Jungle in Belize - Reisverslag uit San Ignacio, Belize van Simone Roos - WaarBenJij.nu Jungle in Belize - Reisverslag uit San Ignacio, Belize van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Jungle in Belize

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

06 Maart 2013 | Belize, San Ignacio

Nu op naar die gevaarlijke stad Belize City, die ik niet zie want het is watertaxi uit en bus in. Een grote lange schoolbus met krappe beenruimte voor die lange Europeanen, brengt ons in 2,5 uur in San Ignasio, gelegen in de heuvels van Cayo. Ik vind een heerlijk voelend onderkomen bij J&R guesthouse. Zo rustig dat ik voor het eerst (!) sinds de reis zonder oordoppen slaap, in de middag :-) want ik ben helemaal op na zulke slechte nachten.
Er is veel te doen hier maar met prijzen van 85 of 110 USD laat ik het even aan me voorbij gaan. Ik maak contact met Leon, een Canadees die hier maanden woont en vriend is van de guesthouse eigenaar en met hem bezoek ik de weinig interessante site van San Ignasio en gaan we de volgende dag kajakken. En dat doen we met een leuk Nederlands stel. Ja,ja het is gelukt contact te maken met landgenoten!!! En ze komen nog uit Aalsmeer ook, lekker dichtbij.
Eigenlijk wilden we kanoeen maar er is hier op vrijdag een enorm belangrijke wedstrijd en alle kanoes waren op want iedereen moest oefenen. Dan maar een opblaaskayak. Die kajakken was wel een dingetje want we zijn nog niet weg of de boot is al vol water :-)..maar de rivier en de rivier oevers zijn werkelijk prachtig. Grote bomen en Leon weet een hoop te vertellen. We spuren de bomen af naar leguanen en zien er 1. lopen vast op de bodem, zwemmen wat en gaan dan terug. waren wel wat verder dan gedacht maar terug was stroomafwaarts.. riant dobberen met de kop in de zon. hoe vervelend was het reizen ook alweer? Was zowiezo een prinsesje vandaag want hij deed vrijwel al het roeien en maar vertellen, kletsen en ouwehoeren. Heel gezellig.
Na een goede locale maaltijd (rice&beans met BBQ scrimps) is het tijd om weer een heerlijke nacht te hebben (al hebben sommige facebookers gemerkt dat de nacht daarvoor voor mij wat kort was..hihi). met voor de 2e ochtend een geirriteerde John omdat ik hem voor de 2e morgen vroeg of hij niet om 07.00 (!) uur pal voor mijn deur wilde staan kletsen......(was nog best vriendelijk voor mijn doen om 07.00 uur)....Dan is het tijd om ook hier weer te vertrekken. Weinig gedaan maar lekker op het gemakkelijk in fijne sferen de dagen doorgebracht.
Belize was fijn.

Mijn blogs worden maar langer en langer...hihihi. Belize was maar 9 dagen en zelfs nog niet zo heel vol met activiteiten maar ik heb het gevoel dat ik er veel heb meegemaakt en er is zoveel over te vertellen maar hier laat ik het maar bij voor deze keer.

8 maart de grens over naar Guatamala, nieuw land, nieuwe avonturen.
Heb elkander lief, was de zomerjurkjes alvast en tot later!
Xxxx S

  • 09 Maart 2013 - 20:14

    Helma:

    He die Simoon, wat een fantastische verhalen toch. Een talent van je hoor, dat schrijven.
    Ik vind het fantastisch. Hoe je steeds toch zo gemakkelijk contact maakt met iedereen en steeds weer van die fantastische dingen doet. Heel gaaf en ook heel knap van je. Geniet!!!

  • 09 Maart 2013 - 20:37

    Lea:

    Jij bent leuk, wat nou zomerjurkjes uit de kast, het wordt hier voor de verandering weer eens berekoud. Temperaturen van -11 worden voorspeld. Dus geniet jij nou maar lekker van die warme temperaturen daar, wij vermaken ons wel met de handschoenen, sjaals en moonboots!!

    Ben trouwens beniewd naar je verhalen over Guatamala, daar zal je ook wel weer het nodige beleven!

    Liefs, Lea

  • 09 Maart 2013 - 20:51

    Thessa:

    Wauwsie!!!
    Wat een mooie verhalen!
    Je schrijft zo mooi beeldend, ik zie het steeds helemaal voor me. Alleen de geuren ontbreken,
    Hihi..
    Hier na een paar mooie beginnende lentedagen, lijkt de winter nog niet op te geven, kortom je mist niks.... Behalve ons natuurlijk :-)
    Xxx Thessa

  • 10 Maart 2013 - 00:22

    Anita:

    Zoo hee wat een belevenissen weer! Heerlijk om te lezen. Vandaag was het hier de hele dag aan het regenen. Gert en ik hebben ons vermaakt met alle series die we hadden opgenomen. Dus de harde schijf is lekker opgeruimd! Aan het einde van de middag werd ik opgehaald door Joyce om bij haar en Carlos te komen eten. jaaa in jouw huisje.. weer zo gek.. jij er niet maar wel weer bij jouw thuis. Daarna met Joyce heerlijk naar de film geweest "verliefd op Ibiza" wat een leuke film is dat zeg! we hebben heerlijk gelachen.

    tja en op de terugweg viel er natte sneeuw! echt waar. en dat valt best heel erg tegen na die paar heerlijke lente dagen.. Ik ben benieuwd wat morgen brengt.. of het echt weer gaat sneeuwen of dat Piet Paulusma ons gewoon een beetje in de maling heeft genomen!

    Gert is nu nog naar een film aan het kijken dus ik ga nog maar een beetje Candy Crush Saga spelen... Geef je me weer wat levens tussendoor :-)

    Liefs Anita

  • 10 Maart 2013 - 08:57

    Bianca:

    Ha Simone

    Jeeee.... Twee mooie reisverhalen. Wat zijn ze toch iedere x heerlijk om te lezen.
    Geniet en laat ons vooral nog veel meegenieten van je mooie belevenissen!!!!

    Alleen die "grapjes" over de zomerjurkjes mag je wel achterwege laten hoor. Wat n p....weer..... Koud, regen, (natte)sneeuw, 1grC..... Echt helemaal niks aan dus!!! Helemaal klaar mee..... Dus vanuit een nat, koud en grauw Nederland..... Veel liefs en tot je volgende blog!!
    X

  • 12 Maart 2013 - 12:37

    Peter T.:

    Dank je wel Roosje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 96408

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: