Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Simone Roos - WaarBenJij.nu Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Vientiane

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

28 December 2007 | Laos, Vientiane

Vervolg debacle Tad Fane en Pakse.

Vanuit Pakse heb ik kunnen bellen, voor het eerst, naar mijn zuslief om mijn kleine man een happy birthday te wensen. Hij wordt 2! Geweldig om hem jinglebells te horen zingen. Ook de kus kwam helemaal aan. Heerlijk!!
Ik heb mijzelf op 1e kerstdag, na het debacle met de busjes, getrakteerd op een footmassage en een facial. Ben weer helemaal schoon, jong en stralend. (Denk niet dat daar over 4 weken nog iets van over is....).
De pickup voor de bus naar Vientiane is om 19.30 uur. En tot mijn grote verbazing zie ik Marc en Brigitte lopen aan de overkant. Van hen had ik de vorige dag afscheid genomen toen ik voor mijn dagen naar TadFane ging. Ook zij zouden hier niet moeten zijn. Helaas hebben ze een andere nachtbus naar Vientiane. Ik heb een bed-bus. Een bus met alleen maar bedden. 2persoons wel te verstaan. Ik zie ook een 1 persoons dus ik vraag of ik mag ruilen. Ik zie het niet zitten om de hele nacht krampachtig naast een ander te moeten liggen....Ruilen mag maar helaas is deze optie net zo ongelukkig. Om te zorgen dat je er niet uitvalt, want ik lig bovenin, is er een rekje gemaakt. Nu lig ik de hele nacht krampachtig tegen dit rekje aan gedrukt want het is allemaal erg klein, kort en ongemakkelijk. Ik slaap niet echt en mijn rug is hier ook niet helemaal tevreden mee. Nou, ja, ik overleef het allemaal wel want uiteindelijk val je dan toch altijd wel in slaap....want ik word namelijik wakker gemaakt als we in Vientiane zijn, om 06.00 s'morgens. Alles bij elkaar rapen, in tuktuk naar Centrum voor een nieuw guesthouse. En het is in de tuktuk dat ik me realiseer dat ik mijn oude, vertrouwde, denim blouse vergeten ben. Bijna het enige dat mij in koude dagen (die nog gaan komen) warmte kan geven. Ik baal als een stekker. In het gevonden hotel vraag ik nog wel of ze even kunnen bellen maar helaas....er is niets gevonden...of zoals de receptionist fijntjes opmerkt iemand heeft het meegenomen. Bleh!.
Ivo, mijn vrolijke Tjech blijkt ook in de nachtbus gezeten te hebben. We zitten gezellig in hetzelfde hotel maar ik heb hem niet meer gezien. Ik breng mijn dagen in Vientiane door met Marc en Brigitte. 2 dagen wel te verstaan want er is helemaal niets te doen in Vientiane. Met 2 dagen hebben we alles wel gezien. De markt, de wats, de Mekong en de restaurants. Die zijn echt super maar om me daar nu een dag voor te vervelen.... Excusies buiten de stad kosten een fortuin; 42 dollar voor een dag, tegenover normale prijzen van 15 tot 20 dollar.

Oh, ons hotel is heerlijk en had ook tv; Harry Potter gezien!! Maar ook dit is geen reden om langer te blijven.
Dus....al met al heb ik mij voor niets druk gemaakt om de resterende dagen in Laos. Had het dus iets rustiger in Cambodja kunnen doen. Nou ja, als je alles van te voren weet.

enne Yvette; jouw bericht over de Gibbon Experience is helemaal goed. Ben al een week met hen aan het mailen maar ze zijn tot 11 januari volgeboekt. Dit is erg populair en de groepgrootte is klein dus niet veel plek. Ik hou contact met hen voor als er een cancellation is. Go out with a bang had ik zo bedacht toen ik erover hoorde. Het hele gebeuren vind ik ook wel een beetje erg spannend (met kabels door het oerwoud scheuren) maar we gaan het zien. Mocht het doorgaan dan laat ik je dat uiteraard weten.

Tot morgen voor de volgende berichten.
(denk ik)

Liefs maar weer,
Simone

  • 29 December 2007 - 16:22

    Willem:

    Hi die Simone,
    zo te lezen vermaak je je nog wel. Ben benieuwd of je nog door het oerwoud gaat scheuren....

    Geniet! Tot later.....

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 96374

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: