Krabi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Simone Roos - WaarBenJij.nu Krabi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Krabi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

31 Oktober 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Wat een toffe berichten van julie allemaal. Wel erg goed van je Jan, dat je gewoon hebt volgehouden. De bekroning komt dan alsnog! Jammer dat ik het feestje mis.
Heerlijk idee een vakantie naar Australie, Peet. Wie weet kom je nog wat van mijn reisgenoten tegen want die gaan allemaal kerst in Australie vieren.
En Dennis, ik ga in mijn volgende berichten je proberen om je lekker te maken voor Ko Phi Phi.
Wat onzettend zuur voor je Koekie. Heb op afstand erg met je te doen. Sterkte hoor!
Enne, meiden van de MO, dat is er weer een minder. Die 10 kleine negertjes gaan echt wel op. Redden jullie het? Ik kom echt niet eerder terug..........ook voor jullie sterkte.

Waar waren we gebleven? Dat ik op de boot naar Thailand zou gaan. Naar de plaats Satun. Vandaar met de mooie airco bus naar Krabi. Zo'n 5 en half uur. Koud man. de airco stond vol aan. Hier heb ik in mijn voorbereiding over gelezen dus mijn, op laatste moment toch maar meegenomen, spijkerblouse doet zijn werk. Sokken mee en dan gaat het weer prima.
Ik kwam Thailand trouwens direct in, ze hebben niet eens mijn tas gecontroleerd. Die snuiver dat ik ben..;-) Zeer voorspoedige reis door prchtig groen landschap en aangehaakt bij...Engelsen. Ik kom er niet los van en vind het helemaal leuk. Heerlijke taal. (Nietwaar Clara?) Ditmaal Declan en Sarah uit London die daar alles hebben verkocht om in Oxfordshire te gaan werken. Weg van de malle molen. Ook spannend.
Bij aankomst op het busstation worden dirct onder de hoede genomen van de mensen van de Tourist Office. Accomodatie, en tja, daar zijn we ook naar op zoek dus prima. Echter, we zijn weer in een nieuw land, nieuwe valuta, nieuwe manier van benaderen. en we worden flink afgezet met de taxi prijs naar Krabi. Normaal 40 baht pp en wij betalen 100 baht. Nou ja, het moet dan maar. de kamer kost ons 400 bath en dat is ok. De kamer is niet geweldig gelegen, maar hij is schoon. Veel schoner dan mijn hok in Langkawi. Ik blijf er toch maar 2 nachten. Ik loop samen met de engelsen naar de boulevard. erg tourisch maar zeer vriendelijk ogend. De thai zijn anders dan de Malay. Ik vind dat ze veel meer humor hebben. Veel vriendelijker je aanspreken. Krijg er helemaal zin in. We zitten aan het bier te kletsen. De volgende morgen lopen we naar een ander deel van Krabi. Het uitzicht op de zee is erg mooi. Er zijn limestone rotsen die hoog het water uitsteken. De engelsen gaan alvast naar Kho Phi Phi en ik ga een middagexcursie kanovaren doen. Tijd voor wat actieve bezigheden. Als tegenwicht voor dat gepieker ;-). Vandaag is mijn lucky day. Ik mag voorin bij de chauffeur zitten (in de Airo!!) en we hebben erg veel lol.
Kop Koen Ka zeg je als vrouw voor dank je wel.
Kop Koen Krap zeg je als man.
Kop Koen Haaai zeg je als guy met het handje erbij......(thais grapje......) Ik moest heel erg lachen..(en aan niemand in het bijzonder denken ;-)).
Wisten jullie trouwens dat 'pineappel' in de grond groeit. Ik dacht aan een boom zoals kokosnoot. Maar de chauffeur liet me de ananasvelden zien....10
De humor maakt de thai zo leuk. Enfin, ik zat met een amerikaanse familie in 3 boten. We hadden een oneven aantal dus ik kon bij de gids in de boot...heeeel relaxt. Je kent ze wel, spierballen, wat mager, onderbroek boven een billabong ding. Tepelpiersings en een navelpiercing....zou hij er verder nog meer hebben??? Niet gevraagd.
Met een kano door de mangrove en langs de limestone rotsen. Geweldig. Ik had een topmiddag! en nog contact gelegd met Amerikanen....die in Bankgkok wonen...wat komt dat nu onhandig uit..We gaan het zien. Oja,..een weer update van die middag. Mooi begonnen maar met regen geeindigd. Terug in de wagen richting Krabi is het niet meer opgehouden. Tot een uur of 8. Nieuwe foto's getuigen daarvan.
Krabi was echt leuk. Ik heb zelfs wat gekocht. een leuk zomers ringetje en een grote kralenketting. Rustig aan beginnen en ik hbeb al een nieuwe rugzak gezien. met wieltjes. Eens kijken in Bangkok of daar nog goedkoop aan te komen is. Dan stuur ik eea wel naar huis.

Ik zal de foto's toevoegen en zo met een ander bericht vanuit een ander bestemmig verder gaan.
Heb wat achterstand merk ik. Het ritme van Maleisie, een bericht bij elke locatiewisseling is handiger.
XX

  • 31 Oktober 2007 - 12:06

    Sandra:

    Hallo wereldreiziger!

    Je reisverslag is erg leuk en de foto's maken het plaatje compleet. Geniet van wat je nu doet en laat de boel de boel. Ik zal aan de RB lopers doorgeven dat het goed met je gaat en dat je tegenwoordig niet meer aan hardlopen maar aan "Running" doet. In het engels klinkt het toch allemaal veel professioneler.

    Groetjes,
    Sandra

  • 31 Oktober 2007 - 16:20

    Anne-Marie:

    Hoi Simone,
    Leuk om steeds van je te vernemen. Wat een mooi medium is dit. Alles gaat hier gewoon z'n gangetje maar dat had je vast wel verwacht.
    Veel plezier nog en ik blijf benieuwd naar je avonturen.
    Gr. Anne-Marie

  • 31 Oktober 2007 - 18:43

    Hans Van Mourik:

    Hey Simone,
    Wat een schrijftalent....
    HEt is heerlijk om af en toe na een lange werkdag je belevenissen te lezen. Veel plezier..

    Groetjes,Hans

  • 31 Oktober 2007 - 19:44

    Yvette:

    Dag zus!
    Zit je in Krabi... heb je nog hollandse mannen met brede torso's gezien? Er hangen vaak veel nederlandse klimmers in de limrotsen daar, gaaf. Ohnee je gaat voor engelstalig natuurlijk :-)
    Leuk om te lezen wat je allemaal doet hoor. Kun je yogaweekje nog ergens tussendoor doen, wel lekker toch?
    Hier alles ok! Door jouw verhalen ook maar een vakantie geboekt :-), 30 november met z'n 3tjes naar Curacao! Van het weekend hadden we Iris te logeren en Boris vond het helemaal geweldig. Nou tot later weer! Liefs Yvette

  • 02 November 2007 - 14:57

    Rita:

    Hoi Simone,
    Het is nu vrijdag middag om kwart voor vier. Echt zo'n moment dat je niet echt verder wil met werken. Het weer is hier GRIJS en regen.

    Wat een prachtige foto's heb je mee gestuurd. Ik krijg echt meteen zin in vakantie.

    Het is op het werk redelijk druk. Maar het houd je van de staat zeg maar. Was vandaag even toe om alleen maar postieve reisverhalen te horen.

    Geniet er nog lekker van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 96352

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: