Mazatlan dan - Reisverslag uit Mazatlán, Mexico van Simone Roos - WaarBenJij.nu Mazatlan dan - Reisverslag uit Mazatlán, Mexico van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Mazatlan dan

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

15 Januari 2013 | Mexico, Mazatlán

Mazatlan dan....
13 januari. Het was zo leuk. ik stap op de bus naar de ferrie en zie ik nog net Shona en Dan. Word ik nog uitgezwaaid ook. Na een leuk ritje kom ik aan de kade. En wie zit daar op de boot te wachten. good old John. echt zo grappig hem weer te zien. Ik heb hem ontmoet op de bus tussen san vicente en guerrero negro. Daarna zijn wevallebei een andere kant opgegaan. Dus het wachten was geen straf maar elkaars verhalen aanhoren. de boot bleek een oude schuit. Maar de cabin bleek het extra geld wel waard. Kijkend naar de stoelen en het geblèr van de kids en de films. We komen binnen en er draait er een met Russell. ken de film niet maar hij is weer eens aan het knokken. De salon ( het mag echt de naam niet hebben....) zit vol Mexicaanse truckers, families en een handje vol westerlingen. Vaak ook USA en Canada die hier hun 2e huis hebben.
Enfin, behalve een prachtige zonsondergang niet veel over deze tocht te zeggen. Heb heerlijk meegedeind op de golven, en net als in de nachttrein slaap je eigenlijk niet. Maar het lag lekker....
Mazatlan is een badplaats, met een zona dorado. Een goudkust. Met te dure hotels, zeker als de zon ook nog eens niet schijnt...... Ik vind er toch nog eentje, tis niks maar je betaald ook stukken minder. Je krijgt ook nog zo'n 'all inclusive' bandje om. Moet een beetje lachen. Er is nl vrijwel niemand en er is ook geen faciliteiten. Geen ontbijt, geen restaurant. Maar goed...doe mij maar zo'n bandje om hoor.
Wel hebben ze hier een malecon. Een hele lange. Bij wijze van training loop ik hem helemaal af. Beetje bijblijven......om uit te komen in bet centrum van de stad. Daar waar de kerk is. Het is een oude, vervallen, vervaagde stad. Heel veel electriciteitsdraden over de straat. Volle markt, volle trottoirs. Onduidelijk hoe het hier werkt. Terug in zona dorade een lekker Italiaans rest gevonden en mijn vorige blog geschreven.
Goed nachtje geslapen om smorgens uit het raam te kijken en te denken dat het weer is opgeknapt. Korte broek, dun t-shirt. In de lobby kijken we elkaar aan. Hij een hoodie helemaal hoog opgetrokken, met sjaal. Uh......we moeten lachen om het verschil, helaas heeft hij gelijk. Spijkerbroek, 2t-shirts met lange mouw, fleece en sjaaltje. Ja, dat voelt beter. S avonds blijkt dat de zon wel degelijk heeft geschenen. Ik gloei helemaal...en zo waar een kleurtje!! Yeah!!!
Enfin, nog een dagje rondstruinen leert dat hier de brouwerij van el pacifico staat. Grolsch maar dan op zn Mexicaans.
Ik doe ook nog eens boodschappen bij de Mega. Inderdaad een mega supermarkt en daar zie ik.......Ferrer Gaspacho. En die is lekker. Aangezien ik weer eens een nachtbus inga leek vloeibaar avondeten mij wel praktisch.....(620 ml bleek wel veel in je eentje......).
Ik vind supermarkten altijd leuk. Deze is gevuld met al die Amerikanen die hier hun huis hebben. Veel keuze in alles.
Oja, de mini is zooo fijn. Ik kan zoeken wanneer ik wil. Heel eenvoudig reserveren en vaak levert het nog korting op ook.
Want de next stop wordt, na wat uitzoekwerk, Morelia. Hier in Mazatlan heb ik het wel gezien. Het waait me te hard :-), en wat blijft er over van een badplaats als er geen zon is.....heel weinig.

Ik ga 15 Jan om 1400uur de bus in. Primera Plus, fantastisch overigens. Lijkt erg zoals het gaat in Argentinië. Ruime stoelen die goed naar achteren kunnen. We rijden door prachtig landschap, begroeide heuvels, vallei-achtig decor. Ze branden her en der de veldjes af en als het donkerder wordt zie je de vuurtjes. Er zit vrijwel niemand in de bus totdat we stoppen in guadelajara. Daar vullen we de bus.
Ik had via Durango en Aquacalients naar Morelia willen gaan. Maar verschillende sites gaven aan dat die snelweg echt niet veilig is. Ook al zijn de 'aanslagen' niet gericht op toeristen, je weet maar nooit. En ik las net even te veel waarschuwingen. En omdat ik geen zin had in een grote stad nu in 1 x door naar Morelia......om daar om 01.30 uur aan te komen. Zo veel voor de principes niet snachts aan te willen komen.....

Volgend blog over de belevenissen daar.
Hoop dat jullie de sneeuw een beetje overleven. Het is allemaal best heftig, uren durende treinreizen enzo...mega files maar ook schaatsplezier en openhaarden-waardig weer. Dat treft als je er net een heb ingericht.. :-).
Hoop ook dat pa en ma weer heelhuids thuis zijn en het is heerlijk te lezen dat mijn Pip het zo naar haar zin heeft.

Hoop dat de collega's zich goed vermaken en hard hun best doen om hr op de kaart te blijven zetten :-).

Xxx
S.

  • 21 Januari 2013 - 06:36

    Anita:

    Hee wat een heerlijk verhaal weer. Moest ik toch even lezen voordat ik (of beter gezegd Gert) de auto van sneeuw gaat ontdoen. Ze verwachten weer een zeer zware ochtendspits dus ik wil vroeg op pad om de meeste mensen voor te blijven zodat ik er niet mega lang over ga doen.

    Zaterdag zijn Fieneke en Lidia en ik naar Zwolle geweest. naar het ijsbeeldenfestival. Op mijn facebook heb ik Doornroosje staan voor je. die moesten we natuurlijk wel even hebben! Het was er -8°C maar vreselijk mooi om te zien. En het was dan wel koud maar niet die harde wind die het buiten zo koud maakte.

    Hee ik ga snel op pad om te werken! dikke kus en tot het volgende blog maar weer

    xxx ook van Gert!

  • 21 Januari 2013 - 11:04

    Astrid:

    Gelukkig houd ik erg van sneeuw, en vind het hier dus geweldig!!!!!!!!!
    Een heerlijke zware winterwandeling gemaakt en bij thuiskomst bad, gluhwijn en nagloeien. Net als jij maar dan van de kou. Je verhalen zijn goed en zoals ik het lees vermaak je je goed. Fijn

  • 21 Januari 2013 - 11:34

    Daphne:

    Leuk hoor, om zo mee te lezen wat je allemaal beleeft!
    Volgens mij heb je het prima naar je zin en zie je de mooiste natuur onderweg!
    Geniet ervan! Terwijl wij hier lekker doorploegen in sneeuw, ijs en wind ;-)
    Groetjes, Daphne

  • 21 Januari 2013 - 16:29

    Fieneke:

    Hoi Simone,
    wat een super verhalen van superervaringen.
    Het is allemaal erg leuk om te lezen en daarnaast van die geweldige foto's om te bekijken.
    Ik wens je veel plezier weer verder en zal uitkijken naar een volgend verhaal/reisverslag.
    Hartelijke groeten uit een koud /wit maar mooi Hoofddorp, Fienek

  • 21 Januari 2013 - 18:54

    Simone:

    Hi Simone!

    Klinkt goed allemaal! Over Mexicaanse supermarkten kan ik alleen maar dromen. :-) Lijkt me geweldig! Voorlopig vooral druk met werk hier. Amerpoort en m'n nieuwe blaadje. Dat laatste is wel erg leuk overigens! En al die sneeuw natuurlijk... Erg leuk om je belevenissen te volgen zo!

    Dikke zoen, Simone

  • 22 Januari 2013 - 11:25

    Paenma:

    Hoi Simoon, wat leuk dat je dezelfde reizigers steeds weer tegenkomt. Veel mooie natuur onderweg.
    Jammer dat het weer een beetje tegenzit, maar altijd nog beter dan hier.
    Umhausen (gat dat we zelf nooit zouden hebben uitgekozen) viel de eerste dagen wat tegen. Half uur met de skibus naar Solden en dikke mist.
    In het hotel 48 franse kinderen. Un peut silence, s'il vous plais, werd mij niet in dank afgenomen.
    Zij eruit en 42 nederlanders, waar wij er ca. 4 van kenden, erin. Maar ook een stralend blauwe lucht. Super ging het. Thuis houd ik je moonboots nog maar even aan als het mag, dank je wel! Ga verder met genieten en heb het goed! XXXX

  • 22 Januari 2013 - 11:40

    Marja Robert:

    Dank voor je geweldige verhalen. Als ik aan Mexico denk dan denk ik aan kleurrijke Poncho's, mexicaanse muziek en wat vervallen dorpjes maar geen Mega Supermarkt. Ik vroeg me af wat Ferrer Gazpacho nou is en heb het opgezocht. Een glazen fles met de originele verfrissende Spaanse koude soep. Gazpacho, heerlijk van smaak en boordevol vitaminen. Direct uit de pot te gebruiken: lekker koud serveren. Lukte dat nog: Ik bedoel dat koud serveren? Je hebt er tenminste van genoten, heb ik begrepen. Zo leer ik nog wat. Nou Simone, ik kijk weer uit naar je volgende reisverslag!

  • 22 Januari 2013 - 20:43

    Yvette:

    Ha Simone,
    Lijkt me inderdaad raar om in een strandoord te zitten met een dikke fleece aan. Wel fijn dat je m bij je hebt, die halve kilo meer dan waard waarschijnlijk :-)
    En heb je nog wat van de bergen gezien die je door bent gegaan van Mazatlan richting Ciudad de Mexico? Ondertussen genietend van de gazpacho? mmmm
    Hier alles ok! Genieten van de sneeuw, heb elke dag wel een sneeuwbal in mijn gezicht van deze of gene. Zelfs helemaal ingepeperd door de buurman, Rob moest me redden. En voordeel van een kleine actieradius (1,5 km rondom het huis) is dat je dan geen last hebt van de files of de NS :-)
    Ik hoop voor jou daar aan de andere kant van de aardbol in ieder geval op zon en warmte!
    Liefs Yvet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 96405

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: