Toeristisch Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Simone Roos - WaarBenJij.nu Toeristisch Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Toeristisch Baños

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

15 Juni 2013 | Ecuador, Baños

De andere dag ga ik maar naar Baños. Dat is toeristisch-er en vast met meer dingen te doen, die makkelijker in een dag te stoppen zijn.
Het heeft vannacht ongelofelijk geregend maar gelukkig kan ik wéér droog over...tot nu toe nog altijd gelukt!
Baños is maar 2 uurtjes weg en ik vind een fijn hostel en heb direct contact met Kate. We gaan niet eens uitpakken maar direct het dorpje verkennen. Wat een touragency's. Ik denk wel meer dan 100. Gelukkig bieden ze allemaal hetzelfde aan en ook nog voor dezelfde prijs. Kate gaat echt voor de adrenaline dingen en ik kies voor een jungle-tocht van 1 dag, die makkelijk te doen zou moeten zijn.
We drinken koffie bij de Stephen King's 'Misery' vrouw. Wat een witch en haar koffie was ook nog niet eens lekker. Dan nog een rondje Baños en tijd voor een biertje. We moeten een leuk uitziende, edoch zeer dronken jongeman van ons afslaan.
We moeten erg lachen om de rare ontmoetingen in zo'n korte tijd.
Vervolgens echt fántástisch geslapen....moet echt gezegd worden. Kleine dorm van 2 bedden en een stapelbed, rustige mensen en we deden heel vroeg het licht uit. Kijk, zo fijn!
De andere dag ga ik de jungle tour doen. Eerst lang met een soort bier-auto naar een apenopvang. Als je ze eenmaal vrij in de bomen hebt gezien is het zien van apen achter gaas nauwelijks interessant. Dan door naar de comunidad van de indiginous people, waar onze gids vandaan komt. Afgelegen, kleine nederzetting met 10 familiehoofden (maw gezinnen). Maar ook hier is er de vooruitgang. Er is elektriciteit (complete geluids-installatie in de dorpsruimte) en ze hebben mobieltjes, jawel!
We blazen pijltjes uit een lange pijp, een oud gebruik om vogels mee te vangen, iets wat mij verrassend goed afgaat. Dan naar de kettinkjes van zaden die door de vrouwen worden gemaakt en ik koop bij wijze van ontwikkelingshulp het eea. Vervolgens gaan wij met de kano naar de start van de trekking. Tot zo ver is het nog steeds volgens de belofte dat het makkelijk te doen is.
De kano is smal en erg bewegelijk. Het water is woest en spat hoog op, kortom....ik ben bijna toch aan het raften...hihi. Het duurt allemaal niet zo lang dus de vrees voor een doorweekte camera is snel afgewendt.
Daarna een lunch, zowaar lekker. Een kippetje, dat de ochtend heeft staan pruttelen, met rijst. Het laatste deel van deze dag staat op punt van beginnen: de trekking. Eerst een steile klim van 250, 300 mtr omhoog over een smal, glibberig, ongelijk paadje met ongelijke treden, vol blubber. We hebben laarzen gekregen dus dat is het probleem niet. Ik ben met 4 Chilenen en een jonge Duitser, die me fantastisch helpt waar een uitgestoken hand nodig is. Natuurlijk ben ik weer de laatste. Geloof dat het niet uitmaakt hoezeer mijn conditie vooruit gegaan is, ik ben altijd de laatste :-).
Wat een uitzicht van daarboven! Daar kunnen we een tarzan-swing doen. Aan een touw heen en weer zwaaien en iets meer van het uitzicht zien. Lache!!!
Dan weer naar beneden, door de blubber. We zien geen enkel dier, de Duitser en ik horen geen enkele uitleg maar we nemen foto's en genieten van de inspanning, het is goed te doen! Dan kunnen we zwemmen bij een natuurlijke waterval. Is het water koud? Nee, valt mee....met de bikini en de laarzen aan te water en gauw weer terug...veels te koud voor deze prinses..haha.
Een goede 2 uur hebben we over deze trekking gedaan, het was precies goed.
Ik heb de dagtocht geboekt, de andere blijven voor meerdaagse-tour. Adios en ik ga in de open bier-wagen weer terug. Man wat is het koud, zelfs als je languit op jet bankje gaat liggen. Terug in hostel, na 2 uur rijden (!) eerst een hete douche. Kate heeft een zware hike gedaan dus we verlaten het hostel niet meer...en we liggen er allemaal weer lekker vroeg in...so much for bubbly Baños! Onze kamer is aardedonker en dat slaapt heel prettig.
De volgende dag maak ik er een loom, lui dagje van. Kijk rond in het stadje of ik nog wat moois kan scoren (nop) en ga dan Zwitser lunchen bij de Swiss Bistro met een kaas salade. Heerlijk! Dan is het tijd voor mijn facial..en de fulltime body massage.
Je bent op vakantie of je bent het niet. Lekker verwend hoor.
En ik ga nog maar even door door een sauna te nemen, om het daarna af te maken met een lekkere lasagne inclusief een mooie wijn, samen met Kate. Onze toet is een choco banana! En aangezien Kate een hilarische vrouw is hebben we er veel lol om ......hahaha, hihihi.
Tijd om te gaan, de volgende ochtend. Wat een fijn bed was dit maar 3x een dramatisch slecht ontbijt. Moest ik daar nog veel geld voor neertellen ook.....bleh. Kate brengt me weg naar station en merkt mijn ergernis. Waarom dat dan? Nou, gemiddeld $4,5 voor een ontbijtje is gewoon veel geld en het was het slechtste ooit. Heb het 3x laten staan......
En dan is het tijd om de schouders op te halen, het is gedaan, gebeurt, ik heb betaald. Net als Baños laat ik het achter me zodat ik gewoon weer vrolijk afscheid kan nemen van een hilarische Australische. :-).

Ik ga naar Riobamba.
Jullie merken wel dat ik niet zo veel te doen heb in Riobamba. hihi, dit wordt het 2e blog, gemaakt en gepost op 1 dag.
Veel plezier ermee.

Xx Simone

  • 27 Juni 2013 - 09:42

    Peter T.:

    Wat moet het geweldig zijn om overal al die leuke mensen, die werkelijk overal vandaan komen, te ontmoeten, nu weer deze Kate dan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 96374

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: