Phuket - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Simone Roos - WaarBenJij.nu Phuket - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Phuket

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

04 November 2007 | Thailand, Bangkok

hallo, daar ben ik weer eens. Het is even terug.
Ben heel blij met alle berichtjes: Marco, je hebt je eerste volle week Risk gehad. En? Is het bevallen? Heel anders dan de kantoren waarschijnlijk. Ik hoor je!
Mam, wat onzettend leuk om je berichtje te lezen. Het is ook een geweldig mannetje dus hou me op de hoogte. Juist omdat het nu allemaal zo snel gaat met hem..hele zinnen!! Hij is ook zo'n wonderkind ;-) (Mag ik vast niet zeggen.....). Nou, dan is het MIJN wonderkind! Stuur eens wat nieuwe foto's naar Anita dan kan ik hem zien!.
Enne...zelf veel plezier in Portugal of ben je al terug? Ik hoop dat het weer leuk is geweest! Lekker gegolfd??
En schande van me dat ik niet eerder heb gevraagd, Annemarie, hoe de operatie is gegaan of om je sterkte te wensen.
Het is hier zo dat ik niet weet welke dag het is. Ik weet soms nog net, omdat ik een vlucht moet boeken, welke datum het is maar eigenlijk is dat allemaal hier helemaal niet belangrijk. In dit land, en in Maleisie, is er geen verschil tussen maandag, woensdag of zondag. Alle dagen zijn hetzelfde. En ik ben er helemaal niet mee bezig, sorry sorry als ik daardoor dingen vergeet die in jullie leven nu spelen en belangrijk zijn. Laat ze me wel weten, aub!
Want P&P: veel plezier op de boot! Goed werk! Hoop dat he tvoor jullie ook een uitje kan zijn, al weet ik dat dat niet de eerste opzet is.
Harry! Wonderschoon bericht!! bedankt!

en nu: Phuket.
Vertrokken van Ko Phi Phi met de boot naar Phuket.
Nog net even kunne ontbijten met 2 belgische bolleboeren ? Jaja....die zijn er ook. Vinden Aalsmeer maar niets. (geen idee....ik vind het ook.....)
Lekker lezen in HP, MP3 speler op en zo varen we 2 uurtjes. Ik koop toch maar een taxi kaartje op de boot. Het is altijd de vraag wanneer, waar en voor hoeveel je wordt afgezet. Wordt er soms wel moe van. Maar aan land gekomen ben ik wel blij dat ik niet die mierenhoop in hoef om eea te regelen. En er is uiteindelijk een prijs te betalen voor het gemak. Voor comfort om alleen nog maar het mannetje te zoeken die hoort bij de gekochte ticket. en niet alle mannetjes van je af te slaan die willen dat je met hun meegaat, dat het goedkoper kan maar dan ga je half meelopen, of sta je in Timboektoe..verzin het. 100 baht (0,40 cent) op de boot scheelt je veel 'hassel'.
Ik word bij een guesthouse afgezet. Tja, als je niet weet waar je moet zijn is alles goed....prijs daar is 600 b. Ik zoek nog wat rond maar die rugzak is echt veel te zwaar in 30 graden en ik vind niets goedkopers dus ik ga maar terug. Drop alles op de kamer (zeer basis maar ruim en bovenal schoon) en ga Patong in. Want dat is waar ik op het eiland ben. Het dorp Patong, druk, toeristisch, gezellig.
Ik loop met een tas voor zomerse dingen, zonnebrand, zonnebril. en ik ben nog geen 10 minuten aan het lopen of...ja ja, het wordt ongeloofwaardig....de hemel breekt weer eens open. Het komt met bakken uit de hemel. Ik ga maar een sandwich eten in de 'aussie bar'. en koop tenslotte ook maar weer een regenponcho....(ik heb er 2 op de kamer). Dan ga ik richting de shoppingmall want die is overdekt. Aardig, met name het asiatische handcrafts werk. Nog steeds niets gekocht!!!
Als de regen ophoudt is het tijd om Patong verder te ontdekken. Zeer toeristisch, veel bars, restaurants en aan de lichten en gloeilampen te zien 's avonds erg gezellig. Gogo-bars zijn er ook maar ik heb niet zo'n behoefte aan dansende vrouwen/mannen of alles wat daartussen in zit. Ik loop richting strand en dat is gewoon een strand zoals alle anderen in Thailand. Massage-entjes, stoere mannetjes bij de jetski's, thaise restaurantjes. Ik eet lekkere chicken sweet/sour voor 60 b. Bierje erbij, wie doet je wat.

Tijd voor live music in Rock Cafe. Terwijl we wachten op de live-'artiest' spelen ze....Celine Dion....in een Rock cafe, nu vraag ik je.
En als hij dan eindelijk begint, speelt deze 'band' wel rock muziek maar is de afstelling van het geluid wel zo verschrikkelijk slecht dat ik het na een half uur voor gezien houdt. Niet op aan te horen.
Volgende morgen houd ik mijzelf nog bezig met rondlopen totdat ik met de 12.00 uur pickup-taxi naar het vliegveld ga voor mijn vlucht naar Bangkok. We komen daar relatief nog laat (13.10) aan voor mijn vlucht van 14.05 uur.
Bij de balie aangekomen zie ik mijn vluchtnummer niet. (zijn er al die het zien aankomen....?).
Mijn vlucht was al vertrokken om 12.50 uur. Ik heb gekeken naar de aankomsttijd in Bangkok. Heilig ervan overtuigd dat dat mijn vertrektijd was. Tja,..hoop gevloek van binnen en direct in de actie voor een nieuw ticket. Weer voor 1700 b (euro 35,-- zeg maar). Mijn bagage was te zwaar want die mag bij AirAsia maar 15 kilo zijn (wist ik veel) dus gauw de sitepockets van mijn rugtas gehaald. Ok, toen ging dat goed. Inchecken en door de scanner. Shit.....mijn toiletspullen zitten in de sitepockets...ruim over 100 ml. Ik hoef 'alleen mmar' mijn 3 messen in te leveren (nee, geen slagersmessen, gewoon die handige 'swissknife' dingen). Ik had ze nu juist alle 3 in mijn grote bagage gedaan........ Helemaal warm, bezweet en gestressed om mijn eigen blunder zat ik dan eindelijk in het vliegtuig. Bleh!! Wat zat ik te balen.
Vlucht duurde een uurtje en dan hebben we weer andere zaken waar we aan moeten denken: hoe kom ik zo goedkoop en snel mogelijk bij guesthouses in Bangkok. Je zoekt steun bij andere blanke toeristen en neemt een taxi naar Kao San Road.

Maar dat zet ik in het volgende bericht.

XX
Simone

  • 09 November 2007 - 12:26

    Anne-Marie:

    Hoi simoontje,

    Meid wat een toestanden allemaal met jou. En dat je dan ook nog eens geen mooi weer treft. Balen!!! Verder heb ik het idee dat je je wel vermaakt.
    Nou wij hebben momenteel een mega hagelbui en storm. Het was vannacht kritiek in nederland. Het was springvloed in combi met storm. de dijken werden zelfs bewaakt en een stormvloedkering ergens in zeeland is ook nog eens voor het eerst gesloten. viel allemaal nog mee, haarlemmermeer is droog gebleven.
    Verder hier allemaal zijn gangetje. ik ben druk aan het herstellen en Famke kwakkelt zoals gewoonlijk weer eens. Er heerst ook van alles. jij ontloopt dat gelukkig. Michel is het zat inmiddels. Nu moet ie al anderhalve week voor vrouw en kind zorgen. Arme man!!!
    Nou meis, ik ga weer eens wat anders doen. heel veel plezier nog en dikke kus van ons.

  • 09 November 2007 - 17:21

    Marja Robert:

    Hoi Simone, wat maak je weer allemaal mee. Leuke dingen en minder leuke (vlucht te laat) maar wel erg avontuurlijk. Je kunt niet je avontuur met iemand naast je delen maar toch ben je niet helemaal alleen want wij leven met je mee en "zien" je reis door jouw verhalen. Schrijf zoveel mogelijk want het is erg interessant en weten zo een beetje hoe het met je gaat.
    Liefs van Fred en mij. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 96417

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: