Een nieuwe Sabbatical!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Simone Roos - WaarBenJij.nu Een nieuwe Sabbatical!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Een nieuwe Sabbatical!!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

15 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo!

Met dit eerste verslag wil ik mijn voorbereidingen delen met de heeele wereld ;-).
Want: over 365 dagen, op zondag 15 oktober 2012 wil ik weer op reis.
De reis die ik aan het voorbereiden ben duurt 6 maanden en gaat lopen van Mexico tot Panama (via Belize, Guatamala, El Salvador, Nicaragua, Costa Rica) en dan rechtsaf naar Equador.
Zo ongeveer 10 april ben ik dan weer terug.

Ik ben nu internet aan het afstruinen, de vakantiebeurzen, de reisbrochures en de reisbladen aan het doorspitten.
Wat mag ik waar niet missen? Wat is super en wat moet ik mijden?
Welk hostal is een aanrader? Welke busverbinding is goed? welk National Park mag je niet overslaan en welk oord is zo toeristisch dat je er met een boog omheen moet? Heerlijk voorpret.

En in dit blog ga ik je meenemen. Elke maand een verhaaltje tot volgende jaar oktober!
Zodat jullie je tips ook kwijt kunnen! ;-). Als je misschien iemand kent die ook weer iemand kent die weet dat er ergens diep in de jungle van Costa Rica een prachtige lodge hebben! Zoals ook in Nicaraqua waar 2 nederlandse jongens een paar jaar geleden een ecologische lodge zijn gestart die een gemeenschap daar helpt. Kijk, die gaat in mijn grote reisboek en wie weet.

Verder heb ik het plan opgevat om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ook een nieuwe wereld, met veel organiaties die allemaal hun best doen de gemeenschappen in de wereld te helpen. Met ecologische projecten (schildpadden-eieren beschermen), kinderen in weeshuizen, in de naschoolse opvang, gehandicapten, ouderen, vrouwen of huizen, ziekenhuizen, scholen bouwen. Alles kan en overal in de wereld. Nu kiezen wat me aanspreekt. Vooralsnog Nicaraqua maar nu heb ik via internet ook een mogelijkheid gezien dat je OP de Galapagos Eilanden ook vrijwilligerswerk kan doen. Ze hebben mijn mail nog niet beantwoord maar wie weet.
Dus zo ben ik met mijn voorpret bezig.

Tuurlijk zijn er ook allerlei redenen te bedenken waarom het over een jaar niet door kan gaan maar daar richt ik me (maar) niet op. De baas is accoord, de klant op de hoogte, de vakantiedagen zijn gespaard. Het gaat nét nog goed met de afbouw van de levensloop dus ook dat komt goed. Ook al een oplossing voor mijn huis gevonden, al moet je maar afwachten of de jonge mensen (die wilde gaan samenwonen in mijn huis) niet in het aankomende jaar een eigen huisje vinden. Maar dan horen jullie me wel en gooi ik het verzoek voor een andere huisoppas de wereld in. Voor nu zijn er 2 lieve jonge mensen, die ook voor mijn katten gaan zorgen.
We gaan nog zien of Odin het redt. Mijn lieve makker wordt oud en stram. Wat wil je, hij is ook al ruim 17.

Een jaar. 12 maanden. 4 seizoenen. 365 dagen.
Ik tel ze af. Ik heb nu al zo'n ongelofelijk zin om op reis te gaan. Die tas weer te pakken. Kijken waar ik terecht kom. De pracht van de natuur van Centraal Amerika gaan zien. De mensen, de muziek, de spaanse taal, de zon! Geen dag gelijk. Vrijheid!

Maar eerst.....nog een jaartje werken! ;-). Ook daar nog mooie dingen doen.
Nog een fijne winter beleven. Met hollandse erwtensoep, sneeuw, ijs, kou, sjaals en wanten!
Deze zondag staat het draadjesvlees op het menu. Met rode kool, op de bank en de reisgids van Guatamala ernaast!!

Tot zover dit eerste blog over de aankondiging.
Tot de volgende keer!
besos,
Simone













  • 15 Oktober 2011 - 19:39

    Gert:

    Hoi Simone, geweldig wat je allemaal weer wilt gaan doen. Ik ga je volgen, reken maar.

    Groetjes Gert

  • 16 Oktober 2011 - 10:16

    Anita:

    en natuurlijk gaan we je volgen.. Ik zal je niet zoveel tips kunnen geven.. :-) ik geniet van je verhalen en reis in gedachte met je mee! Gelukkig hebben we nog een jaar! waarin we elkaar kunnen zien en spreken :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 96425

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: