Viva Las Vegas - Reisverslag uit North Las Vegas, Verenigde Staten van Simone Roos - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas - Reisverslag uit North Las Vegas, Verenigde Staten van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

30 December 2012 | Verenigde Staten, North Las Vegas

Hello! Maar natuurlijk had ik mijn vorige verslag moeten beginnen met de goede wensen voor 2013! Dat het voor iedereen maar een mooi jaar mag worden waarin de uitdagingen worden aangegaan en overwonnen!
Het is ook super de reacties te lezen op facebook en op dit blog. Dus iedereen welkom!

30 dec relaxed op weg naar het Greyhound busstation. Na een eerste ontmoeting met Nederlanders. Die hier hun Mustang hebben gekocht.
Amerika is voor mij het werkelijkheid worden van alle plaatjes, films (ook al zijn dat blijkbaar niet de films die in Hollywood worden opgenomen .....). Het zijn de overbekende beelden die ineens in 3D gewoon voor je neus gebeuren. De Greyhound is er voor mij ook zo een. En het beeld blijkt erg geromantiseerd te zijn......want uiteindelijk is het maar een bus met stomme duitsers. ( die zich ergerden aan de kliks van mijn fototoestel.....) het uitzicht is mooi, de rit lang en 50 miles voor vegas begint de file die niet meer ophoudt tot Vegas.
En dan is een busrit helemaal niet meer zo romantisch maar dood vermoeiend. Zo tegen etenstijd eindelijk gearriveerd. Met dank aan Antonina pak ik de Deuce-bus naar Circus Circus. Ik baan me een weg door het casino voor de check-in. Mijn hemel, wat een kakofonie van machines. Ze bellen, rinkelen, zingen, spugen muntjes, in alle toonladders die er maar zijn. Dit komt enorm op mij af. Ik moet direct aan Maarten denken die deze ervaring ook vertelde. Dit is het dus. Wow. Wow.
Ik slaap op de 19e en de foto van het uitzicht staat op mijn Facebook. (Hier komt hij ook maar later :-)).
Eten dan dan dwaal ik zeker 2 uur door alles wat er te zien is in Circus Circus. Met een tuut in mijn oren naar bed.

31 Jan; checking the Strip!
Na de ochtend rituelen (zoals de wordfeut) op naar de casino's.
The Venetian. Met een echte gondel door het water, op de 2e verdieping! Het San Marco plein. Alsof er een binnen en buiten is. Lonneke zei het al maar nu snap ik het pas. En alles is binnen hé. Winkels zo duur.....
Verder naar Luxor. Ik ben gewoon stunned. Toch behoorlijk wat van de wereld gezien maar dit voegt een dimensie toe. Inderdaad, plastic fantastic maar dan wel in optima forma!
En dan die mensen. Al rokend (!) met achteloze blikken, super verveeld de ene dollar na de andere weg te spelen. Of 100. Who cares. So it seems. Je zakt overal weg in enkelhoog tapijt en het duurt uren voordat je zo'n gebouw weer uit bent. echt, heel indrukwekkend. kan niet anders zeggen.

3 uur: ik zit in de Harley Davidsonbar. Chardonnay en denk aan jullie; PROOST!!
Ik moet nog even. Ik dood wat tijd op de kamer en ga s avonds naar de strip. Het is freesing cold. Ik duik Planet Hollywood in en wacht op wat komen gaat. Iedereen is in opperbeste stemming, vrolijk, uitgelaten en de vrouwen lopen op minstens 12 cm, anders hoor je er niet bij. Zij liever dan ik.
Dan zo geen kwart voor ga ik eens buiten kijken en ik weet niet wat ik zie. Werkelijk zwart van de mensen. En de strip isl vol. Echt, vol. Ik denk wel 75.000 mensen. Zo niet meer. Dan is het zo ver..aftellen.....happy new year, iederreen gillen, schreeuwen en 10 min vuurwerk. Wat ik net niet kon zien.......en dan...gaan die mensen in beweging. De helft naar links, de andere helft naar rechts..........het was wel lekker warm...al die lijven.
Bijna ging het mis. Toen was er even geen controle over je eigen beweging. Bij mij en om mij heen. Even onaangenaam. Maar toen ging het weer. En om je een idee te geven. Eigenlijk ging iedereen om kwart over 12 wel lopen, ik was om half 2 terug in hotel. Ach, ik had het niet willen missen dus laat me maar even pruttelen. Volgende keer wat meer dollars meenemen en inschrijven voor een echt new year party. Binnen. Met drank en muziek.

1 Jan de strip weer op. Caesars Palace deze keer. Dat is mijn favoriet. Wat geweldig. Ik ben geloof ik wel 3 uur binnen geweest om alles te zien. Inmiddels een zeer voorzichtig gokje gewaagd. Op zo'n eenarmige bandiet die maar 1 dollar vraagt en dan mag je 4 x spelen. Dat is toch best ok gegaan. De eerste dollar was goed voor 4 $. De 2e $ voor $15 maar die heb ik opgespeeld.
En vandaag $ 7 winst. Heb denk ik het waanzinnige bedrag van $ 5 geïnvesteerd. Zunnig dat ik, toch, ben.

Las Vegas was meer dan ik had gedacht. Duur dat wel maar ik ben erg onder de indruk. Op naar San Diego. In mijn Hyundai Elantra! Ik had nog om een kleine auto gevraagd......

Xxx
Tot het volgende blog uit San Diego. Sea world here I come!

• 03 Januari 2013 - 07:19

Bianca:

Ha Simone

Wat heerlijk om je belevenissen te mogen lezen. Het is net of ik even meegluur met jou daar aan de andere kant van de wereld.
    Voor jou alle goeds voor het komende jaar, maar dat kan bijna niet missen met zo'n mooie reis nog voor je liggend. Volgens mij is het zeker geen "vakantie" om uit te rusten.....
    Geniet van alles om je heen en tot je volgende blog;-)
    Trouwens ons oud en nieuw was nat en zeer winderig. Daardoor was het feest bij mij aan t eind van de straat al vroeg (4.00 uur) klaar. Ook wel eens lekker na jaren tot 6 uur wakker te hebben gelegen van de house muziek en dronken mensen voor de deur;-))

Liefs Biana

• 03 Januari 2013 - 07:57

Irene:

Hi Simone. De beste wensen voor 2013. Dat het maar een mooi jaar mag worden. Las Vegas klinkt geweldig. Ook ik was daar ooit (honderd jaar geleden) maar nu ziet het er volkomen anders uit. Ook wij gingen vervolgens naar San Diego. Lake Mead was ook zo vreselijk prachtig. Geniet met volle teugen Simone. Het is heerlijk om je te volgen op deze prachtige reis. Lfs Irene

• 03 Januari 2013 - 09:36

Lydia:

Ha lieve Simone,

A happy new year for you en de allerbeste wensen voor 2013! Ik wens je heel veel reislust toe. Leuk hoor om zo te lezen waar je bent en wat je tot nu toe al hebt ontdekt en gedaan. Ik wacht met smart op je volgende bericht, lekker genieten hoor! Groet, Lydia

• 03 Januari 2013 - 10:59

Marjarobert:

Hi Simone,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar. Voor jou een jaarwisseling die je niet snel zal vergeten. Wow factor.
    Las Vegas. Daar kun je alleen maar van dromen en jij maakt het waar.
    Ik zit weer te smullen van je verhalen en lees ze zelfs 2 keer om het te visualiseren. Wat een trip.veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaal (avontuur).

• 03 Januari 2013 - 11:37

Daphne:

Ha die Simone!
    Daar zit ze dan hoor! In het good old America.
    Geweldig! Het begin van iets moois. Iets nieuws. Je gaat het wel zien!!
    Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar he?! Dat het maar een jaar mag worden waarin je allemaal nieuwe, mooie, leuke, verbazende, inspirerende en leerzame dingen mag meemaken!!
    We volgen je op de voet! (Nou ja, gevoelsmatig dan.... ;-)
    Liefs, Daphne

• 03 Januari 2013 - 21:31

Els:

Hi Simone,

Al het goede voor het nieuwe jaar! Maak er iets heel bijzonders van, maar dat zal best wel lukken. Leuk om je verslagen te lezen. Ook ik was bijna 10 jaar geleden in Vegas (Ceasar Palace ...:-), alleen was het toen juni en meer dan 40 graden. Je kunt het leven in Vegas niet meer serieus nemen, je kunt je maar het beste er helemaal aan overgeven. Het is gek, bijzonder, plastic fantastic, treurig, nowhere else on earth ... etc.
    Het is ontzettend leuk je verslagen te lezen, heb ook zelf weer helemaal het gevoel er te zijn. Wat ?? wat?? zijn er ook foto's op facebook??? Gauw connecten!! Veel plezier.
    els

• 03 Januari 2013 - 22:54

Marc:

Simone, leuk om te lezen! Have fun!

• 04 Januari 2013 - 09:58

Helma:

He Simone,
    gelukkig nieuwjaar !!! Dat het je allemaal moois mag brengen, het kan niet anders met een zo'n indrukwekkende start van 2013. Gaaf om je USA-verhalen te lezen en als je dit leest zul je al wel in San Diego zijn. Ik hoop dat je superveel walvissen gaat zien, want daar heb je toch dit USA-uitstapje aan te danken :-). Geniet!
    Helma

• 04 Januari 2013 - 10:21

Chiara:

Hi Simone,

Happy New Year!!! Dat het een mooi en onvergetelijk jaar mag worden voor je! Je bent het jaar in ieder geval goed begonnen net op reis. Het is heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ik ben benieuwd naar je belevenissen in San Diego. Enjoy, Chiara

• 04 Januari 2013 - 13:19

Els (Randstad :-)):

Happy New Year!!!!
    Voor jou de allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar, dat dit jaar je maar heel veel moois en verrassends mag brengen
    Leuk om je verhalen te lezen en ik blijf je volgen.
    Geniet van deze bijzondere reis!!
    Lieve groet,
    Els

• 04 Januari 2013 - 22:16

Carla:

Hoi Simone,
    Beter laat dan nooit maar Happy new year!
    Ik vind het leuk om je te volgen en het lezen van je reis.
    Op naar het volgende reisverslag kan niet wachten.
    Lekker genieten simone.
    liefs carla

• 05 Januari 2013 - 22:49

Leonie:

Ha Simone, allereerst de allerbeste wensen voor 2013! Klinkt allemaal goed vanuit de U.S. Wij zijn net terug uit Curacao. Was erg leuk en gezellig en daarbij ook heerlijk weer. Nu even wennen in het grijze Nederland. Have fun! Greetz Leonie

• 06 Januari 2013 - 12:00

Rob Van S:

Hoi Simone,

De allerbeste wensen voor dit jaar en voor alle jaren die nog mogen komen! We missen je nu al.... en zijn stinkend jaloers!

EN.. het is je van ganser harte gegund om veel plezier te hebben aan de andere kant van de wereld!

Groetjes,

Rob

• 06 Januari 2013 - 21:58

Monique (MOVE People):

Hi Simone,

Las Vegas... Wat een plek om het nieuwe jaar in te gaan... GAAF! Toch anders dan wij hier letterlijk met kindervuurwerk op de Rembrandtlaan in Heemstede:-))

En wat grappig dat jij ook in Circus Circus overnacht... meer dan 10 jaar geleden hebben Albert en ik daar ook geslapen!

Ik wens je een supermooi en onvergetelijk 2013!

Veel reisplezier, groeten,
    Monique

• 07 Januari 2013 - 13:46

Sabine:

hoi simone,
    wij zitten allemaal weer op het werk. het is nog net geen blue monday (dat is volgende week) maar voor mij voelt het wel zo, want aan goede voornemens doe ik niet dus daar hoef ik volgende week niet achter te komen dat ik die niet haal.
    ik hoorde dat je een superafscheidsfeestje hebt gehad. en je verhalen klinken ook niet slecht. bedenk dat je in de bus het meeste meemaakt, dus ook files kunnen leuk zijn. toen ik 25 jaar geleden in new york aankwam met een vette blaasontsteking werd mijn eerste dag de Bellevue Hospital. Vond ik op dat moment niet leuk maar achteraf was het een beleving van jewelste om tussen de kriminelen uren te moeten wachten op de uitslag van de urinetest.
    heel veel plezier!
    liefs, sabine

• 07 Januari 2013 - 17:18

Yvonne:

Hey Simone,
    Nog de beste wensen voor een gelukkig en gezond 2013!
    Wat een leuke verhalen allemaal en waar ben je allemaal geweest? Van Amerika naar Europa en dan weer naar Rusland en Egypte???? :-)
    Iig vermaak je je prima.
    Hier mis je niks, het weer is bah en daar word je echt niet vrolijk van. Wel druk op het werk.
    Kerst en Oud&Nieuw was raar dit jaar voor ons, maar we hebben ons er doorheen geslagen en toch best nog gezellig gehad, ondanks het gemis van de grote baas in de stoel.
    Nou op naar je volgende verhaal!

Groetjes,
    Yvonne en Esther