steeds koud (14 gr). Mar del Plata is een badplaats maar iedereen die ik spreek vind het helemaal niets. Heb nog een kleine week te gaan en ben nog niet toe aan 3 dagen strand dus het werd Cordoba. Dan kom ik nl. ook goed uit voor de laatste dagen richting BA en heb ik dan niet ellelange busritten om op tijd te zijn voor de terugreis.
Cordoba is wel een eindje terug en logistiek had het ´handiger´geweest vanuit Salta via Cordoba naar Mendoza te gaan maar ja...toen had ik nog geen ´change of plan´.
Vertrek vanmiddag om 14.30 uur en dan ben je er morgen om 09.30 uur. Dat is dus eigenlijk prima.
Het weer is hier helemaal omgeslagen en het is strandweer. Dat ga ik dus nu maar eens doen!

Hoop dat met iedereen alles goed is. Berichten over ING blijven uit dus ik ga ervan uit dat het goed gaat.
(Maarten: ze hebben hier ook HU-hotelles!).
Heb trouwens al 2 weken een kaart voor Boris op zak maar de winkel voor de postzegels kan ik niet vinden. Denk dat er een nederlandse op komt :-).

besos y saludos para todo!
Simone

  • 28 Oktober 2009 - 18:33

    Harry:

    He Simone,

    Jammer dat ik de nieuwe foto's niet kan zien. Ik zou je gezicht wel willen zien met het paragliden.

    Wel weer een belevenis allemaal, geweldig wat je allemaal beleefd. Dat zijn weer mooie ervaringen erbij en die heb je mooi weer in je pocket.

    Verhuizing naar H'weg gaat nu echt door, dus vanaf 12 november weg uit Zuid-Oost. Ach, onze afspraken hoeven daar niet onder te lijden.

    Je bent weer weg en weer grote veranderingen bij ING. NN (met de al afgesplitste bankactiviteiten) wordt samen met ING Direct USA in de etalage gezet en dient in 2013 niet meer tot de groep te behoren. Men richt zich tot de bankactiviteiten, voornamelijk in Europa. Dus de samengang van 1991 wordt nu weer teniet gedaan. En de aandeelhouders waren daar niet blij mee (samen met uitgifte van EUR 7,5 miljard nieuwe aandelen (om Bos terug te kunnen betalen), gezien het koersverloop van de afgelopen dagen.

    Maar wel hebben wel vaker dit soort stormen overleeft, dus dat lukt ons deze keer ook wel weer.
    Dus je ziet maar weer, wacht niet tot later want dan kan het wel is te laat zijn.
    Overigens begint Marcelle aankomende maandag weer voorzichtig (nou Marcelle kennende dus niet) met werken. Die is bijna 9 maanden uit de running geweest, dus die moet maar weer eens gaan werken voor de centen ;-).

    Het ga je goed, geniet er nog maar even van en tot gauw met al je verhalen en foto's.
    Dikke knuf, Harry

  • 28 Oktober 2009 - 20:23

    Yvonne:

    Heee Simone,

    Zo te lezen, maak je een hoop leuke dingen mee....dolfijnen, ja daar wordt je blij van:-D

    Genoeg nieuws over ING, maar dat bewaren we wel als je weer terug bent.

    In ieder geval goed nieuws in huize Daams, Fred mag vrijdag weer naar huis, wel erg zwak nog, maar we krijgen hulp. Altijd beter dan ziekenhuis....4 weken was best heeeeeel lang.

    Oja mn e-budget is goedgekeurd, had ik dat al gezegd? Top he!!!! Nu kijken of ik een cursus kan boeken....de meesten zijn namelijk begonnen. Je hoort wel of het gelukt is als je weer terugbent.

    Geniet maar lekker van je laatste week!

    Tot gauw.

    Groetjes,
    Yvonne

  • 31 Oktober 2009 - 12:59

    Dutch Budha:

    Simone,

    Geniet nog even van de laatste daagjes in Argentina! Voor je het weet zit je weer tussen de vallende bladeren...

    Happy Travelz, Peter

  • 31 Oktober 2009 - 13:05

    Peter:

    Hoi Simone..geniet van je laatste dagen daar! Nu zelf ook aan het voorbereiden voor de trip! Komm gut nach Hause zoals de buren zeggen!! Doei..xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 96320

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: