Pakse - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Simone Roos - WaarBenJij.nu Pakse - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Pakse

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

23 December 2007 | Laos, Vientiane

Hallo weer,

Dus...zo tegen 2 uur komen we aan in Pakse. Het is hier anders dan in Vietnam of Cambodja, geen massa's tuktuks, motocycle-mannen die op je af komen....hier is niets. Niemand kijkt op of om. Het is bloedheet. Echt, zo heet heb ik het nog niet gehad en dan is het prettig reizen met elkaar want Marc blijft bij de tassen terwijl Brigitte en ik een guesthouse gaan zoeken. Zij zitten in een andere prijscategegorie dan ik dus we vinden 2 guesthouses naar onze zin. Ook hier is eea wel volgeboekt dus het duurt wel een uur voordat we allebei onder de pannen zijn. Ook dat is anders dan in Vietnam of Cambodja. We komen meer en meer in het hoogseizoen terecht. Of ze hebben minder guesthouses, dat kan natuurlijk ook. Dan lopen we door Pakse waar het
muisstil is......het is zondag, zou dat het zijn? Doods oogt het. We lezen de LP er nog eens op na maar erg veel is hier niet te doen. We nemen maar een biertje op een 'rooftop' restaurant en nemen foto's van de zoveelste (prachtige) zonsondergang. De sweet-and-sour-chicken is erg goed. Bijtijds liggen we erin maar mijn kamer blijkt helemaal niet zo goed te zijn. De airco werkt niet optimaal, het is warm, ik zweet me rot en het matras is te zacht zodat ik draai en draai en bijna niet slaap. Gebroken wordt ik wakker. Mijn rug geeft niet mee, deze keer.
Het is 08.00 uur als mijn tuktuk mij op komt halen voor de bus naar de volgende bestemming: Tadfane voor de kerstdagen.

tot in Tadfane
Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 96342

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: