Hanoi - Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Simone Roos - WaarBenJij.nu Hanoi - Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Hanoi - Sapa

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Simone

15 November 2007 | Vietnam, Hanoi

Tja, dan komen de berichten nu achter elkaar....

Terug in Hanoi moet ik dus wachten tot de nachttrein naar sapa vertrekt. Ik mag in mijn hotel nog douchen en internetten. Prettig. Ik check de berichten over Hue en Hoi An. Er is namelijk een overstroming in dat gebied, door de tyfoon. Het blijkt inderdaad ernstig geweest te zijn. Straten hebben blank gestaan, het regent er maar het ergste leed 'schijnt' geleden te zijn. Ik koop, misschien wel tegen beter weten in een treinkaartje Hue. Dan ga ik naar Sapa. Ik deel mijn 4-bed compartement met 1 vietnameese man en 2 tjechische vrouwen. We delen wat algemene info en maken het bed op. Dan, nog binnen het kwartier, komt er een flesje op tafel en krijg ik een pittig drankje aangeboden: Slibowitch....zooooo, dat voel je naar beneden glijen....... Mijn tegenaanbod, een slok Baileys wordt afgeslagen. Na 3 mindere nachten ben ik best moe dus ik ga al liggen, oordoppen in, broek uit, dekbed erover en ik ben weg. wordt tig keer wakker maar ook zo weer in slaap dus al met al niet zo;ln slechte nacht. Aankomst in Cao Lai is hektischer dan ik hier ooit heb meegemaakt. Maar er is mij gezegd het kaartje met de hotelnaam omhoog te houden en alles 'zal reg kom'. En verdomt, dan wordt je er tussen uit gepikt en naar de minivan gebracht. Geen gehassel, geen gesoebat. Erg prettig. Het busje is weer erg vol met mensen en bagage. We rijden nog zo'n anderhalf uur en zien.....niets.....het is mistig, er is geen hand voor ogen te zien. Terwijl het uitzicht nou juist hier het belangrijkrijkste is..SHOOT!
Ik krijg een kamer alleen en het is hier KOUD. Net mijn vest een week te vroeg naar huis gestuurd, denk ik nog. Douche is warm en dan gaan we lopen, om 09.00 uur. Ik trek alles aan wat ik heb meegenomen, 4 lagen en een sjaal. In de lobby is het mega druk met toeristen en buiten is het mega druk met vrouwen in klederdracht. Ze gaan gewillig op de foto en blijken heel grappig te zijn. Ze lachten met ons en met elkaar. Elke groepje toeristen krijgt een vrouwelijke gids toegewezen en zo waaieren we uit over dit mistige berglandschap. Wij zijn een groep van 7 en gaan naar Cat Cai, 5 km verderop. De inspanning is weer behoorlijk want het gaat omhoog en naar beneden. Er gaan steeds meer lagen kleding uit want de temperatuur is ook gestegen. We lopen van 09.00 tot aan de lunch terug in het hotel om 12.15 uur. Het laatste stuk omhoog laat ik me mooi rijden door de brommert. Morgen is er tenslotte ook weer een loopdag.... Ik vind het wel genoeg zo.
Terug in het hotel hebben we een uitstekende lunch! en dan een tukkie doen. Wat een heerlijk dekbed, echt comfi!. Na het tukkie naar het dorp, ik loop op met een australische broer en zus. Het ruikt hier naar Ooosterijk, 20 jaar geleden. Die houtlucht. Echt een wintersport lucht. Het dorp is vergeven van de klederdracht-vrouwen dus er worden veel foto's gemaakt. Ze zijn prachtig maar ook heel gehaaid. Uiteraard want met zoveel toeristen weten ze dondersgoed hoe ze hun waar aan de man moeten brengen. Ze doen het echter met verve en een lach dus ik heb het erg naar mijn zin.

Zeg, het is hier 11.10 en ik moet mij morgen melden om 08.00 uur voor mijn toer naar de Mekong Delta dus hier houdt het even op. Vervolg later.

Mam, vertel: hoe was Portugal?
Clara, vertel: hoe is het met de poezebeesten?
AnneMarie, vertel: hoe is het met het herstel?
Marjolein, vertel: hoe is het met blubben?
Rita, vertel: is Lewis nu echt wereldkampioen geworden?
Boris, vertel: welke zinnen kan je nog meer vertellen?
Aniet, vertel: iedereen weer beter?
en voor iedereen die zijn dingen meemaakt: VERTEL!! Het is echt leuk om te lezen dat het koud is, of dat de kinderen st Maarten hebben gelopen.

Oja; ze maken hier schilderijen na van wat je maar wilt. Iemand een bestelling?
een Dali, van Gogh, Klimt, of een Monet of een Miro, Sharp en alles wat je van welke kunstenaar ook maar kan bedenken, echt geschilderd, net echt, voor 30 dollar, 50 bij 60 groot.
(Yvet, jij hebt die vrouwen aan het strand op je toilet gehad, in Van B, weet je nog, die hangen hier ook. Ik probeer al te kijken naar die je nu hebt van de kunstuitleen..die kan ik niet helemaal vinden.....vind het wel een leuk kado voor jullie nieuwe huis maar durf niet zelf te kiezen. mocht je wat weten...mail een foto. Echt, ze maken het zo gedetailleerd na...echt prachtig gedaan. )

XXX
Simone

  • 20 November 2007 - 18:36

    Harry Den Ouden:

    Hoi Simone,

    Geweldig allemaal om je ervaringen zo te lezen.
    Nou hier is het koud en nat, op werk blijft het maar reorganiseren en hoor en zie alleen maar nieuwe vacatures (gaan er zo veel weg of hebben wij zoveel nodig met de NWE Bank op komst?), Simplify2Win? De koersen donderen omlaag (vandaag 25,26), dus had je het plan om achteraf een gedeelte van je reis nog met wat opties te willen financieren, neem dan nog maar een leninkje erbij.

    Ga je goed, let op al dat water wat daar gevallen is,
    Harry

  • 20 November 2007 - 19:29

    Yvette:

    Joehoe!
    Zo dat zijn leuke verhalen! Lekker op het water dobberen tussen de eilandjes met een wijntje en zonsop of ondergang. Jaloers! Zeker omdat het hier miezert, ik de eerste hagelbui al op mijn kop heb gehad en gewoon moet werken(oa)... Maar we hebben ook van dat schaatsweer gehad hoor, zon en koud, heeeerlijk om te rennen.
    Boris slaapt weer wat beter. Heeft nu droge plekjes op zijn kin en rooie wangen hihi. Vandaag was ie erg moe, op de creche iets te weinig slaap. Thuis was het heerlijk hangen bij paps of mams, maar ook geen land mee te bezeilen.
    Wat betreft een schilderij... we weten qua inrichting pas wat we willen als we daar zitten. Ik ben bezig met een moodboard... Zelfs de twee schilderijen van de kunstuitleen houden we denk ik niet. Maar als ze ook beelden kunnen maken van Botero :-) En Klimt vind ik zowiezo mooi hoor.
    Nou meid, geniet van Vietnam en ik lees je weer.
    Liefs Yvette

  • 21 November 2007 - 11:04

    Anne-Marie:

    Ik zie dat mar nog niet heeft gereageerd. Nou die heeft niet geblupt hoor. kaart zit nog in mijn portemonnee!!!! Hoe het met mij is? Tja, ik heb geen geduld. Het houd nog niet op. Famke sinds gisteravond ziek. Heb me dus weer af moeten melden voor het werk. Ik kan er net zo goed mee stoppen. Nu is er weer even niets aan de hand, tja zo gaat dat hé?
    Sint maarten heeft muppet ook gelopen met haar vader. Altijd leuk, maar zoals altijd slecht weer.
    Sintintocht is ook al geweest hier in hoofddorp. Was wel grappig, maar de beste man zat op een veel te laag podium. We zagen 'm dus niet!!!!!!!! Muppet daarna helemaal niet meer te genieten. Voorbode van ziek worden in combi met sintspanning en veel te veel snoep!!!!!
    Ik kijk nu even naar buiten, maar daar wordt je niet vrolijk van. Het is nat. Volgens mijn computer is het 10 graden buiten. Nou verder geen bericht van deze kant. Ik ga maar eens foto's inplakken. Ik moet er nog een stuk of 400. Doei..... veel plezier en voorzichtig zijn hé? dikke kus van ons. A-M

  • 21 November 2007 - 20:03

    Lia:

    Hallo lieverd, wat een verhalen zeg! Je geniet ervan moet ik zeggen, wijntje, lekker hotelletje en allerhande mensen om de dag en avond mee door te brengen. Ben je nu in het noorden van Vietnam? Het is waar wat je zegt, je hoort niets over de cultuur en of monumenten zonder een gids. Maar je hebt wel veel gelezen, toch? Ik hing altijd aan de gids zijn lippen, moet zeggen dat ik het nu ook niet meer na zou kunnen vertellen, maar op dat moment is het verhaal belangrijk. Wij hebben het heerlijk gehad in Portugal. Heerlijk weer, zo in je blousje naar buiten. Lissabon was weer leuk om te zien. De 2e dag een rondrit gemaakt, toen stond er een fris windje. Zondags de auto opgehaald en naar Obidos gereden, een piepklein stadje met een vestingmuur eromheen, waar we in een gewezen nonnenklooster, Estelagem do Convento, logeerden. Heerlijk gegeten. Daar in de buurt 3 dagen gegolfd, op 1 golfbaan lagen er een paar holes langs de kust, machtig gezicht! Terug via een schiereiland en langs de kust naar Lissabon gereden, het was bloedheet!! Bij aankomst op Schiphol was het 2 graden!! De volgende morgen was het weer “Borisdag”. Hij weet nog de dingen die er 2 weken daarvoor speelden, zoals “tik, tik”, toen werd de tuin van Frank betegeld, had ik hem laten zien, er lag ook een enorme hoop zand uiteraard. Nu moest hij het eindresultaat bekijken en zei terloops: “Zand weg”. Hij slaapt lekker tussen de middag, even naar buiten op zijn fiets en voor we het weten zit de dag er alweer op. Clara was weer op pad en ik heb je poezen te eten gegeven, wat een geknor hebben ze laten horen, vooral Pip, en Odin bleef maar om me heen draaien. Zondag gaan we naar de bouwput in het Funenpark kijken, wij nemen wel wat foto’s van Boris en zijn huis! Tot schrijfs XXXX Ma

  • 22 November 2007 - 15:05

    Erwin:

    Kinderen hebben inderdaad St.Maarten gelopen. En nu alweer de schoen gezet. Met een wortel. "Voor Sinterklaas." "Voor Sinterklaas? Voor het paard toch?" "Nee, het water is voor het paard. De wortel is voor Sinterklaas."

  • 23 November 2007 - 11:27

    Rita:

    Hoi Simone,

    Geweldig al die verhalen. Ik word echt helemaal blij van je verhalen. Nee Kimi is wereldkampioen gebleven. Het team van Lewis heeft het kortgeding verloren. haha net goed.

    Ik ga eindelijk verhuizen volgende week donderdag. Wel erg druk mee maar ook erg leuk. Er zijn wel een aantal dingen mis gegaan. Zoals een pot rode verf over de vloer enzo. maar verder valt het wel mee.

    groetjes,
    Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 96395

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: