een echte update ;-) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Simone Roos - WaarBenJij.nu een echte update ;-) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Simone Roos - WaarBenJij.nu

een echte update ;-)

Blijf op de hoogte en volg Simone

03 September 2012 | Nederland, Amsterdam

Want het laatste blog was 15 november 2011. Mijn hemel wat is er veel gebeurt tot nu.

Vreselijke hectische periode bij ING waarin ik inderdaad mijn HRC baan heb verloren. Ik ben de hele transitiecurve aan het aflopen. Van ontkenning, naar boos, naar berusting en toch weer terug naar boosheid.
En dan is daar het lichtpuntje aan de horizon. Ik ging nl op reis. Toch?
Ja, ik ga op reis. Niet per 28 oktober zoals aanvankelijk de planning was maar eind december omdat ik bij ING een prachtig project mag doen met betrekking tot Competentiemanagement in ons nieuw functiehuis.
Het is nog wel even aanpoten maar het is leuk, met een prettig team en werk wat een verdieping brengt in mijn kennis. Als ik dan toch moet vertrekken, dan maar met wat extra kennis.
En in dat kader werd mij de vraag gesteld of ik niet per eind oktober maar per eind december wilde vertrekken. Ik keek naar buiten en zag dat het goed was.
Dus: 21 december is mijn laatste werkdag bij ING en ....27 december zit ik in het vliegtuig! Heerlijk idee.

De reis! Want dat is het echte onderwerp van dit blog.
Nu zat mijn hele denken over het startpunt van mijn reis vastgeklonken bij Mexico-City. Maar....als ik nu toch einde van het jaar ga, komt het broed-seizoen van de walvis in beeld. In Baja California, Mexico. Van januari tot maart. Ik heb ze in 2009 bij Argentinie gezien en ben daar erg van onder de indruk geraakt. De kans ze nog eens te kunnen zien wil ik graag met 2 handen pakken.
De meest logische route naar Baja California van bovenaf te benaderen.
En tot mijn stomme verbazing begin ik ineens over Los Angeles te praten. Amerika. mmmmmmmmmmm. En dat heb ik geboekt, hihi.
Maar het wordt nog gekker. Want ik ga dus oud-en-nieuw vieren in the USA. He...? ligt Las Vegas niet ver van LA??? En daar is het alle dagen feest. Hoe zou dat zijn met oud-en-nieuw? Ik ga het zien! Want 27 december vlieg in naar LA en ik ga 30 december, met de greyhound, naar LAS VEGAS!!!!!
Ik slaap riant in het Circus Circus Casino Hotel. Een knus en persoonlijk hotel; heeft maar 3000 kamers of zo...
Vandaaruit kun je makkelijk naar de Grand Canyon. Maar google zegt dat het daar dan zo'n 7 graden is. Dat is me te koud dus vanaf Vegas ga ik nog zien of ik terug naar LA ga (Disneyland of zo) of direct door naar San Diego.
Want vanaf daar ga ik bij Tuijana de grens over naar Mexico.
Ik heb al best voor de bril wat ik overal wil gaan zien maar ik heb geen tijdsplanning. Eingelijk ga ik in elk land 'gewoon' de hoogtepunten langs en opdat ik zeeen van tijd heb bespaar ik er niet op. ;-).

Dus het begin ligt vast. En nu ga ik het eind ook vastleggen.
Want ik vlieg terug op 27 juni, vanuit Guayaquil, Equador. Mijn hemel want een end weg nog.....heerlijk!
En ik wil daar ook de Galapagos-eilanden bezoeken. De Blue-footed Boobie zien! Hilarisch ;-). en het is prettig dat nu al wel te boeken aangezien de prijzen alleen maar oplopen en het toch al, zo wie zo, aan de prijs is.
Volop in het uitzoekwerk wat de goedkoopste maar ook de leukste tijd/route/cruise is.

En de tijd daartussen? Dat ga ik daar zien. Gewoon op de bus stappen, met Lonely Planet in de hand, aanschuiven bij Guatamalteekse oma of Costa-Ricaanse arbeider, misschien wel die hunk van een Australier of die dot van een Schot. i-Pod mee, i-pad mee, wandelschoenen mee (;-)) en de hoop op een niet-zo-heel-zware tas.

Enfin, dit was even heel concreet de update.
Tot een volgende keer!
x
Simone

• 03 September 2012 - 21:35

Erwin:

Cool. Las Vegas is leuk om te zien, Grand Canyon is fantastisch. San Diego zeker doen, Disneyland kun je wel overslaan. Plan zeker ook een avondje stappen in TJ.

Klinkt goed!

• 03 September 2012 - 21:41

Daphne Stam:

He wat heerlijk!!
    Super vooruitzicht hoor.
    Ik word wel een beetje jaloers merk ik.....
    Nee hoor: ga lekker genieten straks!!
    Maar eerst nog even afronden bij ING en natuurlijk ook je collega's fatsoenlijk gedag zeggen (;-)) voordat je aan je mooie reis gaat beginnen.
    De kriebels beginnen in elka geval al!
    Groetjes, Daphne

• 03 September 2012 - 23:54

Anita:

Wat een heerlijk vooruitzicht! Jummie. Wij verheugen ons nu al op je blogs.
    xxx

• 04 September 2012 - 00:39

Ana:

Ben helemaal blij wat van je te horen."en het komt wel goed schatje"

• 04 September 2012 - 09:11

Monique:

Kan geen toeval zijn...net tijdens de vakantie het boek Backpack van Emily Barr gelezen en veel aan je moeten denken. Zeker toen er passages voorbij kwamen over met banden van rivieren afzakken in Laos etc. Wat een heerlijk vooruitzicht weer, een half jaar de hort op met als enige zekerheid je retourticket. Zullen we wel voor die tijd nog ff bijkletsen (bijv. bij Bourne 4)???

• 04 September 2012 - 09:52

Yvonne:

Hey Simone, wat een mooie plannen na de hectische tijd bij ING. Ik hoop je wel nog even te spreken voor je weggaat. Tot gauw? Yvonne

• 12 September 2012 - 14:38

Els:

Wow, wat een keuzes ineens. En fijn dat je ING met deze ervaring en een beter gevoel dan een paar maanden geleden afsluit. Grand Canyon: toch nog maar effe over nadenken. Denk dat het qua zicht de mooiste tijd van het jaar is. En voor USD 70,- maak je vanaf Vegas een tochtje in een klein vliegtuigje over de canyon. Lekkere dikke trui aan en erg indrukwekkend. Ben benieuwd naar je updates! Enne San Francisco is ook prachtig, maar ook koud. (Wie zei ook alweer: the coldest winter I had was the summer in San Francisco... maar fantastisch leuke stad).
    groetjes, Els

• 01 Oktober 2012 - 22:21

Hans En Riet:

Hoi Simone,

Al vaak gezocht op "waar ben je nu"of je al op reis was, maar nu eindelijk duidelijkheid omtrent jouw reisplannen. Het klinkt allemaal geweldig en we zullen je op deze manier zeker ook blijven volgen. Durf je het trouwens nog een keertje aan om onze kant op te komen? Je weet het, je bent meer dan welkom. Lieve groeten uit de Achterhoek. Hans en Riet