Whalesharks en goed gezeldschap in La Paz - Reisverslag uit La Paz, Mexico van Simone Roos - WaarBenJij.nu Whalesharks en goed gezeldschap in La Paz - Reisverslag uit La Paz, Mexico van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Whalesharks en goed gezeldschap in La Paz

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

13 Januari 2013 | Mexico, La Paz

La Paz! Na een nachtbusrit van Ongeveer 11 uur. Ging eigenlijk best.
Nou, de eerste bank was een heftige teleurstelling. De paniek even heel groot, thuisfront op meerdere fronten heel behulpzaam en de HSBC een topper. Gewoon geld. Dollars en peso's. Dus toen terug naar dat aardige tentje waar ik eerst niets te bestellen hadden nu fijn aan de koffie kon. Het was tenslotte net half 9, dus ja, eigenlijk was de chardonnay 'a matter of speech'. Vervolgens een onderkomen. Ik heb dus van dit deel geen lonely Planet meegenomen dus het is een beetje wat je tegen komt. Tripadvisor en booking.com helpen richting te geven aan waar je wat kan vinden maar het zijn vaak de top en mid end hotels. En die ga ik me niet de hele reis kunnen veroorloven. Daarvoor is 214 dgn te veel. Ik kom langs een vrolijk blauw en geel gebouw en het zegt pension. Het zegt veel waarop ik mijn keuze baseer. Het ziet er vrolijk uit! Kamer is ok. De binnenplaats gezellig en vol mensen. 250 peso per nacht. Prima! Ik ben onder de pannen. Het bleek een gouden greep!!
Maar eerst die spijkerbroek wassen. Die blijft gewoon rechtop staan en ja, ik ruik mezelf. Dus die blouse die ik ook al 10 dgn aan heb (omdat het de dikste is die ik mee heb) moet ook nodig weer fris worden. Als ik ze die middag op ga halen is het geluksmoment groot. Fris ruikende kleding, man lekker hoor. Thuis heel gewoon, hier echt even een moment om bij stil te staan en even goed de neus ophalen. Op naar de malecon. Zo heet elke boulevard in zich zelf respecterend dorp/stad. Ik kom helemaal wweer tot rust. Daar kom ik Markus tegen (hi, i am Markus from Portland Oregon). Hij begroet me als een oude vriendin. Hè guys, she is in my hostel. En daarmee is het goed. Ik krijg een taco en bier. En daarmee is het goed!
Ik ben deze ochtend uit de bus gerold, een dag vol emoties dus om half 9 lig ik, met oordoppen, in bed.
11 januari. Op naar de gister geregelde tour; whalesharks. Lijkt me leuk, niet te duur dus ....weet ik veel..laat maar doen.
Iedereen aan boord...? Varen maar. Al gauw zien we weer hoopjes dolfijnen. Een familie van 5 en anderen in duo's. Ze zijn zo gracieus. Dan een vin! Iedereen in de wetsuit, snorkels aan, flippers.....go! Go! G! Go! Het gaat in een keer goed. Ik ben onder water. Kijk en TERING!!!! Ik schrik me helemaal te pletter. Wat is dit een enorm beest! Wist ik veel!! Ik ben echt even buiten adem van schrik. We mogen in groepjes van 6 om beurten in het water. Ik moet zeggen, heel eerlijk, ik vond het doodeng, spannend, enorm leuk tegelijk. Zo'n gevoel van kijk mij nou maar tegelijk ook echt bang. Tuurlijk doet bij niets. Hij eet plankton, maar hij is echt wel 5 tot 6 meter lang en je zwemt er 50 cm naast! De gids die mee is zegt houdt mijn hand maar vast. En dat geeft moed dus ik ga nog zeker 5 x te water. Met die kombi van angst en nieuwsgierigheid. Uk vond het echt een bijzondere ervaring. Overigens is de walvishaai de grootste vis ter wereld......hihi.
De verdere middag brengen we drinkend door met Shona en Dan. Aan de margerita's. Tegen de tijd dat het bier op tafel komt maken we de foto! Wat een heerlijke dag.

De volgende dag is er Skype met Boris en Ollie en zus! Zo leuk! Boris helemaal onder de indruk van alle dolfijn en walvis verhalen. Terecht, ik ook! In dit pension zit iedereen achter zijn Apple, erg grappig om te zien. Zack uit, toevallig, Portland Oregon en Peter uit Hongarije komen net uit Creel. Met die trein. Het sneeuwt daar. En het is er koud. Wel mooie foto's. Mmmmmmm..........
Ik upload foto's en het duurt weer uren. Enfin, ik ga taco's eten met Peter en we eindigen met wel 9 man op het dak. Er is bier, gezelligheid, nonsens en op een gegeven moment gaan de jongens hotdogs halen. Voor iedereen. Just take! Kijk, daar gaat het om. Delen, samen, op een dak dat geen dakterras is, sterren aan de hemel, gekken meiden uit Austria, een lieve blonde hippie
(Markus) en bier en hotdogs. Niets meer aan toe te voegen. Tevreden in bed gerolt.

13e; en nu komt het. Ik ga met de boot (is maar 14 uur dus ik heb mezelf een cabin kado gedaan) naar..............Mazatlan!
En dat is totaal de andere richting op dan mijn voorbereidingen. Sorry Marjolein. Geen creel, geen trein, geen copper canyon. Ja, het blijft prachtig.cik vind het ook jammer maar het is gewoon te koud! Ik heb het niet bij me en ga de kleding ook niet aanschaffen. Ik zal de ezel op een andere plek 'thuis' brengen.
Me, myself and i zijn het helemaal met elkaar eens. Op naar de zon.
Op het busstation kom ik toevallig Shona en Dan tegen dus wordt nog uitgezwaaid ook. Aangekomen bij de ferrie zit daar de oude Australiër die ik in de bus van san vicente naar guerrero negro ben tegen gekomen. John. Kijk, zo moet het gaan. Je bent niet alleen.
Deze gare oude boot gaat ons naar het vaste land brengen. Benieuwd wat daar is. Want hier heb ik op geen enkele wijze op ingelezen, hihi. Zo blij met de mini!

Pa en ma; een fijne ski vakantie!
De rest... Sterkte met de voorspelde sneeuw.

XXXX
Simone



  • 15 Januari 2013 - 07:41

    Claudette:

    Fantastisch! Je bent echt helemaal uit je comfort zone :-). Maar wat maak je dan geweldige dingen mee! Geniet er van!

  • 15 Januari 2013 - 08:36

    Monique:

    Klinkt allemaal weer helemaal super. Geniet ervan. Wij zitten inderdaad tegen een witte wereld aan te kijken en de ANWB roept al dat we de grootste ochtendspits ooit gaan krijgen. Zal jou lekker boeien...jij gaat naar de zon! Veel plezier!

  • 15 Januari 2013 - 09:05

    Paul:

    Prachtig verhaal weer zeg. Bijzonder hè, die combinatie van angst en nieuwsgierigheid, snap het helemaal!!!! Iets waar je later als je groot bent heeeeeeeel tevreden op terug kunt kijken hihihi.
    Hier een winter wonderland. Ook prachtig. Wegen een chaos, geen probleem als je zoals ik een studiedag thuis hebt en geen afspraken hebt. Ideaal om verhalen zoals die van jou te lezen!
    Op naar de warmte jij ;-)

  • 15 Januari 2013 - 09:09

    Paul:

    ...en niet te vergeten: de foto's!!!!! Vooral doorgaan, meer MEER!

  • 15 Januari 2013 - 09:37

    Peter T.:

    In deze witte wereld die Nederland heet weer lekker je stukje gelezen met een kop koffie...heel leuk! Enjoy!

  • 15 Januari 2013 - 09:42

    Monique (MOVE People):

    Hi Simone, wat heerlijk om allemaal te lezen. Ik heb het gevoel alsof je er nu al een hele vakantie (rondreis) op hebt zitten... en je bent nog maar net begonnen!!!
    Mijn intervisiegroep die ik vandaag zou voorzitten is afgelast vanwege de sneeuw en de chaos op de weg. Daardoor heerlijk de kids met de slee naar school kunnen brengen. Nu een kneuterdagje thuis... Prima dag om te starten met het foto-sport-boek voor mijn dochter haar verjaardag. Nu kan het nog... vanaf maandag weer fulltime aan de slag!
    Simone, ik geniet van je verhalen en ben ook heel benieuwd naar de foto's. Zo reizen wij allemaal een beetje met je mee:-))



  • 15 Januari 2013 - 09:53

    Iris:

    Hi Lieverd, wat een geweldige dingen maak je mee! Ik lees het met veel plezier en aandacht. Ik wil ook zwemmen met een whaleshark! Voorlopig ligt er hier in W'naar 20 cm sneeuw, niet door te komen. 1000km file vandaag. Ben ik even blij dat ik niet (meer) naar Amsterdam hoef!
    Ik heb alleen van vandaag je verhalen gelezen maar ga ook op zoek naar de rest van je avonturen. Take care, Iris (en mario)

  • 15 Januari 2013 - 10:20

    Sabine :

    Heerlijke avonturen, genieten meid!

  • 15 Januari 2013 - 12:00

    Lizette:

    He lieve Simone,

    Wat super om alles te lezen, wat een stoere (en enge!) dingen beleef je. Zonder geld zitten lijkt me freaky, maar die haai op 50 cm afstand...nee.

    Jee, hier maak ik dan maar weinig mee hoor: Het sneeuwt, dus 1000 km file en mijn bejaarde overbuurvrouw loopt in een broek ipv keurig rokje, nog nooit vertoond.... ;-)
    En Yme geniet, gooit sneeuwballen naar de wandelwagen van zijn zusje en wil alleen maar door de allerhoogste opgeveegde sneeuwbergen lopen, en dan klagen over natte sokken, zucht. Met Fenna is alles goed, alle controles bij de KA waren meer dan ok, dus ze gaat super. Kids blij, mama blij.

    Meis, take care, plaats je mooie avonturen en foto's hier, dan reis ik vanuit mijn warme huis een beetje met je mee. Geniet! Liefs Lizette


  • 15 Januari 2013 - 12:15

    Marjolein:

    Tja, als je maar 1 warme bloes bij je hebt is Mazatlan natuurlijk een veel betere optie dan winters Creel :-). Misschien hebben ze bovendien ook een aangepaste dienstregeling vanwege de sneeuw, zoals de NS hier doet, en dat schiet natuurlijk ook niet op. Bovendie is dat ezeltje al lang op (in?) 'tierra madre'!
    Heel goed, van die cabin, uitgeslapen aankomen, is veel voor te zeggen.
    Oh, en dat van die walvishaai zeg, dat staat nog op mijn lijstje, geweldige ervaring lijkt me dat! Zodirect dus verder reizen op het vasteland, heel veel plezier en hasta la proxima!

  • 15 Januari 2013 - 17:20

    Ronald De Roos Pa Dus:

    Mooi die fotos en dan erbij snorkelen.had je dat al eerder gedaan met die snorkels. Die boottrip ziet er ook uit. Wel even ander dan met de boot van Adam naar harderwijk. Ook heel om weer bekenden weer tegen te komen van dagen daarvoor. Wij hebben de eerste dag doorgebracht op de skies. Effe weer wennen en wel fris. Min 7. De sneeuw in nederland hadden we gemist want het vliegtuig ging om 12.30 uur en de vlucht duurde maar 1.10 uur nr innsbruck. Veel plezier verder in Mexico. Hoe verder je zakt gaat de temp. En dan die spijkerbroek weer een korte broek worden.
    Doei Xxx

  • 15 Januari 2013 - 17:21

    Thessa:

    In een witte wereld met ijskoude handen lees ik vol bewondering maar ook stikjaloers jouw verhaal!
    Stoer, zwemmen met een haai! Haha, en ja....eng!
    Lekker naar de zon, .. Roer om!

    Kuss!

  • 15 Januari 2013 - 17:32

    Anita:

    Wauw Simone, wat een ervaring, wat een verhaal! geweldig.. ik geniet met volle teugen van je verhalen en foto's!

    Op facebook heb ik ook een paar foto's geplaatst..

    Liefs vanuit een mooie witte wereld die Hoofddorp nu is! xx

  • 18 Januari 2013 - 19:58

    Hans En Riet:

    Hoi Simone,

    De foto's, de verhalen, helemaal geweldig. Je eigen koers varen, de van te voren gemaakte plannen los laten en zien wat en wie je vervolgens maar weer tegenkomt. Wat een vrijheid en wat een ervaringen. Wij zijn blij dat jouw reisverslag nog lang gaat duren, wij genieten ervan. Veel lieve achterhoekse groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 96426

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: