Tot besluit: Een dankwoord.... - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Simone Roos - WaarBenJij.nu Tot besluit: Een dankwoord.... - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Tot besluit: Een dankwoord....

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

27 Juni 2013 | Ecuador, Guayaquil

'Don't cry because it's over. Smile because it happened.'
(Dr Seus)

Zo, het zit erop, 6 maanden van puur avontuur, ontspanning, eten en drinken, afzien :-), geluk, sheer joy, adrenaline kicks, natuur, cultuur en veel, heel veel mensen ontmoeten.
Een reis die bol stond van ontdekkingen, op meer vlakken dan ik voor mogelijk had gehouden.
En jullie waren erbij. Bedankt voor alle reacties, de complimenten, het meereizen en laten weten dat jullie aan het meegenieten waren. Weet dat ik het elke keer enorm gewaardeerd heb, ook al zei ik er weinig over.
Toen ik van mijn plannen vertelde waren er reacties van 'oh, ga je helemaal alleen?'. Mijn antwoord was ja maar je bent niet alleen want je ontmoet heel veel mensen. En dat klopt, maar ook de wetenschap, en het aantal keren dat het blog gelezen is :-), maakte dat ik mij nooit alleen heb gevoeld.
Jullie zijn mijn thuisfront, onderdeel van mijn leven in Nederland. Fijn om naar terug te kunnen gaan. En ja, in Nederland wordt het allemaal wat anders, maar deze 6 maanden gaan mee in mijn herinneringen en in mijn hart! Bedankt dat jullie mee waren!!

Ik reisde ver. Ik dronk wijn. Ik dacht na. Ik lachte hard.
Ik snorkelde diep ;-) en...jawel...ik kom terug. (Spinvis)

De statistieken:
183 dagen
8 landen
2 talen
67 hostels
1 nacht in een tent
1 nacht in een Hammock
3 nachtbussen
9 nachten op een boot
60 busritten overdag (ruim)
2 vluchten
9 overtochten in een panga

Misschien wel 500 plastic flessen gebruikt, sorry planet

40 nieuwe Facebook vrienden
51 blogs
7 boeken (op papier!)
2 lonely planets

1 handdoek, 1 rokje en een tshirt verloren
4 broeken tot op de draad versleten
3 paar schoenen stukgelopen
1 fles zonnebrand, 1 fles bodylotion, 5 flessen repellant en 4 tubes anti- itch op mijn lijf gesmeerd, en toch nog:
1 tekenbeet, 3 horse fly beten, zeker 50 zandvliegbeten, ontelbare speldenprikjes van hele kleine jelly fish, zeker 80 bedbug beten en minstens 250 muggenbulten
1 gevalletje voedselvergiftiging

Helaas ook: 1 gestolen camera en 1 poging tot
Maar 1 hele goede nieuwe camera dus:
Zeker 9000 foto's op 32gig (nog te sorteren)
En duizenden meer dan prachtige herinneringen

Een paar do's, tot slot:
Eet veel fruit
Praat Spaans tegen iedereen
Drink margerita's en de nationale biertjes
Ga erop uit en doe wat er gedaan moet worden!
Laat je verrassen en verwonder je
laat los wat niet gaat zoals je had gedacht
Smeer je altijd in, met zonnebrand of repellant
Neem altijd een vestje mee in de bus
Probeer het locale eten maar je mag best terug naar de pasta
Zeg gewoon JA, ook als je het niet weet
Ding af of stel gewoon de vraag
Vergeet de oordoppen niet
Denk na voor je vertrekt en bereidt je voor
Volg de tips van medereizigers
Neem ducktape mee
Check prijs en het aantal uren van de reis
Reis met locale bus en vergeet de tijd
Neem altijd galletas mee
Maak foto's, van alles!
Geniet!!
Wees je bewust waar je gedachten zijn
Ga gauw terug naar het hier en nu
Gebruik de iPod met mate, net als de iPad
Er is altijd tijd voor een spelletje wordfeut
Ga op pad met volle batterijen
Neem gewoon de koude douche
Keep your common sence en blijf nadenken
Wees blij en maak contact
Gaat het niet? Neem een Margerita en doe het opnieuw
Vertel het thuisfront hoe het is
Bovenal: wees lief voor jezelf

Tot snel,
Veel liefs en xxx
Simone

  • 27 Juni 2013 - 22:50

    Peter Van Hassel:

    Amen! ;-)
    Bedankt dat je me via je blog mee hebt laten reizen!
    Goede terugreis!

  • 27 Juni 2013 - 22:52

    Paul:

    Zes maanden om....en ik heb nog 5 blogs te lezen volgens mij......misschien toch maar een paar van die 9000 foto's en een heel klein deel van je massa's ervaringen life van je horen ergens in onze gezamenlijke toekomst? Ik ben voor!!!!!! Dank voor het meenemen op je reis lieve Simone, mooi mens. Kusssssss.

  • 27 Juni 2013 - 22:54

    Anita:

    1 woord GEWELDIG
    Wat was het heerlijk om je blog te lezen en je facebook berichtjes. Maar ook weer fijn om je morgen in het eggie weer te zien!!
    Goede reis!!! ♡

  • 27 Juni 2013 - 23:16

    Leonie :

    Time flies when you're having fun......de tijd is omgevlogen en ik heb met plezier en soms afgunst je reis gevolgd. Wat een leuke dingen heb je gedaan. Succes met aclimatiseren in Nederland. Groeten Leonie

  • 27 Juni 2013 - 23:30

    Daphne:

    Jeetje.......de 6 maanden zijn alweer om!! Ongelofelijk! Voor mijn gevoel was je net halverwege..... Wat zal het vreemd zijn om straks weer voet op Nldse bodem te zetten! Niet alleen omdat we hier de zomer dit jaar schijnen over te slaan, maar ook omdat het dan toch maar 'gewoon' Holland is.
    Wat heb je veel gedaan, veel meegemaakt, veel mensen leren kennen, veel gekke dingen gedaan, veel moois gezien en vooral; veel GENOTEN!!
    Een hele goeie reis straks enneh..... hier is 't ook best leuk hoor!!
    Groetjes, Daphne

  • 27 Juni 2013 - 23:50

    Helma:

    Ik ga je blog missen, wat een schrijftalent heb je ! Tot snel.

  • 27 Juni 2013 - 23:57

    Margrethe:

    Hi Simone, ik verheug me erop je weer te zien, want schrijven en lezen is goed, maar zien en vasthouden is beter ;-)) Tot snel, xxx, Margrethe

  • 27 Juni 2013 - 23:59

    Nieske:

    Heerlijk! Je hebt genoten en dat lees je! Veilige reis naar huis en met een big smile terugkijken :-)! X

  • 28 Juni 2013 - 00:39

    Lea:

    En toen blies je je verhaaltje uit!! ! Ik heb van al je blogs genoten!!! Goede reis terug en ik hoop tot snel!! Xxx

  • 28 Juni 2013 - 01:12

    Thessa:

    WAUW!!!
    Van reizigster naar schrijfster!
    Kus!

  • 28 Juni 2013 - 07:22

    Claudette:

    FANTASTISCH!!!
    Ik heb bewondering voor je dat je dat toch maar mooi allemaal gedaan hebt!

  • 28 Juni 2013 - 07:29

    Monique:

    Jeetje, zit het er al weer op. Inderdaad, wat gaat de tijd toch snel en waar voor ons de dingen gewoon doorgingen heb jij de tijd mogen vullen met onuitwisbare herinneringen die je voor de rest van je leven meeneemt. Je weet het...ben gewoon jaloers ;-) maar blij dat ik via jouw en jouw verhalen het gevoel heb gehad er toch ook zelf een beetje te zijn geweest. Goede reis terug en zie je hopelijk snel !!!

  • 28 Juni 2013 - 07:48

    Roel:

    SUPER!!

  • 28 Juni 2013 - 08:03

    Bianca:

    Lieve Simone,

    Heb je leren kennen als een mooi, open, puur en heerlijk mens!!! En dat las ik ook terug in je prachtige blogs. Voorrecht dat ik je mocht volgen op je mooie reis die je toch in je eentje bent aangegaan. Bewondering vanuit mijn kant, inspiraties die je vast mee zult nemen in je leven..... Echt zo super. En nu terug naar huis, omschakelen... Alles eens rustig overdenken...... En natuurlijk nieuwe mooie stappen gaan maken die vast prachtig gaan worden!
    Als je weer een beetje geland bent in het NU, dan hoor ik t van je en gaan we ff lekker afspreken, bijkletsen, foto's bekijken, nieuwe plannen horen.....

    XXX thanx voor t laten meebeleven
    Bianca

  • 28 Juni 2013 - 09:20

    Lizette:

    Jee, ben ik net bijgelezen in je blog, na mijn twee maanden weg, ben jij al weer thuis... :-(. Geniet van het thuiskomen en als je weer gesetteld bent, daten? Dan bekijk ik jouw 9000 foto', jij mijn 4000? ;-).

    Liefs!

  • 28 Juni 2013 - 10:16

    Conny:

    Dank voor al je blogs Simone. Ik heb genoten. Goede thuisreis en geniet van Nederland.
    Conny

  • 28 Juni 2013 - 10:20

    Martijn:

    Lieve Simone,
    Wat een heerlijke poging tot samenvatten....! Maar dat gaat natuurlijk niet want jij gaat ons nog een heeeele tijd meenemen in al je verhalen. En dat is heel erg fijn! Ik verheug me erop je weer te zien!

  • 28 Juni 2013 - 18:46

    Nicoline:

    Lieve Simone
    Fijn dat je het zo goed gehad hebt.
    We zien elkaar snel.
    Gezellig.
    Liefs Kees en Nicoline

  • 29 Juni 2013 - 00:01

    E:

    Welkom thuis! Zelfs het meereizen was avontuurlijk. Liefs, e

  • 29 Juni 2013 - 00:01

    E:

    Welkom thuis! Zelfs het meereizen was avontuurlijk. Liefs, e

  • 29 Juni 2013 - 00:02

    E:

    Welkom thuis! Zelfs het meereizen was avontuurlijk. Liefs, e

  • 29 Juni 2013 - 00:02

    E:

    Welkom thuis! Zelfs het meereizen was avontuurlijk. Liefs, e

  • 29 Juni 2013 - 08:51

    Harry:

    Dank! Meer woorden zijn niet nodig. Hopelijk tot gauw.

    Harry ♥

  • 29 Juni 2013 - 17:54

    Els:

    Hoi Simone,
    Wat heb je een prachtige reis gemaakt. Heb je met belangstelling gevolgd. Wat een bijzondere plekken heb je gezien, leuke mensen ontmoet, leuke en minder leuke dieren ontmoet en met wat een grappige afsluitende lijst! Goede reis naar huis en welkom thuis!
    groetjes,
    Els

  • 29 Juni 2013 - 18:17

    Rob:

    Welcome Back!

    CU-at-the-IMC, daar zijn ook (echt waar!) mooie dingen te beleven!

    Groet,

    Rob

  • 29 Juni 2013 - 22:28

    Monique:

    Simone,

    Ik vind het ongelofelijk wat je allemaal hebt beleefd en ik vind het ongelofelijk dat jouw reis en daarmee de verhalen erop zitten!!

    En nu heerlijk en heel lang nagenieten!!

    Hart.Grt.
    Monique Verburg

  • 29 Juni 2013 - 23:20

    Irene:

    Ook ik heb genoten van je geweldige verhalen Simone. Dank je wel.
    Liefs Irene

  • 29 Juni 2013 - 23:20

    Irene:

    Ook ik heb genoten van je geweldige verhalen Simone. Dank je wel.
    Liefs Irene

  • 02 Juli 2013 - 08:42

    Peter:

    Het was een genot om te lezen...bedankt voor alles!
    En wat een schitterende woorden tot slot...super hoor!
    Ik hoor je gauw wel weer!
    P.

  • 05 Juli 2013 - 13:08

    Chiara:

    Hi Simone,

    Welkom terug! Wat een fantastische reis heb je gemaakt, hoor graag een keertje "live" een aantal van je verhalen. Ga zelf bijna met vakantie, maar daarna lunchen? Ik ben er 2e week van Augustus weer.

    Groetjes,

    Chiara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 628
Totaal aantal bezoekers 96327

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: