Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Simone Roos - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Langkawi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

28 Oktober 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

We zijn bij de volgende bestemming beland. Nadat ik jullie had geschreven ben ik nog 1 dag in Penang gebleven. Ik wilde hoe dan ook het strand zien. Daar was het geweldig. Leuke strandtenten, strandstoelen, helemaal de vakantiestemming. maar het enige dat ontbreekt is de zon..... Temperatuur is heerlijk en er is geen regen dus ik ga me wel met mijn boek installeren op het strand. Na 2 ontspannen uurtjes ga ik weer met de bus terug. Ik besluit nog gauw even een verkorte versie te doen van de historische route door Georgetown. Langs tempels, chineese, indiase, maleisische. Ik hou daarvan. De mensen in India vind ik fotogenieker maar ik heb er toch nog 1 kunnen vinden die echt op de foto moest. Prachtige vlassige baard. Je zult het gaan zien maarik ben vanochtend mijn kabeltje vergeten dus uploaden van de foto's komt de volgende keer.
Enfin, terug in het prachtige Hutton Lodge, alwaar ik vandaag slaap in 'the dorm'. Mijn kamer lag aan de voorkant en toen de buren na de eerste vreselijke drukke nacht, godzijdank vertrokken waren was het het verkeer dat me uit mijn slaap hield. De dorm ligt aan de achterkant dus rustiger en ik zal toch een keer moeten gaan wennen aan de dorm (slaapzaal zeg maar). Deze is heel goed, 2 stapelbedden achter elkaar, ieder een eigen locker en schoon. (bovendien is het 25 MR). Ik lig op het bovenbed want beneden was al bezet. Door een belgische en ....door Ian. Stel je de situatie voor: ik kom binnen en er staat een man gebogen over zijn bagage. Je groet en wil je ding gaan doen..hij kijkt op en....Ian? Simone? Ik heb hem ontmoet op mijn allereerste eten met gast-aan-tafel in Cameron Highlands!! Erg grappig. Leuke vent dus die avond zijn we met z'n 6e gaan eten. We gaan lopen maar kunnen niet iets leuks vinden. Wij europeanen kijken ook of de buitenkant leuk is. En dat stelt hier niet veel voor dus wat is goed, welk restaurant is betrouwbaar. Je weet het niet. Enfin..we lopen totdat we weer in Little India zijn en besluiten unaniem dat we niet WEER Indiaas gaan eten. We besluiten naar de chinees van de 1e avond te gaan want die was lekker en die kennen we nu. We bestellen een draaiplateau vol lekkers en alles gaat op! Biertje erbij. Ook die avond nemen we een afzakker in de lobby. Ik ben de eerste die opbreekt want ik moet mijn tas pakken. Mail- en weblogadressen worden uitgewisseld. Het was gezellig, het ga jullie goed.

Ik heb een taxi op 07.30 uur. De boot vertrekt op 08.15 uur en ik heb een prima rustige plek omdat ik zo vroeg was. Niet best geslapen, 1 zucht van Ian en ik dacht dat het tijd was om te gaan. Die Belgische draait zich om en ik zat rechtovereind omdat ik dacht dat het tijd was. Enfin, de boot is vol met mensen en bagage. Heel veel bagage. Wat slepen mensen al niet mee. Er wordt een film gestart Eragon of zo met een zeer vrije vertaling als ondertiteling. Zo vrij dat er niets van de volgen was. Des te beter; ik ga slapen. Na een poosje wordt ik wakker. Door de oordoppen valt het geluid van de boot best mee. De boot vaart hard en schommelt redelijk wat. Te ruiken aan die wat zure lucht die zich langzaam verspreid kan niet iedereen daar even goed tegen..... en dan valt mijn oog op de TV. De happy movie van Poseidon wordt afgespeeld. Ik val erin nèt als die supergolf eraan komt......heel optimistich nietwaar??
Ik snap nu wel waarom die film geen nominatie voor de oscars heeft gekregen...

Op Langkawi is er....BLAUW LUCHT!!!
Ik sluit me aan bij wat mensen en we nemen een taxi. Er is namelijk geen OV op dit eiland. Met zijn allen delen we de kosten. Het plaatsje heet Cenang en heeft 1 doorgaande straat waaraan alles gebeurt. Ik ga low-budget en vind een 'chalet' voor 30 RM. Een fan, geen airco, geen warm water, wel mijn eigen pot.
's Middags aan het strand maar de strak blauwe lucht is er niet meer. Wel weer aangename temperatuur. Ergens eten en dan slapen. Ik zie 1 kakkerlak de WC uitkomen en hang de klamboe op. (Bedankt Robert en Yvette). De bescherming van de klamboe maakt dat ik tcoh nog in slaap val. Maar kennelijk was die verdwaald want ik heb al tig x een inspectie gehouden en geen beestje meer gezien. De 2e nacht sliep ik beter ;-).
Wat heb ik gedaan? Ik heb een Mangrove tocht gemaakt. Heerlijk met de boot door de mangrove bossen en toen buitenlangs, over de zee, langs prachtige resorts..Wat moet het heerlijk zijn veel geld te hebben. Ik denk dat geld wel maakt dat je sommige bestemmingen op een andere manier leert kennen. Niet perse beter, maar wel dat je andere ervaringen opdoet. Nou, we hadden de boot met zijn 5e dus geen massatoerisme. Wel...regen.
Tuurlijk. Gelukkig hield het redelijk snel weer op en kwam de blauwe lucht terug. Lekker genoten op het bootje en daarna in de namiddag nog even naar het strand. Begin te kleuren. Smeer me goed in want het gaat hier zo hard.
's avonds gegeten in een andere 'nederzetting'. Bij de beste italiaan van het eiland, aangeraden door 2 nederlanders. echt super. jammer dat ik mijn hoge hakken niet bij me heb, dat was toepasselijker geweest. De tegenstelling is groot (en lachwekkend). met je tefa's in een super restaurant. Mezelf verwend met 2 glazen koude rose..mmmm.. en toen terug naar mijn zeer magere chalet.
Chalet is echt een te groot woord hoor. van de buitenkant ziet het er leuk uit, (ook die foto's komen) maar het is heel basis. Ik klaag niet hoor, het is eigen (bewuste) keus en ik ben er maar 8 uur om te slapen dus in feite is het prima.
Vanacht was er regen en veel wind. en hedenochtend bewolkt.
Lijk wel mevrouw Pelleboer maar omdat je hier alles buiten doet vind ik het wel een inpact hebben, vandaar dat ik veel over bericht.

Vandaag wilde ik een brommertje huren maar daar moest je je rijbewijs voor hebben. die heb ik niet mee dus zit ik hier om 13.00 uur deze lappen tekst voor jullie (en mijzelf) in te tikken. Ik denk dat ik zo voor een massage ga want mijn schouders zijn een beetje stijf.

Langkawi is een vrij overzichtelijk eiland. Mooie begroeide bergen, agrarisch land met kleine huisjes. De kusten zijn bebouwd door resorts, van mooi tot wel aardig. Het is toeristisch maar wel rustig. Geen disco's, luide muziek uit barren of zo. Allemaal heel 'laidback'. Omdat ik nu geen vervoer heb zit ik een beetje vast vandaag in Cenang. Bij de receptie van mijn guesthouse heb ik wel nederlandse boeken gezien dus ik denk dat het strand met een boek wordt...wat vervelend!

Morgen de boot naar Thailand! Ben er nog niet helemaal uit want ik wil naar Krabi maar daar is de weersverwachting...je raadt het al....regen.
Overigens hebben, uiteraard, alle toeristen hier mee te maken en iedereen is het er wel een beetje overeens dat dit weer voor de westkust een beetje te laat en te heftig is. De oostkust van Maleisie zou het moeten krijgen en hier zou het afgelopen moeten zijn met de moesson. Echter, er zijn maleisiers die zeggen dat sinds de tsunami het weer hier minder voorspelbaar is geworden. Jammer.

Is er nog meer te vertellen? duizend dingen maar niet allemaal zo interessant.
Ben nog veel in mijn eigen wereldje, ben nog veel bezig met de situatie bij ING en vind het lastig niet te kunnen sparren. Weet niet goed wat ik moet doen om het los te laten. een boek lezen op het strand is ontspanning maar lost niets op. Terwijl ik dat zo tik is dat het ook niet want ik kan het hier niet oplossen want het ligt niet alleen bij mij. Nou, deze gedachten deel ik met jullie maar maak je geen zorgen.... dit gaat voorbij. Ik vind het wel want deze 3 maanden en de omgeving zijn te mooi om me daar niet bij stil te staan en te genieten.

Leuke berichtjes weer van jullie!!

veel liefs,
Simone

  • 28 Oktober 2007 - 09:49

    Jan M:

    Blijft leuk zo een reis te kunnen volgen. Hoop dat je een TOP tijd hebt daar. Hier alles OK! Mijn scriptie was voldoende, Presentatie ook! Nu 4 december verdedigen en dan ben ik Bachelor of Business Administration/ Personeelsmanagement. Heb nu afgstudeerd aan de MER. Dacht toch dat ik gewoon P&A ging doen haha. Maar men vond dat ik wel aan de MER kon afstuderen en ze hadden dus gelijk. Eindelijk na 7 jaar (MBO/HBO). Nu moet ik mij ook maar eens gaan bezinnen op de toekomst. Misschien moet ik ook maar zo'n reisje maken......

  • 28 Oktober 2007 - 19:31

    Anita:

    zoo weer een heerlijk verhaal van je!! helemaal top! hier een heerlijke luie zondag. Vanmorgen lekker ontbijtje gehad met een gekookt eitje! Gert en Joyce lekker aan het werk gegaan. Kim en Manon en ik bleven thuis. Kim vind het rennen ook leuk en we hebben vanmiddag 4,5 km hard gelopen! 18 december wil ze mee rennen bij Sandra in het Haarlemmermeerse Bos.. Hier is het wat somber weer.. geen zon en bewolkt een pittig windje om tegenin te rennen trouwens. Nu lekker aan het prutsen op de pc.. een website knutselen! ;-) en wat foto's printen whaha.
    ik ga nog even verder daarmee..
    Trouwens het is hier een uur vroeger geworden he. De wintertijd is ingegaan!
    hee Geniet nog lekker verder, we horen graag weer van je
    liefs!

  • 28 Oktober 2007 - 19:40

    Willem:

    Hi hi,

    nou dat klinkt goed allemaal. Grappig he als je weer mensen tegen komt die je eerder ook al zag. Wie weet zie je ze nog een keer.

    Het gaat hier prima... voor het eerst mee hardgelopen... Nou is niet alleen hardlopen maar ook allerlei oefeningen... Blij dat het zondag is vandaag!!

    Heb je mijn mail nog ontvangen??

    Dikke X

  • 29 Oktober 2007 - 06:45

    Nanda:

    Ik vind het heerlijk om je verhalen te lezen. Jammer van het weer maar dat mag gelukkig de pret niet drukken.
    Vooral niet aan ons denken en alleen maar genieten.

  • 29 Oktober 2007 - 08:03

    Dennis B:

    Hi, Simone. Ik weet nu wat en wie doornroosje is dus het gaat nog goedkomen. Erg leuk om zo te lezen hoe het je vergaat. Klinkt allemaal erg vrij en ontspannen; niettemin kies ik toch maar voor mijn sleurhut en een camping in west-europa.
    Je moet ING maar even lekker parkeren. Dat komt later wel weer.

    Groeten, Dennis

  • 29 Oktober 2007 - 10:10

    Hannie:

    Hi Simone,

    Ik geniet van je reisverhaal. Heerlijk om zo door jou meegenomen te worden.
    Afgelopen week naar Rome geweest. Een geweldige ervaring, maar lang niet zo avontuurlijk.
    Blijf genieten!

    Liefs,

  • 29 Oktober 2007 - 10:29

    Peter Spar:

    Hé Simone,

    Erg leuk om je reiservaringen te lezen! Je beschrijft het ook heel levendig waardoor je samen met de foto's een goed beeld krijgt van wat jij daar allemaal meemaakt. Kijk, ons leven hier op kantoor met uitzicht op de Coentunnelweg onder een loodgrijze hemel is natuurlijk ook reuze spannend en afwisselend maar toch eh, anders. En ik sluit me aan bij Dennis en Nanda: laat die ING echt los de komende maanden. Makkelijker gezegd dan gedaan dat begrijp ik wel maar blijven piekeren lost niets op moet je maar denken.

    Reis voorzichtig & tot mails.

    Peter

  • 29 Oktober 2007 - 12:46

    Karin Stoof:

    Hoi Simone
    Als ik dit allemaal zo lees ben ik wel een beetje jaloers op je. Wat heerlijk allemaal, wat een avontuur. Ik volg je verhalen op de voet. Kijk er echt naar uit.
    Liefs Karin

  • 29 Oktober 2007 - 14:38

    Monique:

    Tja, jouw belevenissen zijn wel even wat anders dan de mijne...Met moeders op stap voor een nieuwe auto, naar balletles, naar zwemles, rondjes lopen om het meer. En jij maar zeggen dat je onze belevenissen ook wil volgen ?!? Hou je haaks, geniet van alles (toch ook maar van het weer) en vooral 'let it go'. Hoe is het eten trouwens, niet te pittig ?

  • 30 Oktober 2007 - 08:36

    Petra LV:

    Heerlijk, zo'n reis. Het brengt me een behoorlijk aantal jaren terug in de tijd. Singapore, Maleisie en Thailand. Kan me nog herinneren dat het errug warm was en zo'n enorme stortbui heerlijk aanvoelde... Aan de vrijheid in tijd ben je al gewend lees ik. De vrijheid in je kop komt ook hoor. Je zit alleen nog in de mangel van 'ik moet het nu oplossen', maar geloof me, dat gaat voorbij. Geniet van je reis, de ervaringen, de ontmoetingen met andere backpackers, het land, de cultuur en de mensen. Als er een oplossing moet komen, komt ie er als je er niet meer mee bezig bent. Je leert vooral jezelf goed kennen. Doe niet teveel aan zelfanalyses! Je bent wie je bent en dat is goed. Hier gaat alles z'n gangetje, ben een soort taxibedrijfje voor mijn kids aan het worden. Het wordt als maar kouder, brrr. Gelukkig gaan we in december naar het warme Australie. Hoop daar ook een kleurtje op te doen. Dag meissie, heb het leuk!

    Groeten, Petra

  • 30 Oktober 2007 - 12:56

    Koekie:

    Hee Simone,

    Echt heel leuk om je verhalen en je belevenissen te lezen. Je schrijft zodat het blijft boeien en ik meer wil lezen. Net een boek met korte verhalen.Is er toch nog leven na de ING zie je het al voor je Korte Verhalenbundel door Simone de Roos hihi. Ga zo door want ik heb alle tijd om te lezen. Oh ja.....ja ik zit nl al een week thuis op de bank voornamelijk met mijn been omhoog. Ik heb onlangs mijn voorste kruisband van mijn knie afgescheurd en zowel mijn meniscus als binnenband zit een scheur in. Kortom operatie is noodzakelijk en voetbal voorgoed voorbij. Ik wordt binnen 4 tot 6 weken oparatieklaar gemaakt en dan wordt de datum geprikt voor een operatie jakkiebah maar goed het is niet anders. Verder kan ik je dus weinig vertellen over de belevenissen op het werk maar geloof dat je daar ook niet op zit te wachten ;-))
    Tot zover......

    Groetjes van mij en tot mails xx

  • 31 Oktober 2007 - 08:00

    Marjolein:

    Niet denken , maar doen lieve schat! Hier draait alles door in sneltempo! geniet heerlijk van de andere cultuur daar. Het klinkt allemaal heel avontuurlijk. Doei doei
    Marjolein ( aquajogginggaat ook gewoon door zonder mij!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 96418

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: