Chitzen Itza vanuit Valladolid - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Simone Roos - WaarBenJij.nu Chitzen Itza vanuit Valladolid - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Chitzen Itza vanuit Valladolid

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

19 Februari 2013 | Mexico, Valladolid

Tulum - Valladolid is een kort ritje van anderhalf uur, lekker op tijd in het hostel La Candelaria, van een Nederlander, die ik wel zie maar die niet praat. Ook hier weer allerlei bekenden zoals het Ned. echtpaar van de Sumidero kloof (het contact loopt nu wat makkelijker) en een ander stel nu voor de 3e keer. Het is behoorlijk afgekoeld en dat is heerlijk.
Loop met alweer nieuwe kennissen :-) wat rond in een klein, rustig stadje met mooie Cathadral. We eten wat, we drinken wat, kletsen wat, lopen wat,kortom, relaxte middag!!
Die avond in bed heb ik overal kriebels. Muggen? Of ........
Met een meisje checken we de bedden en in mijn bed zijn kleine zwarte stipjes, niet groot. Bedbugs?? Ik weet niet hoe die eruit zien maar ik verruil mijn bed voordat alles bezet is. Beter!
(We weten nog steeds of het wel bedbugs waren, overigens.
Kriebel zit soms meer in je hoofd). Enfin, de volgende dag naar Ek Balam, een kleine maar aardige site. Terug en een geweldige lunch in een fantastische binnenplaats van Hostelaria de Marqués, duur maar ach, na Tulum beach valt alles een beetje mee... Hihi. Dan die zelfde middag naar Chitzen Itza. Dat is duur en super toeristisch, maar ik kan Mexico toch niet verlaten zonder Chitzen Itza gezien te hebben? Nee, en ik ben ook blij dat ik gegaan ben. Het was een aangename 25 graden en de busladingen waren op hun weg terug. Ik was ook echt wel laat hoor, zo half 4 binnen en het is open tot 5 uur, dus niet alles gezien. Voordeel van alleen zijn is dat je zelf het tempo bepaald. De grootste piramide was (is) gewoon perfect van vorm. Indrukwekkend. Niet de grootste in Mexico trouwens want de tempel van de Zon in Teotihucan is veel hoger. Erg mijn best gedaan om een goede foto van mezelf te krijgen. na 5 x vragen en de meest vreselijke resultaten gehad te hebben dan maar zelf proberen. hilarisch.....ik wilde dezelfde (leuke) foto maken als Peter (vH), we gaan zien of het gelukt is...
En dan het allerbeste....om 5 uur moet iedereen van het terrein af dus....ik heb een foto van de piramide ZONDER mensen! Zo cool!!
Wachtend op de bus terug raak ik aan de praat met een enorme, heftig getatoeerde imposante rus. we rijden samen terug en het is eigenlijk gewoon een grote teddybeer. spreekt beperkt engels, geen spaans, maar zo'n prachtige houding van 'ik zie het allemaal wel'. Hij woont hoger dan Wladiwostok, aan de grens met China en spreekt wel vloeiend Manderin. Handig in Latijns Amerika. En daar is het super koud, echt koud. -35 had hij het over. Enfin, het was een zeer vermakelijk ritje.
De volgende dag ga ik fietsen naar een aantal cenotes in de buurt, terug via een route langs dorpjes. Zou goed te doen moeten zijn.....jaja,.....3,5 uur op de redelijk goede fiets. Mijn hemel, ik kan niet meer lopen......... Was al met al wel aardig en gaf me weer een goede work- out op deze prachtige dag.
S avonds is het super gezellig in de hostel, met Nick, John, Andrea, Fransozen, een Belg :-), Duitsers en een Deen. We drinken bier, leggen een mooi tarot kaartje, bouwen piramides van lege bierblikjes, kletsen en wisselen reistips en adviezen uit. Wederom....zo relaxed!
Het is erg afgekoeld en er is een onweersbui voorspelt. Want oja, sinds isla Mujers het is slapen onder een laken, met fan! Nu even niet, een paar nachten met een deken. Heerlijk!
Ik wacht die onweersbui maar niet af, bovendien is hier alles gedaan: op naar Merida.

Xx
Simone

  • 22 Februari 2013 - 20:57

    Sabine:

    Goed begin van het weekend om weer een leuk blog van onze reizende vriendin te horen! Heerlijk, dit is het echte reizen. Mensen ontmoeten, cultuur snuiven. Genieten! X

  • 22 Februari 2013 - 20:58

    Sabine:

    Te lezen dus... ;-). Heb je trouwens gezien hoe vaak jouw dagboek al gelezen is?!

  • 22 Februari 2013 - 21:10

    Simone:

    Ha Sabine, ja leuk hè dat het zo vaak bekeken is. Bovenaan elk verslag kun je zien hoe vaak elk verslag gelezen is. Soms meer dan 100x! Ik vopind dit medium erg leuk! Have a Nice weekend!

  • 22 Februari 2013 - 22:17

    Marja Robert:

    Hi Simone, globetrotter! Ben benieuwd wat de tarotkaarten voor jou in petto hadden. Een buitenlandse liefde misschien?

  • 22 Februari 2013 - 23:49

    Paul:

    Meer.....méér.....MEER!!!!!! Gelukkig gaat er nog veeeeeeeeeeeeel meer komen!!!!!!

  • 23 Februari 2013 - 07:02

    Iris:

    Lieve Simoon, Vergeet de overdekte markt niet in Merida en een leuke foto is van de traditionele kleding, handgeborduurd!!!
    Liefs, Iris

  • 24 Februari 2013 - 18:01

    Hans En Riet:

    Hoi Simone,

    Samen met Hans je reisverhaal weer even bijgelezen. Fantastisch trouwens dat je mooie foto's zonder mensen hebt kunnen maken. Blijft toch altijd een kunst om dat voor elkaar te krijgen en dan helemaal super dat het ook nog gelukt is. Kun je trouwens de aankoopprikkels een beetje onderdrukken? Bij het zien van de foto van de markt, kunnen wij ons voorstellen dat deze aanblik wel heel veel beheersing van jou heeft gevraagd. En wat is de natuur er prachtig!!!!!!!!!! Geniet ervan, dan genieten wij weer van jouw belevenissen. De hartelijke groeten van ons allemaal. Hans en Riet

  • 24 Februari 2013 - 22:54

    Leonie:

    Ha Simone, wat zie je er prachtig bruin uit? En dan je lach, je kan zo op voor een tandpastareclame -). Ik ben jaren terug ook in Yucatan geweest en in dit deel van je reis veel herkenning en erg leuk om te lezen. Hier is het koud en vandaag met de kids wezen skieen in een skiehal in Den Haag. Groeten vanuit een guur Nederland, Leonie

  • 25 Februari 2013 - 10:25

    Peter VH:

    Die foto's zijn wel heel herkenbaar geworden! Goed gelukt; Hadden zo tussen mijn Chitchen foto's gekund ;-)! Ook de foto's van Valladolid en het hostel erg herkenbaar (Ik heb daar toen 5 dagen gezeten ivm een buikgriepje..) Ik word jaloers bij het kijken, IK WIL TERUG!! (Mede vanwege het feit dat de sneeuw hier maar niet verdwijnt) Happy travelz! Peter

  • 25 Februari 2013 - 15:58

    Yvonne:

    Hee Simone,
    Zo te lezen en te zien op de prachtige foto's vermaak je je prima. Gelukkig een lekkere temperatuur enzo. Hier mis je dan eigenlijk niks.... t is koud, nog steeds sneeuwkans en t rommelt hier nog steeds....

    Gelukkig ga ik a.s. weekend ook even er tussenuit....wel naar de sneeuw...Zwitserland:-)

    Heel veel plezier!

    Groetjes,
    Yvonne

  • 26 Februari 2013 - 09:20

    Lizette:

    Wow, wat zie je er goed uit op de foto's! Lekker bruin, heerlijk ontspannen...Goed om te zien!

  • 27 Februari 2013 - 11:02

    Peter T.:

    Hoi Simone, weer een leuk stukje gelezen..thanx...beetje laat maar ja! x

  • 01 Maart 2013 - 10:57

    Chiara:

    Hola Simone,

    Jeetje wat zie je er goed uit! Zo relaxed, vrolijk en bruin. En prachtige dingen heb je gezien als ik afga op je foto's. Geniet er van! Ik blijf je reis volgen.

    Groetjes,

    Chiara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 596
Totaal aantal bezoekers 96326

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: