The Caribe! Tijd voor strand op Isla Mujeres. - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Simone Roos - WaarBenJij.nu The Caribe! Tijd voor strand op Isla Mujeres. - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Simone Roos - WaarBenJij.nu

The Caribe! Tijd voor strand op Isla Mujeres.

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

10 Februari 2013 | Mexico, Isla Mujeres

Vanuit de bus, in de colectivo, naar de Ferry (pont). Alles verloopt echt soepel en ik vaar met een kwartiertje na aankomst dus ben om half 11 op het eiland. Wit strand, onwijs blauwe zee en geen plek in het 'best rated' hostel Poc Na.
Gelukkig maar want in dit hostel zit het vol met wezenloos kijkende jeugd, volledig gefocust op de iPhone, iPad of Mac book. Het is waarschijnlijk aan het bijkomen van een vakantiedag (altijd zwaar natuurlijk). Een kijkje in de dorm, met 12 bedden overtuigd me helemaal. Alsof er een bom was ontploft. Hoeft niet netjes maar dit was me net even iets te erg. Maar..alles waar ik binnenliep was vol of reteduur. Voor het begrip; een kamer of dorm meestal rond 200 p. Soms iets meer, soms iets minder. Dus 1000 p is veel......In het internet café de site gecheckt die ik dan gebruik (hostelworld en booking.com). Beiden gaven aan de het druk was in Isla Mujers en dat er niet veel vrij was. Oké, dan maar naar dat minder uitziend hotel met een niet fijn ruikende kamer, wel met douche voor 350 p. Een mens moet wat. Zal er verder geen woorden meer aan 'vuil' maken....wel dat de muziek erg goed was, jammer dat het pal naast mijn deur was. Maar goed dat het om 01.00 uur ophield :-).
Strand was fijn en erg warm, zeewater glashelder en heerlijk. Straatjes vol met restaurants en toeristische meuk maar ook prachtige zilverwinkeltjes, helaas met op Amerikanen gerichte prijzen. Dat was me iets te gortig, al was die zilveren armband wel erg mooi (nog geen spijt van de keuze dus dat is goed..).
Ik krijg weinig aanspraak omdat ze in groepjes of paartjes hier zijn. Ook goed, genoeg zelf te doen.
Dan weer een dagje strand en dan is het hoog tijd voor happy hour, 2 Margerita's voor de prijs van 1. Er is wifi dus dat komt allemaal wel op. En dan is daar Bob. Bob from Nebreska. Heel verhaal, dat hij wil weten waar een restaurant is, waar hij dit foldertje van heeft....geen idee...dat hij zo zenuwachtig is om me aan te spreken, waar ik vandaan kom en of hij erbij mag. Ik klap de Mini dicht en vond het helemaal best. Wel leg ik hem daarna uit dat als je 3 x de naam van de tafeldame vraagt dat voor mij niet getuigd van veel interesse. Of 4 x blijft vragen of het koud is in Denemarken....uh, dat zal best.......maar verder is hij heel aardig. We googlen zijn woonplaats en die van mij. Fremont Nebraska. Toch erg bijzonder zoveel mensen te ontmoeten. We nemen er samen nog een en dan gaat hij. Ik volg niet veel later want er moet nog wel gegeten worden....heeft dear Bob de rekening betaald........ Lief hè.
(Oja, dat restaurant......was ernaast :-)).
Toen heb ik bij een fusion Asian keuken gegeten....sweet-sour chicken....wat heerlijk, wat een leuke avond.
Nu even wachten tot 01.00 uur en dan kunne we slapen :-).
Het leven van een backpacker....
De volgende dag ga ik, met een toertje, snorkelen bij een rif en bij een beeldentuin die daar blijkbaar onderwater is. Die beelden zijn wat diep dus die zie ik niet zo heel goed maar bij het rif is het prachtig. Veel nemo's, met oranje maar ook met gele strepen. Blauwe vissen en witte. Die zie je dus pas heel laat, tegen het witte zand. Jongens, wat heb ik het goed!

Het is zo druk omdat er carnaval is. Er rijdt een optocht door de straten. het mooie is dat dit duidelijk voor de mexicanen zelf is. Mensen zijn uitgelopen om het te bekijken maar het echte feest is avonds op de plaza municipal. Ze zijn prachtig uitgedost, echt werk van gemaakt maar op Facebook zie ik toch dat het echte carnaval in ons Brabants land wordt gevierd.
Ik eet vandaag heerlijk italiaanse pizza met een pino grigio........zo fijn.
Dan weer even wachten tot 01.00 uur, oeps...karoake vanavond..... dat is iets minder.......
Tijd om te vertrekken. 2,5 dag was wel voldoende hier.
10 februari inmiddels.....Op naar Tulum!

En daar ben ik nog steeds dus voor nu is er even rust aan het blog-front. Blijf lezen! Blijf reageren!
Dag allemaal. Xxxxxx

  • 13 Februari 2013 - 06:24

    Sabine:

    Altijd leuk en gezellig: wakker worden met een blog van jou! Heb weer gelachen en genoten! Enjoy Tulum! X

  • 13 Februari 2013 - 07:08

    Bianca:

    Goedemorgen Simone

    Wat een heerlijke verhalen schrijf je. Het is hier nu zeven uur en het is leuk walker worden!
    Hoe bevallen al die vroege en nachtelijke reizen dan?? Volgens mij is dat niet echt favoriet...;-))
    Geniet van alle moois om je heen.... En tot je volgende blog, ik wacht in spanning af...

    XBianca

  • 13 Februari 2013 - 08:18

    Paul:

    Ha die Simone, terwijl ik op mijn vers fruit smoothy die Robert elke ochtend voor ontbijt maakt wacht jouw verhalen lezen. Goed begin van de dag ;-) Tja, Amerikanen in Mexico.....wat zal ik zeggen. Toch maar snel verder reizen na de gezellige (?) drukte. Veel plezier en ik kijk uit naar de volgende blog

  • 13 Februari 2013 - 08:57

    Marja Robert:

    Het is hier een koude ochtend, autoruiten zijn bevroren als ik Punky uitlaat. Het gras kraakt onder haar pootjes en is hier en daar wit. Bij thuiskomt check ik mijn mail en lees jouw blog. Ik zie je voor me op het witte strand en de heldere zee met prachtige vissen. Alhoewel het koud buiten is wordt ik warm van binnen als me alles visualiseer. De warmte komt binnen hoor. Je reist, ontmoet mensen, ziet aparte dorpjes en slaapt in hostels. Ik lees door de woorden heen dat je het erg naar je zin hebt als backpacker en geniet van wat de omgeving je geeft. Dit is jouw leven Simone, hier hou je van en hier geniet je met volle teugen van en zuig je alle avonturen naar binnen die het backpack leven met zich mee brengt. Elke dag is anders, ontmoet jeandere mensen en beleef je nieuwe dingen. Al zijn mijn vakanties totaal anders dan de jouwe toch beleef ik jouw reizen intens mee door je mooie blog en prachtige foto's.

  • 13 Februari 2013 - 09:42

    Daphne:

    Ha ha, wat maak je toch allemaal weer mee. Van carnaval tot Bob form Nebraska en van karaoke by night (onvrijwillig dit keer) tot nemo's bij het snorkelen. Machtig om allemaal te lezen.
    En hoe jij het schrijft is het net alsof we er allemaal bij zijn!!
    Zo te lezen geniet je volop en krijig je 'bagage' voor jaren. Heerljk en welverdiend! :-)
    Veel liefs en blijf genieten,
    Daphne

  • 17 Februari 2013 - 09:45

    Peter T.:

    Bob uit Nebraska is een typische Amerikaan zo te horen met 3x je naam vragen en over Denemarken...horken zijn het maar wel vriendelijk en hartelijk!
    Ok dus ik lees "in Poc Na volledig gefocust op de iPhone, iPad of Mac book"...daar moet ik zijn dus...the place to be! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 96394

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: