de voorbereidingen en het plan - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Simone Roos - WaarBenJij.nu de voorbereidingen en het plan - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Simone Roos - WaarBenJij.nu

de voorbereidingen en het plan

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

01 September 2009 | Nederland, Hoofddorp

Hallo!
Daar ben ik weer. Na bijna 2 jaar afwezigheid is er weer een reisblog van mij.
Ditmaal reis ik af naar Argentinie en is het voor 'maar' 5 weken.
Ben al volop bezig met voorbereidingen. Reisboeken gelezen, in de Lonely Planet staan al strepen en mijn eigen reisboek heeft zijn vorm gekregen. De route is echt nu wel klaar. Als ik die nog langer ga bekijken en onderzoeken wordt het bijna een georganiseerde reis en komt er minder avontuur aan te pas. En dat is toch waarom ik weer eens alleen op pad ga. Zodat de reis en de bestemmingen me ook een beetje meer kan 'overkomen'.

De start is op 30 september met een omlandse reis via Brazilie naar Buenos Aires. Daar zal ik eerst mijn spaans gaan ophalen met een weekje spaanse les. Ook tango-lessen staan op het programma en ik slaap bij de mensen thuis (ik lijk wel een RVS-adviseur).
Na deze week vertrek ik naar Iguazu, de grootse watervallen in het noorden. Vervolgens staat het Noord-westen op het programma. Het Andes gebergte. Daar moet ik dan in ieder geval 17 oktober zijn want het ritje (15 uur) met de Tren a la Nubes is geboekt. De trein in de wolken, een van 's werelds hoogste treintrajecten met een uiteindelijke stop op 4200 meter. (http://www.trenalasnubes.com.ar/en_tren_a_las_nubes.html).
Vandaaruit richting Mendoza, de argentijnse wijnstreek. Denk dat ik daar wel even blijf ;-) om vervolgens verder te zakken naar Bariloche. Je weet wel waar onze kroonprins is wezen skieen. Dan is het plan een oversteek te maken naar de andere kant van Argentinie: Puerto Madryn voor walvissen en zo. Na een paar dagen spotten vertrek ik omhoog naar Mar del Plata voor een paar dagen strand zodat ik op 4 november van B.A., weer via Rio en London op 5 november weer voet op nederlandse bodem zet.
Maar gelukkig is het zover nog lang nog niet.

Laat ik eerst maar eens goed vertrekken.
Heb er zin in!!!

  • 01 September 2009 - 20:35

    Anita & Co:

    Hee Simone, wat heerlijk dat je weer zo'n geweldige reis gaat maken. En wat nog leuker is.. wij blijven via deze site lekker op de hoogte van je belevenissen!
    We wensen je heel veel plezier op deze nieuwe reis.
    De katten zullen goed verzorgd worden! :-)

  • 02 September 2009 - 06:41

    Madelon:

    Lieve Simone,
    Je weet de spanning altijd wel goed op te bouwen!
    Geniet nog maar even van de voorpret.
    Liefs M

  • 02 September 2009 - 09:39

    Erwin:

    Heel goed, geniet er van. Mochten ze foto's van je maken: direct schadevergoeding claimen in verband met schending van privacy.

  • 02 September 2009 - 21:13

    Peter:

    Haha...die is erg leuk ja!! Ik zeg: DOEN!

  • 03 September 2009 - 06:55

    Monique:

    mag ik mee?????? Klinkt weer goed, hoop dat het nog leuker wordt in het echt dan op papier!

  • 06 September 2009 - 16:12

    Petra & Piet:

    Hé Simone,

    Nog 24 dagen en dan is het zover, dan gaat je reis beginnen. Spannend hoor! Geniet er maar van en we blijven je volgen.

    liefs Petra & Piet

  • 16 September 2009 - 08:53

    Anne-marie:

    Hee roosje, aftellen is begonnen!! bijna zo ver. Laat je voor je weggaat nog even een telefoonnummer en een sleutel bij me achter voor noodgevallen???
    kuzzzzzzzzzzzzzz

  • 16 September 2009 - 13:10

    Marja Robert:

    Hoi Simone,
    Is het alweer 2 jaar geleden dat ik je laatste reisverslag heb gelezen. Wat gaat de tijd toch snel. Ik moet je wel zeggen dat ik me nu alweer verheug op je avontuurlijke en mooie reisverhalen en de prachtige foto's die je erbij maakt. Ik zelf ben niet zo een reiziger naar verre landen maar geniet dubbel van jouw verhalen. Je ziet nog eens wat van de wereld en komt zo in aanraking met verschillende culturen. Wat een ervaring. Ik hoop dat je een geweldige vakantie meemaakt en dat je ons laat meegenieten van je reis door Argentinie. Heel veel fijne weken. Groetjes en liefs uit Berkel van Marja en Don.

  • 17 September 2009 - 14:07

    Angelina En Lilo:

    Heel veel plezier in Argentinie en als je terug bent spreken we ZEKER af hoor!!!!!!
    Dikke kus van ons alletwee!!!

  • 20 September 2009 - 21:31

    Saskia:

    Hee Simone,
    Was weer reuze gezellig vanavond en leerzaam!!!!
    Leuk dat je op reis gaat en ben heeeeeeel benieuwd hoe je het vergaat zo op de pampa voor pampus.
    Tot latorrrrrr
    Liefs

  • 22 September 2009 - 14:20

    Marjolein:

    Argentinië land van de mooie en lieve mannen! heb je veel aan ons reisboek. Veel plezier Marjolein

  • 28 September 2009 - 12:13

    Bart Van Leeuwen:

    hé Simone,

    volgens mij zal je zo'n gekke groep als vorig jaar wel missen tijdens je reis, maar ga je weer een mooi avontuur tegemoet. veel plezier, ik ben benieuwd naar je verhalen!

    Bart

  • 01 Oktober 2009 - 14:15

    Manon:

    hallo simone
    hoe is het nu daar? hier gaat alles goed en met odin en pip gaat alles goed kom net van hun terug en ik heb ook meteen odin geborsteld hij vind het heel erg lekker hij wilde dat ik door bleef gaan :P
    ik mog hem ook aaien van hem .
    ik hoop dat je het heel erg naar je zin gaat krijgen maar dat denk ik wel

    dikke knuffel manon

  • 01 Oktober 2009 - 16:42

    Anita:

    Hee waar zit je nu inmiddels? ik had dus een heel verhaal net getypt krijg ik een berichtje dat ik het opnieuw moet maken omdat ik kennelijk een opmaakcode had gebruikt die ze niet goed vonden.. volgens mij was het een lachende smilie... maar ja dan maar zonder die vrolijke gezichtjes.. (met als gevolg dat ik niet meer precies weet wat ik had geschreven natuurlijk)

    Laat maar snel wat van je horen dan kunnen wij weer lekker van je meegenieten!
    dikke kus Anita

  • 02 Oktober 2009 - 19:21

    Saskia:

    Hola,
    Que tal? Estas aprender ya espagnol? Que tal tu viaje. Me voy manana a Praha, y quiero disfrutar mucho. Espero que disfratus tambien, Adios guapa y hasta tarde!!!!!

  • 13 Oktober 2009 - 20:44

    Saskia:

    Hola Simona,

    Ten eerste::: van harte gefeliciteerd met je nichtje!! Heel leuk voor jullie allemaal.
    Zo te lezen heb je het erg naar je zin, leuk te om te lezen.
    Nou, mijn vakantie in "maar" Praag, was heel erg leuk. Wij hebben een overdosis schoonheid gehad, wat een ongelofelijke mooie stad zeg!! We ijn ook nog met de trein, zo'n oude oostblok boemel trein, naar een dorp geweest waar ook weer een gigantisch groot en mooi kasteel was. Daar vandaan door de bossen over de rotsen langs kabbelende riviertjes 15 km gewandeld. Onze ogen hadden rust nodig.

    Al met al, heel leuk dus, ook mooi weer gehad.
    Jij ook, denk ik?

    Tot de volgende story maar weer, Adios y hasta pronto

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 96371

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: