Vang Vieng - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Simone Roos - WaarBenJij.nu Vang Vieng - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Vang Vieng

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

30 December 2007 | Laos, Vientiane

Nou, jullie zijn langzamerhand ook weer helemaal bijgepraat.

Ik ben in Vang Vieng beland. Met de local bus, volgepakt met zakken rijst in het gangpad, 2 zakken hoog, met trays met cola onder de stoelen zodat je je voeten niet kwijt kan, en met weet ik wat meer allemaal, kom ik na 6 uur aan in Vang Vieng. (VV) Dit is een plaatsje waar iedereen een andere mening over heeft. De een vindt het het einde, de ander wil er zo snel mogelijk weg.
En ik? Ik vind het het einde. Het uitzicht alleen al maakt dat je hier langer wil blijven. Hoge limestone karsten, steile bergen, begroeid. Het stadje kent een riversite waar de meest gewilde guesthouses aan zitten en 1 hoofdstraat waar alle restaurants aan zitten, die vrijwel allemaal 'Friends' afspelen. Nu vind ik dat in Nederland al niet echt veel, hier is het echt als je niets anders weet te doen. Opmerkelijk is het wel. Iedereen ligt aan de lig-tafel, onderuitgezakt, biertje erbij naar oude afleveringen van Friends te kijken. Er zijn restaurants die specifiek noemen dat ze NO Friends hebben. Het is hier wel erg druk met toeristen dus het duurt even voordat je een guesthouse hebt gevonden. Ik heb 1 nacht ergens geslapen om de volgende ochtend naar mijn gewenste guesthouse te gaan. Daar was die ochtend iemand uitgecheckt zodat ze een 'room' vrij hadden. Nu heb ik de meest perfecte plek in heel VV.
Een deel van een bamboo bungalow, met eigen wc en warm water, aan de rand van het populaire uitgangsgebeuren, met superleuke andere gasten en een Noor, Arne, als landlord. Uitzicht is goed, wat zeg ik, het is GEWELDIG. Zo mooi heb ik het nog niet gehad en het verandert mijn reisgevoel over Laos. Het gaat goed komen hier. (Tot nu vond ik het toch een beetje tegenvallen).

Zodra ik de kamer (bungalow) heb kunnen bemachtigen ga ik maar weer eens op excursie. We gaan naar een grot waar je zittend op de autoband in moet. Die autoband heet hier Tube. (Daar gaan jullie nog meer van horen). Je trekt je aan een touw de grot door met een lichtje op je hoofd...heel bijzonder. De middag is bedoeld voor de kanotocht over de rivier, terug naar VV. (Over dezelfde rivier ga je ook met de tube..dan heet het Tubing). Onderweg zijn er bamboo-bars gemaakt met als spectacel dat je aan een swing kunt gaan hangen om van een redelijke hoogte in de rivier te springen. Sommige dingen hoef je niet meer te doen als je 40 bent...phoe...das fijn. Matt is mijn roerganger in de kano, engelsman, 25 ongeveer en hij leeft helemaal op. Hij vind het bloedspannend en geweldig. Hij is er niet meer van weg te slaan. Ik vind het erg grappig om hem zo gespannen te zien en de 'exitement' die hij heeft om van zo'n toren af te springen. Ik drink maar een biertje en praat wat met een hele leuke nederlandse jongen van .....25. God, wat zijn ze jong allemaal. Onee, ik ben oud..dat backbacken is een ding om te doen als je jong bent, dat is duidelijk te merken. Het overgrote deel is tussen de 20 en 26 jaar. Maar, jullie hebben het de afgelopen maanden kunnen lezen, ook voor een 40-er is er genoeg te genieten....!!!!

Vandaag, 30 december, heb ik een luie dag. Doe helemaal niets, schrijf wat, lees wat, loop wat, koop rock-karoke-thai CD's, (...ben benieuwd)en klets wat, onder genot van biertje, met mensen in mijn guesthouse. Zojuist een heerlijke Pad-thai gegeten met springrolles en een bananenshake voor kip 30.000. Das net iets meer dan 3 dollar. Morgen ga ik fietsen naar sommige grotten hier, dan 'savonds eens kijken hoe hier oud-en nieuw wordt gevierd om overmorgen dan helemaal te relaxen in de tube.

Mail jullie weer in 2008.
Wens jullie allemaal een heel goed oud-en-nieuw-feestje!!!
Neem er een op een top 2008!!!!!

GELUKKIG NIEUWJAAR!!

veel liefs,
Simone

  • 30 December 2007 - 14:12

    Anita & Co:

    Hee daar. Maak jij je daarop voor de nieuwjaarswisseling wij doen het hier. het varken gekocht en nog veel meer. We gaan de BBQ morgen aansteken met de buurt... en gaan het nieuwe jaar dan inluiden. de 16 liter erwtensoep is gemaakt, we hebben 80 kipsate, we hebben 8 kg speenvarken, 40 frikandellen, 10 kg patat, 75 sateballen; 2,5 liter aarddappel salade; 2,5 rundvlees salade, 32 petit pain; een doos stokbrood en natuurlijk een bak oliebollen. Je ziet wij komen niet om van de honger!

    Op dit moment ben ik helemaal niet fit.. lig met een zware verkoudheid meer op de bank te hangen dan dat er wat uit mijn handen komt.. maar ja.. dit heet opknappen zo snel mogelijk voor morgen zodat ik toch ook mee kan doen!

    Fijn om te lezen trouwens dat je het nu beter naar je zin hebt dan op de vorige plaats!
    Ik wens jou van hieruit een hele goede jaarwisseling en een geweldig begin van 2008!
    dikke knuffel
    Gr. van ons allen hier

  • 30 December 2007 - 16:18

    W&r:

    Hi Simone!

    Grappig he dat je over de hele wereld vandaag de dag dezelfde programma's etc tegenkomt.

    Och je weet het he... leeftijd zeg niet alles.... toch?!

    Geniet van de jaarswisseling!

    X

  • 30 December 2007 - 21:00

    Anne-marie:

    hee meis, veel plezier met de jaarwisseling daar aan de andere kant. maak er wat van met je 25 jarige jongetjes, hahahaha. Een heel goed 2008 natuurlijk en tot 16 januari dan maar. dikke kus van ons.

  • 01 Januari 2008 - 12:01

    Marja Robert:

    Hoi Simone, vanuit een uitgerookt Berkel en Rodenrijs (het vuurwerk is nog aan het optrekken) wensen wij jou een fantstisch en heel goed 2008 toe. Veel liefs van Don en Marja

  • 02 Januari 2008 - 07:33

    Harry:

    Simone,

    Op 1e Kerstdag was ik helaas ziek en kon ik niet naar de voorstelling van Tarzan. De rest van de familie vond het geweldig, dus ik ga voor de herkansing ergens in 2008.
    Gisteren op Nieuwjaarsdag met mijn moeder bij de huisartsenpost gezeten. Bleek te lang doorgelopen te zijn met haar verkoudhied, die alleen maar erger is geworden en zit nu tegen een longontsteking aan. Zie maar weer hoe kwetsbaar ook zij kan zijn met haar 72 jaren.

    Ik wens je voor 2008, dat je een goede balans kan vinden van hetgeen je op je pad tegen gaat komen.
    In ieder geval veel geluk en een goede gezondheid toegewenst.

  • 02 Januari 2008 - 07:50

    Dennis:

    He Simone, jij ook een heel goed en gezond 2008. Dennis

  • 03 Januari 2008 - 18:27

    Koekie:

    Heee Simone, nog de beste wensen voor 2008!!

    Zo de vreet/feestdagen zitten er weer op!! Lekker anderhalve week vrij gehad en lekker rustig aan gedaan 1e kerstdag met familie, 2e kerstdag lekker naar de sauna heeerlijk. Oud en Nieuw bij mijn broer in Almere met de rest van de familie Koek ;-)). 00:00 naar buiten en naar veel vuurwerk, door mijn "kleine broertjes" afgestoken, gekeken. Tja en dan komt er weer een tijd om te werken Joepie! Denk jij daar al aan werk??
    Maar goed een klein maandje werken en dan ga ik onder het mes 4 februari gaat het gebeuren.

    Nou geniet nog van leetste weekjes en tot snel!!

    Groetjes

  • 07 Januari 2008 - 11:10

    Monique:

    Al even niets van je gehoord, maar ik vermoed dat je gewoon al je vingers nog hebt en niet aan de rotjes hebt gezeten. In ieder geval ook van ons vanuit een koud en nat NL de allerbeste wensen voor een spetterend 2008! Was wel even lezen hoor, na een paar feestdagen, om al je berichten bij te benen. Hoop voor je dat je Gibbon experience doorgaat! Zal even uit beeld zijn, omdat mijn beeld wordt aangepast (krijg lenzen geimplanteerd), maar zal vanaf 21 januari weer aan de monitor gekluisterd zijn.
    Veel plezier nog daar, hoop dat je reis vanaf nu weer volgens verwachting verloopt !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 96374

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: