Siem Reap (Angkor Wat) - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Simone Roos - WaarBenJij.nu Siem Reap (Angkor Wat) - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Siem Reap (Angkor Wat)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

13 December 2007 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo allemaal,

Wat zei ik nou; planning of geen planning, ik blijf 3 dagen in Siem Reap. Heerlijk dat alleen reizen want ik heb eea aangepast en ben 2 dagen gebleven. Krijg toch echt wel wat haast en wil wat dagen 'winnen'. 2 dagen temples is genoeg. Heb niet het idee dat ik veel gemist heb of heb laten liggen.

Maar, laat ik dit bericht beginnen met dat er super goed nieuws is uit Nederland wat mij zeer blij stemt. We nemen nog een Angkor Wat-biertje!!!!!
en dan gaat Alonso ook nog eens terug naar Renault...nou moeten ze heel de reclamecampagne in Maleisie weer aanpassen ;-)
Mijn kleine man heeft zich, zoals hij zelf schrijft, goed gedragen op zijn vakantie...fijn dat iedereen weer heelhuids thuis is, al dan niet met speeltjes die van andere kindjes blijken te zijn....

Het wordt een quicky deze...
Natuurlijk weer een supervroege bus, en mijn komst was aangekondigd en dan is het heel bijzonder om in een vreemd land, met 20 jongemannen die hun tuktuk aanbieden een jongen te zien staan met mijn naam op een A4-tje. Niks niet onderhandelen, gewoon instappen. Heeft het mannetje in PP goed geregeld. Dan even zoeken maar weer een aardig questhouse gevonden. Direct op pad, het is warm, plakkerig en mijn haar is irritant lang. Ik ga naar de kapper! 1,5 dollar en het zit nog ook. Heerlijk nu het weer kort is. Enne, bijna de kleur eruit. Ik kan jullie nu alvast zeggen dat ik het ook zo hou. Vind het wel goed. Nou, dan die avond voor het eerst naar Angkor Wat om de zonsondergang daar tezien. Er is een berg en daar is de zonsondergang goed tezien. Ik bestorm de e heuvel (jaja, mijn conditie gaat echt vooruit) samen met honderden anderen. Op de heuvel staat een tempel met doorop echt 500 tot 1000 man.....hoezo toeristisch . Het is niet echt spectaculair.
Daarna hapje eten, ben moe en ga vroeg naar bed om morgen; 9 december om 5 uur buiten testaan want Angkor wil je ook met zonsopgang zien..........En inderdaad is het licht fantastisch. Heb mooie foto's kunnen nemen...(vergeet elke keer mijn kabeltje dus er staan nog steeds geen nieuwe foto's op..sorry).
Angkor Wat is inderdaad heel bijzonder maar er is nog een temple die ik mooier vindt: Bayon. 39 torens met gezichten erop. Van deze tempel daar kan ik geen genoeg van krijgen. Dit kan in het rijtje van Machu Pichu en Taj Mahal. ZOOO geweldig mooi. Jullie gaan de foto's echt zien. Dan door met andere prachtige tempels. Zo tegen 3 uur gaan we terug naar het questhouse en ben ik helemaal kapot en slaap een paar uur, echter, tegen 5 uur ga ik weer terug om nu Angkor Wat met zonsondergang te bekijken. Deze dag is eigenlijk een beetje te veel tempels op 1 dag. En dat merk ik de volgende dag als ik denk..moeten we nu alweer. Ook die volgende dag was erg indrukwekkend maar maakt wel dat ik 2 dagen genoeg vond. 1 dag gewonnnen voor Laos.
Het gebied met tempels is te groot om te lopen dus iedereen laat zich rijden. met tuktuk als je met zän 2e bent. De groepen zittenin debus, minivan en de singles achterop een brommer.
Als je dan ergens aankomt komen er hordes kinderen en vrouwen op je af.
want cold drink, want postcards, want books, want flutes...when you come back you buy from me!, want bracelets 1 dollar. Ze gillenallemaal doorelkaar en achtervolgen je. Ik vind het niet super hinderlijk. Kan daar wel tegen. Koop toch niets....Bij de ruines en tempels zelf is het klimmen en klauteren. Van binnen naar buiten. Bij de ene gaat heel China op de foto en bij de andere lukt het om een foto te maken zonder mensen.
Kortom, heb ervan genoten en was erg onder de indruk.

11 december ga ik met de boot naar Battampang. Uiteraard gaat de boot weer om 7 uur. Het is nu zelfs nog even rijden naar de fery dus sta ik om 06.00 uur weer buiten met mijn ´gepack´.

(ik vind het leuk om de landkaart goed bij te houden dus Battampang volgt in een ander bericht).

doei doei
Simone

  • 13 December 2007 - 15:09

    Erwin:

    Zo, zo. Nou. Ik ben lekker in Veenendaal. Ook mooi hoor!

  • 13 December 2007 - 18:01

    Marja Robert:

    Hoi Simone, ben zeer benieuwd naar je korte koppie (foto!) Hier houden we de haren lang in de nek want de temperaturem dalen maar het is droog. Maar het is gezellig overal met vele lichtjes, kaarsjes en kerstbomen (mis je dat niet?)Wat ik lees is dat jij steeds erg vroeg opstaat...Simone je bent toch geen ochtendmens, hoe doe je dat? Maar ja.. wat jij nu meemaakt is een diamant voor het leven.
    Veel plezier nog en liefs van
    Marja

  • 13 December 2007 - 19:24

    Anita & Co:

    Hee lieverd, je kaart is deze week aangekomen dus perfect op tijd! Hier zijn we druk bezig het huis in Kerstsfeer te krijgen! Verder gaat het lekker op mijn werk. Zit nog steeds in Culemborg maar het gaat top! Zondag gaan we weer rennen in het Haarlemmermeerse Bos. Dat is nu 1 jaar. we hebben ook bij de eerste keer meegelopen dus dat is leuk! Kim gaat ook mee rennen..
    Als jij straks terugkomt ren je mij er nog uit zeg, wat een conditie heb jij!
    Vandaag heeft Joyce donuts gemaakt. Haar kerstpakket bestond dit jaar uit een donut apparaat en alles wat je nodig hebt om die dingen te maken! En ze zijn lekker!! oo het zijn wel kleine.. maar zooo lekker! enfin ik ga er nog maar eentje pakken..
    Geniet lekker verder en ik wacht in spanning op je volgende verhaal!
    dikke kus van ons allemaal hier!

  • 17 December 2007 - 11:39

    Carin Vd Wijngaart:

    Ha Simone,

    Het blijft allemaal erg indrukwekkend en net als Peter Spar word ik ook al zenuwachtig van een weekendje weg. Knap wat jij allemaal onderneemt; ik ben daar te veel huismus voor en ik kan mijn dieren niet missen. Het is ondertussen wel heel gezellig in Nederland, vind ik, ik ben erg van de lampjes en de engeltjes dus de boerderij is weer helemaal versierd. Ben benieuwd hoe jij die periode daar ervaart. En oud en nieuw, hoe zal dat zijn? Ik wens je in ieder geval vanuit de vrieskou uit het hoge noorden (heerlijk vind ik dat) een merry X-mas en heel veel mooie dagen in het nieuwe jaar.

    Liefs

    Carin

  • 18 December 2007 - 02:38

    Dan, Alex, Charlotte:

    Hi Simone,
    Sorry it's taken us so long to get back onto your sight. We're now in Australia, having finished in Malaysia, and also having travelled Thailand from Chiang Mai, down to Koh Samui and back to Bangkok in 3 weeks.
    We are just outside Melbourne at the moment, and have so far enjoyed every minute!!
    We are meeting up with Carley and Andy in Melbourne soon, we both get there tomorrow.
    Hope you're still having lots and lots of fun on your travels - it certainly looks like it from yuor photos!!
    Our blog address is:
    www.getjealous.com/travellingpicketts
    Hope to put a message on your page again soon,
    Take care,
    Dan, Alex and Charlotte (who now says lots of words as well as walks properly!)
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 96329

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: