Sri Lanka: we start in Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Simone Roos - WaarBenJij.nu Sri Lanka: we start in Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Sri Lanka: we start in Colombo

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

04 Februari 2014 | Sri Lanka, Colombo

Toch maar even eerst een blog over Colombo.
Goh, wat ben ik warrig deze keer. Niets chronologisch, maar alles door elkaar, sorry hoor...:-).

Het is werkelijk een prima vlucht met Sri Lankan, met goed eten én fijne witte wijn. De erg prettige stewardess gunt mij dat in ruime mate!! Wat is het toch een heerlijke sensatie dat verrukkelijke vocht weer te proeven..:-).
Ik land keurig op tijd om half 12 s'nachts en ik heb mezelf een taxi kado gedaan. En zo voelt het ook als ik dat mannetje met dat bordje met mijn naam zie staan. Hij gaat de taxi halen terwijl ik mijn eerste kennismaking krijg met de voortvarendheid van de sri-lankaanse mannen. Hihi! Heel verhaal had hij, over illegaal verblijf in Engeland. Of hij mij kon bellen zodat we morgenavond naar het strand kunnen gaan.........Nee, ik bel jou wel. Geen papier dus binnen2 minuten heb ik een telefoonnummer op mijn hand. Don't wait up, zeg ik nog...Nou, dit beloofd wat. Rozig van de wijn zit ik achterin de taxi en kom ruim een uur later aan in mijn hostel. Jeetje wat is het hier heet. Een koude douche biedt uitkomst en dan...heerlijk tukken in een dorm.
Zou dat het zijn of toch de wijn? Hihi.

De volgende dag ga ik Colombo verkennen. Het is niet echt een enorm toeristische trekpleister maar er zijn genoeg dingen om te zien. Ik laat me verleiden om met een mannetje mee te gaan omdat hij zegt dat er een prachtige buddha tempel is met een kleine olifantenparade, in verband met 4 feb, onafhankelijksheidsdag hier. Soms krijg je dan een onverwacht goed moment en soms niet...nu even niet. Hij neemt me nl mee naar de tempel die in alle boekjes staat. Belangrijker is er niet in Colombo.....niets verborgen juweel.......:-), al was de tempel wel degelijk de moeite waard. Enfin, er ontstaat een woordenwisseling, we wisselen ook wat obscenen gebaren uit en gaan dan weer elk ons weegs.....
Terug naar het fort waar ik op zoek ga naar de Dutch Old Hospital, waar er niets meer Nederlands is. In tegenstelling tot de Dutch Gereformeerde kerk. Graven uit 1776 van koopmannen, commandeurs en gouverneurs. Boeiend om ineens zo'n Nederlands stukje geschiedenis te zien én te voelen. We hebben hier meer handel gedreven dan vijandig huisgehouden dus dat is goed..:-). Iedereen is vrij en er wordt overal in de straten cricket gespeeld, door mannen. Ze vinden het leuk als ik blijf kijken en soms verliezen ze het spelletje uit het oog..omdat ze te druk zijn met hun aanwezigheid te laten weten aan mij, met de nodige geluiden...komisch.
Eind van de dag ga ik voor de zonsondergang naar Galle Free Green en tref daar duizenden Sri Lankezen. Ze vliegeren, ze zwemmen in zee, ze eten van de vele stalletjes. Hier zie ik eindelijk ook wat vrouwen, want die waren de hele dag onzichtbaar. Ik speur naar wat meer toeristen en zie dan......een bekende! Echt! Oud ING-collega Willem Kevenaar......erg grappig.
Enfin, we gaan voor een biertje...jammer....op een feestdag wordt er geen alcohol geschonken of verkocht. Nou, de mango-smoothie smaakte heerlijk.
Met de bus terug naar het hostel, even wat zoeken nu het donker is maar toch best snel gevonden. Het is gezellig met 4 ned jongens, 2 indiaase/engelse vrouwen. Gezellig, hier hou ik van.
De andere dag ben ik gaan kijken in Mt Lavina en een andere wijk van Colombo. Zoals gezegd niet enorm toeristisch maar wel leuk om het stadse leven te bekijken met de tegenstellingen tussen de wijken.

Dan is het tijd voor Galle, de andere Nederlandse stad. Ik zal echter verblijven in Unawatuna, aan het strand dus talk to you soon!
Maar misschien komt er eerst wel een ander verslag, nu nog geen idee....haha.

Liefs Simone

  • 12 Februari 2014 - 20:32

    Peter T.:

    Nou, dat was de eerste mooie impressie van Sri Lanka...dank je wel! Ik ben weer helemaal bij nu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Authentiek Azië

Heerlijk weer op pad!

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2014

Weer thuis!

16 Februari 2014

Ella, bella Ella

11 Februari 2014

Olifanten in Uda Walama

10 Februari 2014

Blue Whales in Mirissa

08 Februari 2014

Unawatuna; paradise beach - tuktukdrivers from hel
Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 96366

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: