Kampot, op weg naar PP - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Simone Roos - WaarBenJij.nu Kampot, op weg naar PP - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Kampot, op weg naar PP

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

17 December 2007 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo allemaal,

Vandaag ga ik met Cloe en Max naar Kampot. Ik ken ze van het hotel en we bleken hetzelfde reisplan te hebben. Nu zegt de receptionist dat er geen bus gaat...mmm. We nemen (voor het eerst) een shared taxi. Een toyota Camry die ons brengt naar de centrale markt alwaar we op 3 anderen moeten wachten. 3? 2 toch? Nee, 3 want het is 6 pers en de chauffeur. Max en ik zijn nogal groot dus volgen sons gaat het niet. Er staan mensen klaar, met baby! we zien echt niet waar deze vrouw met kind moet zitten. We stappen uit en gaan in discussie. De cambodjaan loopt zelfs weg! en dat is ongehoord brutaal voor ZO Azie. We hebben de discussie verloren en shared betekend crampt, geplet, bezweet en squisst. Gelukkig was het maar 2,5 uur. Er is nogal wat te doen in Kampot en we hebben nog de hele middag. We gaan naar de Kep grotten.
Met z'n drieen in de tuk-tuk. Lang verhaal over een tuktuk driver die de weg weet maar met 3 eigenwijze toeristen zit opgescheept. We komen aan in Kep maar daar is niets. We hadden toch echt die eerdere afslag moeten hebben. Maar dit leidt wel tot fantastisch vis eten!! met heerlijke witte wijn. Erg gezellig met elkaar. En helemaal top dat Max de rekening heeft betaald......Terug dan maar naar de Kep grotten. Prachtig Cambodjaans landschap, leuke kinderen .....die toch iets te teleurgesteld waren met de kleine bijdrage...ach ach..zo onschuldig die kinderen maar niet heus. Terug in ons Blissfull guesthouse wordt er voor mij Metallica gedraaid, eten we taco's en kletsen we gezellig door.
Vroeg dag morgen want ik ga door naar PP.