Ti's starting in LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Simone Roos - WaarBenJij.nu Ti's starting in LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Ti's starting in LA

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

27 December 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Het is 27 december. Ànderhalf jaar voorpret wordt nu echt gaan doen en beleven.
Mijn familie zwaait me uit. Heerlijk om de kinderen nog even te knuffelen. Tijd is zo'n grote mensen concept. Net als bij katten sta ik zo weer voor hun neus en hebben ze veel minder besef van weggeweest en terugkomen. Als Boris grote vakantie heeft, dan ben ik weer terug.....

London blijft een geweldig vliegveld en hier kom ik echt tijd te kort. De fudge moet gekocht worden, Harods bezocht, boots natuurlijk etc.. Dan heel lang rust want het is 11 uur vliegen. Draaien, draaien en draaien. Ik kom echt doodmoe aan, om half 7. Hotel is met enig speurwerk en de 'shared taxivan' gevonden, alwaar ik om 21.00 uur eindelijk in een bed kan belanden. Bijna 24 uur op geweest. Ach, je moet er iets voor over hebben.
Zo lekker geslapen! Dus de eerste berichten verschijnen op Facebook. Direct reacties want ik leer al snel dat mijn ochtend precies in jullie middag past. Ik ga op pad. Hotel uit, hoek om: walk of Fame!! Wel bij de B-sterren.... Al is Slash geen B-ster te noemen, nietwaar Mees?, good old Russell, Shrek. En dan kom ik ook bij Marilyn uit. Zo leuk.
Hollywood blv is erg voor de toeristen. Niets echts aan, maar dat geeft helemaal niet! Hup met de bus naar Westwood memorial. Die begraafplaats hebben ze heel goed verstopt. Nu ben ik eigenwijs dus ik loop verkeerd en een doorzetter dus ik ben er gekomen. En wat is er te zien: de plaquette van Marilyn Monroe.
Dat zijn echt jeugdherinneringen en het raakt me toch wel dat ik daar nu bij haar rustplaats mag staan. Heel bijzonder.
Later hoor dat er een anoniem graf van Roy Orbison moet zijn. Ik vond (en vind) dat zo'n rare zin, maar alla.
Ik ben gewoon verder gegaan naar Santa Monica, met de bus. Die maar niet kwam waardoor ik toch zeker een half uur naar een 2x3 baansweg heb zitten kijken. Wat een gave auto's hebben ze hier. Camaro's, corvettes, Porsche, limo's, mustangs, lexus-sen, suv's, gedeukte oude fords, alles komt voorbij. Enfin, de bus neemt er de tijd voor en het duurt een goed uur om aan het strand te komen. In de bus spreekt men alles maar geen Engels. Het is druk maar geen is blank, op die verdwaalde grijze postduif na. Die blanken zitten nl allemaal in de eerdere opsomming van auto's.
De pier is leuk en druk. Aan het strand ook de Venise-beach achtige types die zich opdrukken, spelletjes aan ringen doen, brugoefeningen etc. De sfeer is erg gemoedelijk en ik ben blij dat ik er ben.
Afstanden zijn echt enorm dus mijn plannetjes voortdurend aan het bijstellen. Ik eindig vandaag bij het Hardrock café, op Hollywood Blv. En gelukkig, het is ook echt rock vandaag, zelfs Metallica komt voorbij.
Brak maar met een goed gevoel lekker tukken.

De andere dag leert de blik naar buiten dat het regent. Bleh. Al lopend kom ik langs Odinstreet. Hè fijn, hij is er ook.
Dan toch maar zo'n toertje. $30 en het is $ 25 te veel. Oh, niet aardig. De jongen doet zijn best. We gaan langs de huizen van de sterren. Ja wel, het huis van dr Phil. Justin Timberlake, de Beckhams (dat vond ik dan wel weer leuk....), de playboy Manson, etc. Hij noemde zoveel namen die ik niet kende. Maar ik heb wel de poort van het huis waar Michael Jackson doodging op de foto. Zo niet interessant. Dus probeerde hij het met locaties van films en tv-series. De helft zei me helemaal niets dus keek ik hem echt glazig aan. Ik zat naast hem nl. Maar wel het hotel van hotel Californie op de foto en...en... Het hotel waar Whitney Houston is gestorven. Nou, had ik altijd al willen zien. Wat wel weer leuk was, was de Viper Room op Sunset Blv te zien, Rodeo Drive en de McLaren winkel. Met de F1 auto pontificaal in de etalage. Oja, en ook het gebouw uit Pretty Woman :-).
'S avonds naar les Miserables geweest, ook best leuk. Terug op straat was het echt te koud. Gauw naar dat heerlijke bed!!

Dan is het 30 dec: de reisdag naar Las Vegas.

Voor de nieuwelingen op mijn blog; ik probeer mijn belevenissen op elke bestemming apart te vertellen en als ik doorreis komt er een nieuw blog. En ik schrijf het voor jullie.....maar zeker ook als herinnering voor mezelf :-).

Dus, tot zo, in Vegas.
Xx

  • 03 Januari 2013 - 06:34

    Gert:

    Klinkt weer allemaal mooi Simone, en nog de beste wensen voor 2013, dat het voor jou een super jaar mag worden.

    Groetjes Gert

  • 03 Januari 2013 - 15:18

    Peter:

    Was weer leuk!

  • 03 Januari 2013 - 17:52

    Yvonne:

    Hoi Simone,

    vandaag je eerste verslag ontvangen en gelezen, gezellig! Zou willen dat ik erbij was.
    O ja, niet vergeten: een heel mooi jaar gewenst door ons,

    Yvonne, Dim, Floris en Marieke,

  • 07 Januari 2013 - 14:44

    Mees:

    Hoi Simone,

    Slash is zeker geen B-ster! Dat hebben we zelf kunnen zien ;-) Goeie reis verder!

    Groetjes van Mees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 96332

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: