via 29 Palms naar San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Simone Roos - WaarBenJij.nu via 29 Palms naar San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Simone Roos - WaarBenJij.nu

via 29 Palms naar San Diego

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

04 Januari 2013 | Verenigde Staten, San Diego

Hallo allemaal,
Heerlijk die reacties. Ik hoop dat jullie het een half jaar volhouden, dan ga ik mijn best doen jullie een half jaar te voeden met avonturen ;-). Deal?

Vertrokken uit Vegas met een kleine economic auto; een Hyundai ELantra. Klein? een automaat met cruisecontrol. Ik moest toch even aan een passant in de garage vragen hoe dat allemaal werkt.
De straat uit, de Strip op! Daar rijdt ze....in Las Vegas, op de strip. Ben maar 4x met mijn kop op de voorruit belandt alvorens ze doorhad dat ze met dezelfde voet moet remmen en gassen.....ja ja, logisch maar ik was wat onder de indruk van alles.
Ik ga vandaag dwars door de Mojave Desert Reservaat naar 29 Palms. De route is adembenemend. (Heb er een videootje van gemaakt maar het uploaden lukt nog niet erg). De vegetaties varieert en is prachtig. Rotsen kleuren mee in de zon. Het is er koud en heel verlaten. Ik ben vaak de enige op de weg. Muziekje aan. Heerlijk.
Ergens halverwege ligt 29 Palms en daar breng ik de nacht door. Een lintbebouwing, in super droge en hard ogende omgeving. De nacht is zo ongelofelijk donker.
Hier heb ik jacuzzi op de kamer! en een coffeemaker die het niet doet. Ook hier weer een heerlijk bed. Ik geloof dat ik daar nog elke nacht zo van genoten heb ;-).
De volgende dag door naar San Diego. Allemaal Highway dit keer. De auto begint vertrouwd te raken. Keep your lane ook. Leuk hoor.
Keurig op tijd kom ik aan bij de autoverhuur en kan ik weer inchecken in een nieuwe stad, nieuw hotel, nieuwe dingen te doen.

4 januari; lekker rustig aangedaan.

Hihi, ik was nog helemaal niet klaar met deze dag en dacht dat ik de 'notaficatie' had uitgezet. Aan de reacties die volgde bleek dat dat niet zo was. Hihi. Ik ga maar gewoon verder.
Want net als ik deed ook de bus het rustig aan zodat ik net, op een drafje, de boot heb gehaald voor de eerste keer whale watching. Grote boot! De zon schijnt maar schijn bedriegt. Heel is koud. En ik heb weer eens te weinig aan. Koffie! In de haven die prachtige skyline van san diego downtown, die een aantal van jullie kennen. En nog voordat we de haven uit zijn, zwemmen er wel 5 dolfijnen mee, voor boeg uit. Ik sta er precies goed voor en geniet er direct vol van. De toer doet er zo'n 3,5 uur over uit en thuis dus je staat toch nog wel 2 uur naar de zee te staren. Uh, oceaan. Op zoek naar de 'sprout'. Die sprout geeft de locatie van de walvis aan. Hij doet dit een paar keer voor zijn deep dive. En dat is weer het moment waarop je zijn 'Tail' ziet. Ze zijn en blijven erg ver weg. Gelukkig hebben we wel zoom maar dat maakt de oceaan ook weer een stuk groter....en zo modderen wij fotografen wat af, met de zon vol in ons gezicht. Gaan we nog mopperen ook. Ik vind het al met al een aardig begin maar ik zit met mijn verwachting vanuit Argentinië die waargemaakt moet worden. Dit komt niet eens dichtbij. Enfin, de org vond het een goede middag en ik eigenlijk ook wel. Tot op het bot koud zoek ik de trolley op naar een warme douche. Ik passeer 'The old town'. Laat maar doen als ik nu toch zo dichtbij ben. Het bleek alleraardigst.een compleet artificial opgetuigd dorp in oude stijl, met een authentieke inslag. Heaters, wijntje, fajitas. Ik kom weer bij.

De zon schijnt weer op 5 januari. Ik ga naar sea world met deze enige keer dat dit hotel de belofte aan transport wel waarmaakt.
Ga ik een hele dag dit leuk genoeg vinden? En als ze dan ook nog bij de ingang alles stil leggen omdat ze hun hand op hun hart moeten bij het luisteren naar het volkslied weet ik het al helemaal niet. Ik kan mijn lachen niet houden. Voelt als heel belachelijk. De dolfijnenshow dan maar. Die is echt leuk. De orca show..is geweldig. Behalve dan dat ze iedereen oproepen rekening te houden met de planeet (......uh......iets met verdrag van Kyoto??) en dan alle militairen verzocht worden te gaan staan en dan applaus dienen te krijgen. Maar de show is geweldig. Ik vermaak me prima! De hele dag. Helaas, Boris, hadden ze maar 1 eenzame ijsbeer. Maar wel 3 prachtige Beluga's. Ze lijken zich echt bewust dat je er staat en spelen met het venster. Ook de mantra's en pijlstaartroggen zijn indrukwekkend. Ik pak nog een keer een dolfijnenshow mee en helemaal op weg naar de uitgang de zeeleeuwenshow. Die was echt grappig. Kortom, een prima dag!!
Bedankt familie want hier is jullie Donatie naar toe gegaan!
Ik breng vervolgens de tweede avond door in de lobby met het uploaden van foto's. Wat is dat daar traag zeg. Maar het gaat zoals het gaat.

Morgen naar Mexico!

  • 06 Januari 2013 - 17:11

    Irene:

    Hi Simone. Ik heb genoten van je foto's en je ver
    halen. En ik weet t nu weer zeker. Ik wil ook weer eens kijken in Las Vegas en omgeving. Blijf genieten. Jammer dat t zo koud is. Op die ene foto lijkt t erop dat je oorwarmers op hebt maar dat zal ik wel verkeerd zien. Gr

  • 07 Januari 2013 - 15:14

    Milene:

    Hé Simoon,
    Alle goeds voor het nieuwe jaar...ben nog niet te laat toch?
    Helaas redde ik het niet op je feestje....had je nog gesms-ed, maar bedacht later dat je je telefoon al ingeleverd had.

    Anyway, heel veel plezier op je reis, maar zo te zien en lezen zit dat wel goed. Ben jaloers hoor ;-p
    Ik zal het doen met je reisverslagen.

    Grtjs
    Milene

  • 08 Januari 2013 - 22:07

    Thessa:

    Ha lieve Simone,
    Vol bewondering lees ik je verhalen en bekijk ik je foto's!
    Voel me zo suf vanaf hier op de bank met een kat op schoot... Zo'n groot verschil :-)
    Dapper hoor! Ik blijf je volgen, vind het erg leuk om zo mee te leven!
    Kus! Thessa

  • 09 Januari 2013 - 15:09

    Helma:

    Hi Simone, leuk weer je nieuwe verslag !! Ik ben vandaag aan het pakken en de laatste dingen aan het regelen voor mijn eigen India-reis, of reisje... maar 2 weken da's niets vergeleken met jouw trip natuurlijk :). Heb er heel veel zin. Weer in dat hectiche India en de kinderen weer ontmoeten, gaaf toch!
    Ik zal ook een blog schrijven, als je het leuk vind: www.eco-trust.nl
    Geniet ervan en tot snel schrijfs weer!

  • 09 Januari 2013 - 17:21

    Ivonne Kruisland:

    Ha Simone,
    Ik ben druk met Amnesty en jij zit lekker aan de andere kant van de wereld! Leuk die foto's. Ik ben daar ook geweest, dus ik herken alles wel. Las Vegas is leuk hè?
    Veel plezier! Groetjes Ivonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 96428

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: