Khao Sok: Welcome to the Jungle! - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Simone Roos - WaarBenJij.nu Khao Sok: Welcome to the Jungle! - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Khao Sok: Welcome to the Jungle!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

30 Januari 2014 | Thailand, Surat Thani

Je gaat uit de bus, langs de kant van de weg waar er met een simpel bord wordt aangegeven dat daar de busstop is. Daar wachten ons weer allemaal mannetjes met grote borden waarop de bungalows resorts worden aangegeven. Ik had me via booking.com iets georiënteerd dus een aantal namen kwamen me bekend voor. Smiley bv. Dan stap je bij een van die mannetjes in de taxi en ga je naar je keuze. nou, die Smiley ziet er in het echt niet heel appetijtelijk uit, dan maar even verder. Op de boot, toen ik zo nog in mijn eentje moest achter blijven ;-) contact gemaakt met 2 meiden. Zij hebben geboekt bij Tree Tops River Huts. Ik ga eens mee om te zien of het wat is. Prachtig!! 500 tbh, én warm water om te douchen. Dit 'resort' ligt pal aan de ingang van het NP. Zo, na een lunch met yoghurt en muesli de intrek nemen, douchen!! En dan even liggen...:-).
Om samen met de meiden in de avond in het straatje, want meer is het niet, ergens wat te eten. Mijn maag is nog van slag, eet plichtsmatig en drink 2 cola.......dat helpt altijd. Op de terug weg maken de dames er een sport van elke bug te zien, te blijven staan en soms zelfs een foto te nemen, want hij is zooo groot. Oef....ik word er erg onrustig van. Nee, meer dan onrustig. Ik kan nl prima met de jungle omgaan omdat ik niets zie. Ik zie het gewoon niet. Ik kijk niet en geloof dat als ik 'ze' niet zien, 'ze' er ook niet zijn en dat is erg rustig. Helaas kan ik er nu niet meer omheen. Mijn nlp-maatje Astrid kent de oefening misschien nog wel......ik krijg nu overal kriebel en nee, ze een jurkje aantrekken heeft niet geholpen. Godzijdank waren het geen spinnen, dan had ik bij de bushalte gaan slapen voor de eerste bus naar de stad, denk ik.
In het donker lopend naar onze kamers brandt er een lichtje op de veranda. Heb ik aangelaten......kon ik het sleutelgat vinden.....maar nu is er, met zeer veel lawaai, een enorme krekel botswagentje aan het spelen. Tegen de lamp, tegen de stoel, tegen de muur. Hij bromt en suist en ja, hoe beschrijf ik dat, nou ja, niet te missen in ieder geval. Dus ik ga daar nu echt niet meer langs.
Girls?!?! roep ik en godzijdank staat die stoere Australische direct naast me en verjaagt ze de krekel, onderwijl roepend...jeetje...zo groot heb ik ze nog nooit gezien..................
Binnen onderwerp ik de kamer aan een grondig inspectie, tegen mezelf pratend dat het maar een krekel was.....kamer is helemaal bug-vrij! Ik drapeer het muskietennet en langzaam kan ik ontspannen. Zo, welcome to the jungle!!
Bij daglicht is alles anders en ga ik de omgeving wat meer verkennen.
Prachtige plekken met super gave treehouses, een riviertje waar de apen spelen en fraaie karstgebergtes die steil omhoog uit het landschap verrijzen.
Laat in de middag ga ik nog een klein uurtje in het NP wandelen. Slangetjes, gecko's en een lief eekhoorntje. En prachtige jungle. Ik blijf toch nog maar een paar dagen. sAvonds bij het eten zijn De meiden totaal, maar dan ook totaal onaanspreekbaar maar wel totally connected met facebook. Toch vreemd dat je mensen die tegenover je zitten volledig kunt negeren en wel denken dat je contact maakt.
Ik vraag of het niet te onbeleefd is als ik bij een ander tafeltje aanschuif...no, of course not.....nee, dank je de koekoek. En dat andere tafeltje waren 2 nederlanders op leeftijd die met hun terreinwagen nu voor de derde keer aan een reis van 2 jaar beginnen. 2 jaar Zuid Amerika, 2 jaar Afrika en nu 2 jaar Azië. Heerlijk om het over al die plekken op onze mooie wereld te hebben!!!!
Zonder buitenlicht is het erg rustig bij de voordeur..:-), weer een grondig check bij binnenkomst: weer bugfree dus lekker slapen!
Dan de andere dag een toertje geboekt naar het meer: the lake-tour. Nou, wat een prachtige dag was dat! Eerst een uur met de pick-up naar het meer, maar die route was al prachtig, toen een uur met een soort van long-tail boot over het meer, omringt door de mooiste karstbergen, met prachtige bomen en natuur. Super mooi! Toen lunch bij de rafthouses, eenvoudige kleine bamboo hutjes waar je ook een nachtje kon blijven. Had ik leuk gezelschap gehad, niet zo bang geweest de eerste avond had ik het misschien gedaan. Voor nu is de dagtocht helemaal prima. Dan gaan we een uur een trekking maken door het bos, met een gids die een beetje haast heeft. Das jammer, je moet nl heel goed kijken waar je je voeten neer zet en ik mag ook graag even kijken naar de omgeving en genieten van de zon op de bladeren, die enorme bamboo bossen die geluid maken door de wind. Ik ben dus weer de laatste en ze moeten vaak op me wachten. Maar ja, ik heb wel de fotos. Dan zijn we er nog niet want dan gaan we nog een uur door een grot ploeteren. In het water, over de losse stenen, in het aardedonker met alleen een zaklamp op je kop. Nou, dan zie je nog niet veel hoor. Ik krijg hier pas laat de lol in..hihi. Met een half uurtje lopen door de jungle zijn we terug bij de rafthouses en kan aan de terugtocht worden begonnen. Heerlijk om weer dat uur in het bootje te zitten. En maar kijken... . Echt genoten vandaag. En nog ga ik hier niet weg. Nog 1 dagje..:-) en dan ga ik echt het NP in. Er zijn hier 7 watervallen alleen is het wel het droge seizoen..:-). Ik loop alles bij elkaar zo'n 3,5 uur te genieten maar heb geen waterval gezien. Ik krijg deja-vu gevoelens onder het lopen van prachtig regenwoud in Costa Rica. Én ik heb geen insect gezien. Natuurlijk niet, er zijn nl helemaal geen insecten. In Costa Rica niet en hier ook niet...:-).
De avond een beetje aangerommeld, wat gekletst, gegeten,
ge-I-padt en ingepakt.

Morgen naar Hua Hin, het zomerverblijf van de koning. Het is door de verkiezingen aankomende zondag (2 feb) onrustig in Bangkok. Daar heb ik niet zo'n behoefte aan en Hua Hin is 4 uur weg van de stad. Dat maakt dat ik overdag op 3 feb rustig naar het vliegveld kan reizen voor mijn avond vlucht naar Colombo. Hoef ik heel niet in de stad te zijn.

Ben benieuwd naar Hua Hin. We gaan het zien. Ik ga het jullie vertellen.

Lieve groet,
S

  • 05 Februari 2014 - 19:54

    Sabine:

    Hoi Simone, wat een verhalen! ik moest er echt even voor gaan zitten zeg, ik had wat achterstand opgebouwd :). Ups en downs zo te lezen. maar ook de downs zijn maar relatief zullen we maar denken bij zulke hoogtepunten.
    hier alles zijn gangetje: druilerige winter en veel kwakkelkuchjes waarvan ik zelf een hardnekkige ben. Geniet ervan!
    liefs

  • 12 Februari 2014 - 20:28

    Peter T.:

    Zoooo...en dat was het leuke, laatste verhaal uit Thailand...op naar Sri Lanka nu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Surat Thani

Authentiek Azië

Heerlijk weer op pad!

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2014

Weer thuis!

16 Februari 2014

Ella, bella Ella

11 Februari 2014

Olifanten in Uda Walama

10 Februari 2014

Blue Whales in Mirissa

08 Februari 2014

Unawatuna; paradise beach - tuktukdrivers from hel
Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 96387

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: