Nog even - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Simone Roos - WaarBenJij.nu Nog even - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Nog even

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

19 December 2012 | Nederland, Hoofddorp

Het is woensdag 19 december. Nog 2 dagen 'werken' en nog 7 dagen in Nederland zijn.
Ik vind het maar spannend. Ik heb er zin in en schrik voor. Ik verlang ernaar onderweg te zijn maar sta nu nog van een afstand te kijken wat er zometeen allemaal gaat gebeuren.
Ik kijk er naar uit om het allemaal te laten gebeuren maar ben nu zo ontzettend blauw alles aan het bedenken om goed georganiseerd op pad te kunnen gaan.
Er zijn dagen dat ik stuiter, er zijn dagen dat er niets uit mijn handen komt. Er zijn vele momenten van 'nog even koffie doen', samen lunchen, nog even een happie samen doen en de borrels. Er zijn hugs and kissess. Heerlijk!
Er zijn nachten dat ik de slaap niet kan vatten, hoe raar. Maar gister sliep ik als een blok.
Er zijn ook verjaardagen die ik vergeet en momenten in het leven van anderen die ik volkomen passeer en niet naar vraag. Er is sprake van bewustzijnsvernauwing! Sorry....

Het huis begint op orde te raken en is zo goed als Joyce-klaar. Nog wat laatste kleding (hoeveel kan een mens dragen........mijn hemel!) vouwen en dan is de kast klaar voor de kleding van Joyce en Carlos. Alle losse onderdelen zijn weer vastgezet (bedankt pa). Waarom heb ik dat 2 jaar geleden niet gevraagd.........
De poes Pip is weer gecheckt en zelfs een beetje aangekomen! Yeah, die houdt het nog wel een half jaartje vol. Heb ik ook afgesproken met d'r.

Op het werk is het gedaan. Klus is geklaard. 'Mijn' functiestraten zijn af. De plank in de kast is bijna leeg en de mailbox bijna werkeloos, mijn out-of-offce mag bijna aan: Nee, uw bericht wordt niet gelezen, niet doorgestuurd en niet bewaard!

De aankopen zijn ook gedaan: de nieuwe iPad Mini heeft al 88 apps en dankzij Lea de nodige iBooks, de iPod is op orde en staat vol prachtigje muziek. Het nieuwe fototoestel is kwalitatief super maar zo 2013 dat ik met het gebruik nog even wacht (geen zoeker....oef). De daypack is zorgvuldig uitgekozen en my Guardian Angel hangt er al aan. De lichtgewicht regenjas is ingewijd, de wandelschoenen zijn ingelopen, het nieuwe nog lege dagboekje ligt verwachtingsvol op de stapel.

Nu alleen nog maar kiezen........kiezen wat wel en niet meegaat. Wat is handig en nodig?. Wat is handig en eigenlijk te veel? Wat is helemaal niet handig maar moet wel mee en waarom heb ik eigenlijk 6 carabines nodig? Of 2 rolletjes duck-tape? Of 4 fysieke boeken als je iBooks hebt? O jee, waar is mijn ruby-tech handdoek nu weer en nee, ik neem maar 1 jurkje mee maar dan wel 2 korte broeken!
Er is plaats voor 16 kilo in de tas. Ik heb nog 6 dagen ;-).

xx
Simone



  • 19 December 2012 - 10:56

    Joyce:

    Wat leuk Simone!! K heb er ook helemaal zin in om op Pip te passen en op jouw huis natuurlijk!!
    Nog even de laatste loodjes en dan ga je:)
    Tot binnenkort hihihi xx

  • 19 December 2012 - 10:56

    Joyce:

    Wat leuk Simone!! K heb er ook helemaal zin in om op Pip te passen en op jouw huis natuurlijk!!
    Nog even de laatste loodjes en dan ga je:)
    Tot binnenkort hihihi xx

  • 19 December 2012 - 14:12

    Marja Robert:

    Hi Simone,
    Weinig contact gehad de laatste tijd maar ik ben blij dat ik in je emailbox sta om je reisverslagen weer te lezen. Je bent ook zo een reislustig type dat het elk jaar weer begint te kriebelen en nu is het weer zover. De voorbereidingen zijn in volle gang zoniet afgerond. Wat een adrealine shot doe je weer op (en ook een beetje stress) maar nog 6 dagen en dat is het weer zover. Ik kan niet wachten op de verhalen en de avonturen die je weer beleefd. Ik smul ervan maar zou het zelf niet durven te ondernemen. Ik wens je in ieder geval alvast een hele goede vlucht en veel ontmoetingen met nieuwe mensen en avonturen toe. Spannend!
    Kijk weer uit naar je volgende verhaal.

  • 19 December 2012 - 18:53

    Lea:

    Niet te veel nadenken Simone. Gewoon datgene meenemen wat het eerst in je opkomt. En laat je fysieke boeken gewoon thuis, scheelt een hoop gewicht (kun je iets meer kleding meenemen, hihi). Geef gerust nog een paar leesboeken op , ik kijk of ik ze voor je heb. Succes nog met de voorbereidingen en zeker genoiet van deze reis. Ik hoop je zondag nog even te zien.

    Liefs, Lea

  • 20 December 2012 - 09:13

    Monique:

    Hoi Simone,
    Zo jammer dat we er niet bij kunnen zijn zaterdag, dus dan maar even zo.... Heb je vaak genoeg 'gezien' de laatste dagen, inderdaad leek je druk met van alles en dus niet echt meer gesproken. We wensen je in ieder geval de reis van je leven voor straks en voor nu veel wijsheid met de keuzes die je nog moet maken. En natuurlijk onbezorgde kerstdagen.

    Liefs Monique.

  • 20 December 2012 - 15:41

    Carla:

    Lieve Simone,
    Wat is de tijd snel gegaan. Ik kan me nog de dag herrinneren dat je me zei dat je de Bank ging verlaten. snik.. snik.. Jammer dat ik je niet nog even gezien heb voordat je het land gaat verlaten. Ik ga je zeker volgen. Ik wens je ook alle geluk liefde van de hele wereld.

    Simone, ik wens je een hele fijne reistijd en hoop dat we na jou avontuur toch nog een keertje samen kunnen lunchen.
    Liefs xxx Carla

  • 21 December 2012 - 11:36

    Peter:

    Roosje, ik wens je een fantastische reis en ontzettend veel plezier op je geweldige vakantie! Ik ga je leuke stukjes ook weer volgen natuurlijk! Merry Christmas!! xx

  • 23 December 2012 - 12:27

    Peter (Dutch Budha):

    Simone, Ik ga je volgen! Happy travelz!

  • 24 December 2012 - 17:32

    Sjoerdtje:

    Hoi Simone,

    Het was wel ff vreemd toen je deze week afscheid kwam nemen. Zo ben je onze HRC, en zo ben je weg. Raar hoor. Maar nu afkicken van je werk en vooruit kijken. Vooruit kijken naar de reis die je gaat maken. Geen betere manier om je werk los te laten, lijkt me.
    Ik wens je een hele goede en veilige reis en ga je zeker via deze site volgen.

    Groetjes en tot 'waarbenje.nu'.
    Sjoerdtje

  • 25 December 2012 - 11:53

    Frans:

    Heel veel plezier! Als je in Las Vegas bent, moet je zeker een keertje gaan eten bij Le Paris en dan een tafeltje buiten veroveren. Kun je ook genieten van de muzikale fonteinen bij de Bellagio!
    Geniet!

    Hg Frans

  • 27 December 2012 - 16:23

    Conny:

    Hoi Simone, geniet van je reis en ik ga je zeker volgen. Genoeg tijd om tot jezelf te komen en de juiste besluiten te nemen. GENIET!!!! Veel plezier.

  • 27 December 2012 - 21:27

    Joyce, Carlos En Pip:

    Hi Simone!
    heb je een goede reis gehad? hier gaat alles goed. hebben ons gezetteld.
    we proberen vriendjes te worden met Pip. maar zij vind het nog een beetje gek dat jij er niet bent denk ik;) ze ligt boven onder het bed en komt af en toe even kijken wie we nou zij. carlos mag haar a
    wel aaien! maar mij vind ze nog eventjes eng. maar dat komt vast wel goed!!
    Wij gaan ons prima vermaken en jij ook!!

    dikke kusss xx

  • 28 December 2012 - 22:43

    Nieske:

    Hi laiverd, je bent weg! Je avontuur is begonnen! Vanaf nu: de boel de boel laten en ... Genieten van al het moois (mensen, natuur, cultuur, uitzichten, architectuur en ook lekker eten)!!
    Ik ga je avonturen volgen!
    X Nieske

  • 28 December 2012 - 22:44

    Nieske:

    En lekker slapen, niet te vergeten ;-) x

  • 30 December 2012 - 16:51

    Hiram:

    Hoi Simone,

    En de Maya's al gevonden? Ach, zijn die net vertrokken op de 21e december... ? Is het dus toch waar! Enfin, aan hun kalender hebben we ook niet zoveel meer.
    Misschien vind je nog een andere kalender ergens daar tussen die piramides...
    Have fun.

  • 31 December 2012 - 11:24

    Claudette:

    Hoi Simone!
    Je bent al weg en hebt vast al mooie indrukken opgedaan! Ik ben benieuwd hoe het je vergaat en zal je vol belangstelling volgen! Heel veel plezier!
    Groeten,
    Claudette

  • 01 Januari 2013 - 12:09

    Hans En Riet:

    Hoi Simone,

    Vanuit Nederland willen wij je natuurlijk even een spetterend 2013 toewensen, met alles wat daarbij hoort. Gisteren oud en nieuw gevierd in café Heezen en moest weer onmiddelijk aan je denken. Zijn twee dingen die voor mij niet meer los te koppelen zijn (bedoel ik overigens positief), want jouw bezoekjes zijn altijd gezellig. Wij gaan je volgen en hopen dat je ons trakteert op prachtige verhalen. Heel veel reisplezier en vooral ook veel lieve groeten. Hans en Riet

  • 02 Januari 2013 - 10:18

    Astrid:

    Lieve Simone
    Proost op 2013......Liefs Astrid en Kees

  • 02 Januari 2013 - 19:53

    Corrie:

    Hoi Simone,
    Wens je een geweldig 2013 toe en een hele mooie reis!
    Dit doel heb je (mede dankzij Marinus Knoope of ondanks alles?) toch maar weer mooi bereikt.
    Ben benieuwd naar je belevenissen en ga je zeker volgen.
    Lieve groetjes, Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 96406

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: