vervolg Ko Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Simone Roos - WaarBenJij.nu vervolg Ko Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Simone Roos - WaarBenJij.nu

vervolg Ko Phi Phi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

03 November 2007 | Thailand, Bangkok

Yvette, wat heerlijk! Curacao. Ook lekker mooi weer en strand. Gaan jullie 2 weken of zo? Kleine man ziet toch maar een hoop van de wereld.

Nicole en Laura zullen nu wel terug zijn uit Zuid Afrika. Hoe was het?? Wil alles weten!

Ko Phi Phi zou geen backackers eiland zijn...nou, mooi wel. Het is hier toeristisch en het draait allemaal om de jeugd, die weer om elkaar heen draaien...prachtig om te zien. Ik als grijze postduif ben niet in beeld..hihi. Nou vind ik die knaapjes met de billabong-afgezakte drollevangers en de calvin Klein onderbroeken niet echt interessant. Ik hoor weinig Nederlands, ook in Krabi niet trouwens. Waar, inderdaad, prachtige klim rotsen zijn.Vond het echt een bestemming voor mijn zuster! Ik kom hier Declan en Sarah weer tegen, gelukkig en heb een prettige avond met ze. Zij gaan de volgende dag weer door. Zo gaat dat. Contacten zijn voor een dag of wat en gaan veelal over de reizen. Wat heb je gezien, wat ga je nog zien en hoeveel tijd heb jij. 3 maanden is een beetje er tussen in. Veel mensen die ik tegen kom zitten of bij 3 tot 6 werken of zijn al 5b maanden aan het reizen en hebben er nog 7 te gaan. Vind 3 maanden ook wel overzichtelijker. Ben je niet helemaal los van alles. Voelt goed.

Het is op 31 okt 's avond laat gaan regenen. Echt zo'n tropische bui. De temperatuur blijft gewoon 28 graden maar het is even wat nattig.

Ik ga op 1 november naar het strand. wordt bijna afgezet want ik moet 100 baht betalen voor een stoeltje (nog zo gammel als wat). naast me zitten 2 meiden en die moeten ook 100 b betalen. Want, zo zegt hij, het is 50 b per stoel. Ik roep hem gelijk terug. "dan krijg ik 50 b van je". Hij komt terug en geeft mij hetgeld. Dan vraag ik hem waarom hij mij 100 b rekent. Hij wijst op de paar-gewijze opstelling. Ik wijs om mij en steek 1 vinger omhoog (neeee, niet de middelvinger). Dan wijst hij op een andere mevrouw die aan het einde van de rij (ook) alleen zit en suggest dat ik daar bij zou moeten aanschuiven. Ik kijk hem enkel maar aan. En ga verder in mijn spannende boek....
Heerlijk gezeten, half bewolkt, onder de palmboom. Af en toe het water in en knijp mezelf wat een geluksvogel ik ben. Ik smeer me vaak in maar het gaat hier heel hard dus om 2 uur ga ik volledig in de schaduw zitten. Dat komt niet zo vaak voor bij mij. Ik ben zelfs een beetje te laat, de huid trekt onaangenaam.
Verder heb ik het druk vanavond. Ik internet naar vliegroutes en prijzen, accomodatie n Bangkok, mogelijke travel-pakketten in Vietnam( Hanoi), ik boek een excusie voor de volgende dag, ik doe een massage, nou ja..doe..ik onderga een heerlijke nek, schouder en rugmassage. Ze kan de knopen goed vinden, moet ik zeggen. Dan een kopje koffie bij de 2e hands boekwinkel en daar vind ik.......het boek van de film van Metallica.!!! helemaal blij. Bij de kassa ligt de engelse versie van de laatste Harry Potter dus jullie begrijpen..het licht ging laat uit die avond. Nu was er buiten ook niet veel aan want..jawel,...het regende.
2 november; 09.00 op naar de pier voor mijn snorkel-bootje-varen-dag. Op het dek is iedereen zich aan het installeren en insmeren. Varen is altijd leuk. We komen bij de 1e stop. even wennen weer met duikbril en pijpje maar dan gaat het ademhalen door dat pijpje weer een beetje. Het is prachtig onderwater. Niet veel kleur in het koraal maar wel in de vissen. Doordat mijn eigen bril af moet kan ik niet alles even helder zien. Goed concentreren dan gaat het beter maar desondanks is het nog mooi. Kun je nagaan wat het moet zijn als je alles echt scherp ziet ;-).
Ik zie vissen die van voren wit zijn en van achteren zwart, diepblauwe vissen met een oranje zoenlippen, witte vissen die opvallen door de beweging en wegvallen tegen het witte zand. Geel gespikkelde vissen, turkoois met groen, geel en zwart gestreepte. Van die laatste zien we de hele dag complete scholen vissen die zo allemaal langs je heen zwemmen. Had oogcontact met 1 van hen. Nemo is er niets bij. Ik geniet volop. Dit doen we zo'n 4x. De ene locatie nog mooier dan de anderen. Als er nog mensen hun huwelijksreis gaan plannen kan ik Bamboo island aanraden. Als je dacht dat het water bij Ko Phi Phi helder is, daar is het gewoon transparant. Niet meer groen of blauw, gewoon kraanwater met een temperatuur van tegen de 20 graden denk ik zo. zo mooi. Ik voel me heel bevoorrecht dit te kunnen zien, zo op een 2e november.
Monkey island laat ik aan mij voorbij gaan. Heb ik al gezien in Krabi..jaja, we worden nog decadent. Ik ga voor het snorkelen. Nou, helemaal verbrand natuurlijk want water in, water uit dan ben je met de zonnebrand al gauw te laat. We varen terug en het begint te betrekken. We zijn net terug, 16.00 uur en het begint met regenen. Het houdt niet meer op tot 's avonds laat. Ik eet met Sophie en Leo die ik op de boot heb ontmoet. Sophie kan me toch drinken. Hele genoegelijke avond en dan blijkt aan het eind dat zij de rekening hebben betaald....tof he? Want ik moet nog zo lang reizen en het was zo gezellig!!! Lieve mensen. En het was ook een hele interssante avond. Pink Mai Tai is lekker trouwens. ;-)
Vandaag de laatste volle dag. Ik ben verhuist want de prijs van de kamer ging omhoog. Nu zit ik iets goedkoper EN dichter bij de boot voor morgen want lopen met die rugzak......
Vandaag een beetje een hangdag, beetje strand, beetje internet, beetje tas inpakken, ik loop wat langs de randen van het eiland en kijk bij de ruhring van de pier als er een nieuwe boot met tig backpackers aankomen als....om 16.00 uur de lucht betrekt, het gaat waaien en er komt toch een bak water naar beneden. Straatjes staan blank, kraampjes sluiten, restaurants doen hun rolluiken naar beneden. Dit is echt een wolkbreuk. Lucht is grijs, het is kouder en het houdt niet op. Maar ach, je bent in je badpak dus of het nu zeewater is of dat het uit de lucht komt. nu is het niet erg, zonder bepakking. Inmiddels is het kwart voor 9 en miezert het nog maar. Jammer hoor.
Morgen om 09.00 de boot naar Phuket. Weet nog niet waar ik heen ga want Phuket is de naam van het eiland en ik kan naar verschillende plekken.

Ik zal het jullie laten weten.

dikke kus,
Simone

  • 03 November 2007 - 15:13

    Anne-Marie:

    Hoi Simoon, Fijn dat je ondanks de regenbuien, toch ook wat zon kunt pakken. snorkelen is inderdaad erg leuk. Aan je verhalen nu te lezen, zie je errug veel. Wanneer laat je ze bundelen en ga je er geld voor vragen? ha ha. Ik wil toch niet ruilen met je, zo alleen op vakantie, maar mijn situatie nu is ook niet alles (iets met operatie aan benen?)
    Vorige week Famke's verjaardag gevierd, Famke was wel een beetje teleurgesteld, dat je haar bent vergeten. Ze heeft het nog lang gehad over simone die met het vliegtuig mee ging. maar er was zo'n 40 man, dus is helemaal goed gekomen.
    Nou meis, veel plezier en dos groetos.x

  • 03 November 2007 - 17:32

    Dan And Alex:

    Hi Simone, Hope you are well.
    We've just spent the day at the elephant sanctuary, playing with them, feeding them, having a ride on them and swimming with them as well. Charlotte loved it. We're currently in Singapore airport for the next 12 hours, waiting for our flight to Chang Mai. Speak to you soon, take care, Dan, Alex and Charlotte

  • 03 November 2007 - 17:58

    Marco Louter:

    He Simone, goed te merken dat je het naar je zin hebt en steeds meer los begint te komen van het werk. A.s. maandag start ik bij Risk, ik heb er zin in! Ik blijf je volgen, geniet met volle teugen en ga er volledig voor!

  • 03 November 2007 - 19:32

    Anita:

    Geweldig wat een verhalen schrijf je toch! Ik kan die visjes zowat voor me zien ;-) ik ga nog even de foto's voor je downloaden en proberen te printen zodat je weet of je een schijfje kunt wissen.. hoeveel foto's heb je inmiddels gemaakt??
    hee geniet er nog lekker van.. en tot het volgende verhaal!
    groeten Anita

  • 04 November 2007 - 13:42

    Lia:

    Hallo globetrotter, hier is het “nog” droog, maar niet voor lang. Wat een leuke dingen maak je mee, je geniet volop, zo te horen. Je ontmoet leuke mensen, dus wat wil je nog meer. Wij vervelen ons ook niet. Hebben Boris weer een vrijdag gehad. Opa had een tractor gekocht (2 Euro) die hij de hele dag in zijn hand gehouden heeft. Alles deed hij met één hand. Hebben hem thuis gebracht en op de N205 zei hij: “Hierin”, toen we de weg naar de vliegtuigen passeerden. ’s Avonds zat ik op de bank, oma was uitgeteld, wanneer komt hij weer, morgen? En laten ze nou de volgende morgen bellen of we hem nog een nachtje wilden hebben! Hij kwam het paadje op en hij zei: “Daar ben ik weer!”. Wat een ventje, zegt alles na en begrijpt al heel veel. Alle poezen op straat noemt hij Pipi en Odin en jouw auto herkent hij ook.
    Wij gaan maar weer eens naar tante Piet de tuin doen. Vrijdag a.s. gaan we naar Portugal met Rob en Els, dus wij gaan ook genieten, het is daar zo’n graadje of 20.
    Van Clara hebben we niets vernomen, dus zal alles wel goed gaan met je lievelingen, heb ze eten gegeven toen zij in Parijs was. Dat was het wel weer zo’n beetje. Veel plezier verder in Thailand!! Groetjes en kusjes Pa en Ma.

  • 04 November 2007 - 13:42

    Madelon:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wij (uiteraard ook DJ) genieten van je verhalen en zijn benieuwd naar het vervolg.
    Liefs Madelon

  • 04 November 2007 - 14:04

    Harry Den Ouden:

    He Simone,

    Nu pas eindelijk is gaan zitten om je verslagen en foto's te bekijken (shame me!). Elke keer op kantoor wel een melding, maar ik heb geen internetaccount en dus kan ik je gegevens niet bekijken daar.

    Fantastisch dat je dit mag meemaken. Wat geweldig en ongelooflijk allemaal. Dat is iets wat niemand je kan afpakken.
    En wat geweldig dat dit medium er is, zodat we op de hoogte kan blijven en met je meekijken met de foto's en video's.
    Wat ziet het er geweldig uit en voor jou een blijvende herinnering.

    Laat ING nou eens zitten, wie dan leeft, wie dan zorgt.
    Het is zonde van je (kostbare) tijd en energie om je daar nu druk over te maken. Er zijn genoeg geweldige mensen om je heen, zoals je kunt zien aan de reacties. Genoeg om mee te sparren voor hetgeen komen gaat. Maar pas als je terug bent!!!
    Zeker weten dat je vindt waarnaar je op zoek bent.

    Ik wilde je nog wat spititueels meegeven van Louise Hay (je weet wel), maar ik vond wat toepasselijkers:

    in holland liggen de woorden in het gras
    in brabant hangen ze in de bomen
    ik zou niet weten waar ik het liefste was
    zolang ik maar met dromen thuis kan komen

    want elke droom die komt je ooit van pas
    al mag hij dan de avond niet eens halen
    en weet je niet meer hoe de afloop was
    die komt nog wel: aan het eind van je verhalen

    Keep in touch, tot gauw en dikke knuffel,
    Harry

  • 04 November 2007 - 14:26

    Carley And Andy:

    Hey Simone,
    Great to hear from you! We're so pleased you're are havng a great time and enjoying Koh Phi Phi, we loved it too. Have you seen the fire show in Apache's yet? It's fantastic!
    We're in Melaka now, decided to just have the one day here and have an extra day in Singapore. Excited about doing the night safari Dan and Alex was telling us about!
    Will be in touch soon, safe travels.
    Carley and Andy
    xx

  • 04 November 2007 - 14:43

    Carley And Andy:

    Hi Simone,
    Great to hear from you! Glad you are still enjoying your travels. Have you seen the fireshow in Apache's on Koh Phi Phi yet?
    Hope you have a great time in Bangkok.
    In Melaka now, heading to Singapore tomorrow!
    Keep in touch, safe travels,
    Carley and Andy
    xxxx

  • 04 November 2007 - 15:43

    Marja Robert:

    Zo wereldreizigster, je beleeft zoveel en schrijft zo boeiend dat je al aan een boek kan gaan denken. Wordt een best- seller. Mijn herfst(tennis) competitie zit er weer op en 2e geworden. Blijven trainen dus. Maar 2e is ook mooi. Het weer is hier nog steeds goed, overdag 13 graden en dat voor begin November. Don gaat volg.week zaterdag weer achter de draaitafel staan dus dat wordt weer dansen op de klanken van de 80-er jaren muziek. We zijn net terug van een weekje Valkenburg/Belgie/Duitsland. Goed weer gehad en veel gezien. Weer wat energie opgedaan. De pepernoten liggen alweer in de winkels en de eerste Kerstmarkt hebben we alweer bezocht. Het is weer wintertijd geworden.
    Geniet van het warme weer en hoop gauw weer wat van je te horen.
    Liefs van Don en Marja.

  • 05 November 2007 - 19:23

    Peet & Piet:

    het weer in Nederland: regen, 12 graden en storm op komst.

    Hi B.P.

    Wat heb jij toch een vervelend leven op Ko Phi Phi! Geweldig wat je allemaal onderneemt. Harry Potter komt pas aan het einde van de maand in het nederlands in de winkel, ik moet nog even wachten.
    Ik weet alles van "knopen" op massagegebied. Ik ga trouwens als sportmasseur werken bij een sauna- en beautycentrum.
    Volgende week kan ik je berichten niet lezen want dan zitten we,als vrijwilliger, op de Henry Dunantboot van het Rode Kruis. Hard werken maar het geeft zoveel voldoening en de mensen zijn je zo dankbaar, daar doe je het voor.
    Hopelijk heb je snel weer nieuwe foto's.

    Hou je goed en let op jezelf.
    P & P


  • 07 November 2007 - 16:27

    Nicole:

    Hoi Simone, Ik ben vandaag weer begonnen met werken, dus heb net heerlijk al je verslagen gelezen (tussen al die mails door echt leuk om te lezen)!!!!!!!!!!!!!!

    Zuid Afrika was echt super. Veel gezien en gedaan. Het leuke is dat dat het echt heel afwisselend is, van de stad, wijngebied, tuinroute, krugerpark tot panoramaroute. En dan ook nog Zulu en Swaziland.

    Helaas hebben we niet de gehele big 5 gezien. De leeuw en de luipaard hadden geen zin om tevoorschijn te komen uit de bossen (helaas) maar verder hebben we wel bijna alles gezien (incl. cheeta's waarvan er maar 167 leven in het wild in het Krugerpark).

    Het eten en de wijnen waren daar heerlijk en ook de Amarulla (een soort van bailey's) smaakten erg goed. De details (incl. foto's) doen we wel in januari als je weer terug bent.....

    Geniet lekker van je sabbatical en ik lees je volgende verslagen wel weer.

    Groetjes
    Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 96386

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: