Korte stop in Puebla - Reisverslag uit Puebla de Zaragoza, Mexico van Simone Roos - WaarBenJij.nu Korte stop in Puebla - Reisverslag uit Puebla de Zaragoza, Mexico van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Korte stop in Puebla

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

28 Januari 2013 | Mexico, Puebla de Zaragoza

Hi guys,
Heerlijk de reacties. Zo leuk om voor jullie te schrijven en mijn belevenissen te delen! Nou, we hebben de langste maand van het jaar gehad. Voor mij is het one down, five to go!

Mezelf 'gepijnigd' door gewoon met de metro naar het bus station te gaan. Voelde me niet helemaal op volle kracht maar het verschil tussen 3 peso (metro) of 110 peso (taxi) geeft me kracht genoeg. Waarbij je moet weten dat ik reken met 13p is 1$ en een $ is jets meer dan een €. Verder gaan mijn omrekenkunsten niet. Voor geïnteresseerde; Gemiddeld betaal ik nu ongeveer 25 p voor een goed biertje, 21 p voor een Americano (normale koffie met melk) en 190 p voor een bed. Dat is ongeveer 15$ en dus ongeveer 10 tot 12 €... Denk ik. Hihihi. Oja, want ik ben aan het bier! Wijn is niet te betalen, dat is 65p voor een glas.
Enfin, bus naar Puebla en de route is weer mooi! Echt waar. Hostal is snel gevonden. Weer een dorm maar er er is verder niemand dus lekker rustig deze keer. Een verademing na zoveel nachten in de drukte.
Elke mexicaanse stad heeft een plein bij de belangrijkste kerk/catadral: de Zocalo. Daar gebeurt het. Dus ga je altijd op zoek naar de Zocalo, maar meestal zit ik met het hostel vlakbij.
Hier neem ik zo'n touristische bus zodat ik zelf niet veel hoef te lopen. Stad is ok maar niet zo heel erg bijzonder dus die tour bevredigd grotendeels mijn behoefte de stad verder te zien. Met avondeten nog voorzichtig, maar wel goed gekozen want het is erg lekker....for a change..... Deze avond lig ik er vroeg in en slaap als een os. Heerlijk.
De volgende dag ga ik met een tour mee naar Cholula. Dat is, naast het Unesco historisch centrum het belangrijkste in Puebla. Ik ben de enige! Normaal gaat het dan zelden door maar vandaag wel. We maken er samen een leuke ochtend van, met gesprekken over de politiek, economie, religie. Wat is de drijvende kracht achter de economie in Nederland. Robert???........ Jij weet dat.... De haven, transport, baggeren, zoiets.....Heineken natuurlijk ......verder kwam ik niet. Enfin, we bekijken deze archeologische site. Blijkt niet veel te zijn. Maar de kerken daarna wel! Prachtig gedecoreerd. Fijn.
In de middag terug, winkels kijken (ook leuk) en dan terug in hostel. al met al een lekker rustig dagje.
Bioscoop is dichtbij en er draait De Hobbit maar alleen gedubt in Spaans en daar is mijn Spaans niet goed genoeg voor. Maar dat geeft tijd voor......mijn blog over Mex d.f. ... Nou daar heb ik me in uitgeleefd, zoals jullie hebben kunnen lezen.
Na weer een heerlijk nachtje op pad naar de volgende stop; Oaxaca.

Tot in een volgend blog!
Liefs, S

  • 01 Februari 2013 - 08:38

    Bianca:

    Hoi lieve Simone

    Wat een heerlijke verhalen schrijf je toch. Vind t zo gaaf om dit allemaal van afstand mee te beleven.... Heb bewondering voor je. Dit doe je toch maar weer mooi allemaal!!!!

    Liefs vanuit n kil, nat, winderig, koud Nederland

  • 01 Februari 2013 - 09:06

    Monique:

    One down al weer. Wat vliegt de tijd toch. Maar zo te horen heb je het helemaal prima naar je zin. Net als de rest helemaal leuk om je belevenissen op deze manier te volgen. Kom je zelf, ondanks het weer hier, ook helemaal van in de vakantiestemming alhoewel onze bestemming er wel heel anders uit zal zien ;-). Geniet er van en hou ons op de hoogte !

  • 01 Februari 2013 - 11:22

    Marjarobert:

    Zo werelreizigster, je beleeft elke dag weer andere avonturen, ziet en spreekt andere mensen, ziet verschillende dorpen en andere culturen. Wat een rijkdom sla je op in je hoofd en leg je vast op foto's. Dit is rijkdom wat je hele leven meegaat. Jij doet dingen waar andere alleen maar van dromen. Natuurlijk loopt nietaltijd alles van een leien dakje op je reis maar je verhalen zijn positief en levenslustig. Je beleeft wel wat in je leven en laat ons je avonturen meegenieten. Liefs vanuit een koud, winderig, nat en mistroostig Nederland maar vanmiddag wordt het droog :) Marja.

  • 05 Februari 2013 - 15:53

    Hilda:

    Hey Simone, ik lees je verhalen met veel plezier en blijf je volgen! Groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 96382

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: