Vervolg Vang Vieng - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Simone Roos - WaarBenJij.nu Vervolg Vang Vieng - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Vervolg Vang Vieng

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

02 Januari 2008 | Laos, Vientiane

Ik zal Vang Vieng even afmaken.

Die fietstocht die ik voor 31 december gepland had staan heb ik gemaakt. Nou, zus, je kunt weer trots zijn. Met de mountainbike (zo'n rugrekker ding waar het stuur mijlenver van het zadel afzit) ben ik op pad gegaan naar grotten. Er zijn er in VV nogal wat dus je bent er zo. Blij met de mountainbike en niet met de stadfiets met een mandje voorop want het is grof terrein. Bij de eerste grot moesten we ook nog een behoorlijke klim omhoog maken om uit te vinden dat de grot werkelijk niet veel bijzonders was. Ach ja. Je raakt er in Laos wel een beejte aan gewend. Ik laat een aantal grotten voor wat ze zijn maar de lagoon cave wil ik dan wel weer even zien. mmm, zelfde laken een pak. Dan maar fietsen en genieten van de omgevng. Maak veel foto's want die karstformaties zijn heel indrukwekkend. Passeer een paar dorpjes, kom op een splitsing die ik ook op de kaart gezien heb en besluit de buitenom route te fietsen. Nou dat heb ik geweten. Geen mens te zien, weg niet al te best en na een uur of wat een zadelpijn niet meer normaal. Ben een heel stuk gaan lopen maar dat schiet niet op. MM, na ongeveer 2 uur word ik ingehaald door touristen op een iets betere bike. Gerustgesteld want dan zit ik nog wel op de juiste route...lang verhaal kort. Om 14.00 uur aan dit pad begonnen om om 17.00 uur weer in Vang Vieng te zijn. Dat was ietstjes (maar) langer dan de bedoeling. Lekker douche en dan hapje eten en dan......naar de Smile bar voor het grote moment. Ik ga er alleen heen en ken niet veel mensen daar. Hoop er wel wat tegen te komen. Had me al wel verzoend met een vroege, stille, ongezellige avond want niets ergers dan alleen op een feestje staan. Dan kan je beter alleen in je eentje zijn, is mijn ervaring. Maar gelukkig kwam ik een ier tegen die ik bij kanovaren was tegengekomen, en daarna Matt en toen kwam het helemaal goed. Wel een beetje maf om nog broodnuchter al die zwalkende en op de vloer liggende jongemensen te zien. Heb het wel een beetje goedgemaakt maar na 12.00 uur. Leuk feestje, apart feestje. Volgens Marien mag hij de boeken in. Dat weet ik nog niet. volgende dag ben ik dus gaan tuben. Men neme een tuktuk 4 kilometer stroomopwaarts. Men neme een binnenband van een auto. Men neme een rivier en neme plaats op de rivier in de band. Kind kan de was doen! Want verder doe je helemaal niets.....nou ja, af en toe je kont omhoog want de keien lagen soms niet zo diep in het water. Maar na de eerste aanvaring met zo'n kei (voel hem nog steeds) ben je daarvan goed op de hoogte. Dit is echt het allerbeste wat ik ooit op 1 januari heb gedaan. Helaas zat het weer niet zo mee. Het was zeer bewolkt en op het water was het echt fris. Was uiteraard niet al te vroeg begonnen en het duurt, zonder onderbrekingen al gauw 4 uur dus ik was echt blauw aan het worden. Het leuke is als je eerder gaat dat je zo af en toe kunt uitstappen voor de bar, beerLao en de swing. De swing betekent 4 meter boven het water een houte stokje vasthouden, afzetten en je laten gaan. Op het hoogtepunt laat je je dan in het water vallen......jaja....ze verzinnen wat. Voor de jeugd een heel leuk uitje, voor de water ouderen onder ons een regelrechte doodsmak. Je begrijpt dat ik gekeken heb en doorgevaren want het was zo koud.
Tegen half 5 kwam ik weer aan land en Arne, mijn guesthouse-landlord had erg met mij te doen. Klappertandend ging ik onder de douche. Wordt je wel lekker rozig van.

De dag ern, 2 jauari, neem ik de bus naar Luang Prabang en dat is wel weer leuk van zo'n kleine plaats, de bus zat vol bekende. Matt had nog een plaats naast hem vrij. De weg naar Luang Prabang (LB) gaat dwars door de bergen. Prachtig uitzicht maar ook hard werken. Je gaat van links naar rechts. Fijn om een bekende naast me te hebben. Maakt het net iets minder ongemakkelijk.

Vervolg in bericht LB.

  • 09 Januari 2008 - 18:22

    Gert:

    Lieve Simone nog de beste wensen voor 2008. Dit moet jouw jaar worden let maar op, weet eigenlijk ook niet waarom maar ik voel het aan mijn theewater hahahaha. Je komt 16 januari terug, weet je al hoelaat? Ik moet die dag werken en zou het leuk vinden om je op te halen in de gate, ik hoor het wel.

    Groetjes Van ons allemaal hier.

    Fam Swarts

  • 09 Januari 2008 - 19:25

    Marja Robert:

    Ik zit weer te genieten van je verhalen en zie je al voor me op de mountainbike door de grotten ploeteren. Je sportieve kanten komen allemaal naar boven. Ook om het tuben heb ik hartelijk gelachen (lach je toe hoor). Je billen onder zo'n band uit en dan au au als je een kei tegekomt. Blauwe billen maar wel lol. Ik vind het fantastisch dat je zoveel dingen onderneemt en je doet het toch maar. Nog een weekje en dan ben je weer in het koude frisse Nederland. Dat zal best wennen voor je zijn maar ook emotioneel want je ziet de katjes weer terug(traantje) en je familie sluit je weer in je armen.
    Maar eerst nog even genieten van je laatste verhalen.
    Liefs van
    Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 96329

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: