De ruïnes of Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Simone Roos - WaarBenJij.nu De ruïnes of Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Simone Roos - WaarBenJij.nu

De ruïnes of Palenque

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

07 Februari 2013 | Mexico, Palenque


Het is gelukt. Ik was om 06.00 uur, bij de poort. Met nog 4 mensen uit mijn hostel. 2 Nederlanders zowaar, maar ook hier was vrij weinig contact mee te krijgen. Weet niet wat het is, blijkbaar niet de bedoeling dat ik Nederlandse contacten maak......
Het busje is verder tot de nok toe gevuld met mensen en bagage want eigenlijk is het een super deal; de tour brengt je naar watervallen en Palenque, inclusief de entrees voor 350 p terwijl met de gewone bus je 170 p betaald voor enkeltje Palenque. Enfin, we rijden en de natuur is hier prachtig (weer), het gaat over in steeds meer jungle. De watervallen zijn prachtig en ik raak helemaal aan de praat met leuke mensen uit Morelia. Kon ik toch mooi zeggen dat ik er was geweest.
Het wordt steeds warmer, tja, wat wil je in de jungle. Dan Palenque, waar we laat in de middag aankomen. Maar dat was juist goed want de zon had haar kracht verloren, er gingen meer mensen dan dat er kwamen en de middagzon gaf een geweldig licht op de ruïnes en tempels en het mooist van alle was dat de apen begonnen te krijsen. Altijd een indrukwekkend gehoor, hoe de jungle tot leven komt als de dag eindigt.
De 2 uur Palenque was ook wel genoeg. Het is een overzichtelijke site, met tempels die je mag belkimmen, tombes waar je in kunt, palacios die met wat fantasie tot leven komen. ik hoor wat verhalen van de gids over kindjes die geofferd worden bij de dood van de koning, dansen die worden uitgevoerd ter verering van koningin moeder, er is een boom die geknuffeld moet worden (? ?? Geen idee maar de foto is leuk...) Daarna afgezet op het bus station om nog 2 uur te wachten (met gezelschap dus helemaal prima) om voor de monsterrit van 13 uur in de bus te stappen. Op naar Cancun! Ik val om van de slaap en het grootste gedeelte van de nacht breng ik slapend door. Maar ik ben het wel helemaal zat als ik om 09.15 uur in Cancun busstation aankom.

Gauw een volgens blog schrijven, dan blijft de kaart kloppen...

  • 12 Februari 2013 - 19:00

    Lea:

    Hey Simone,

    Tjonge wat een leuke verhalen toch weer en wat heb je al veel gezien en veel leuke (buitenlandse)mensen ontmoet. Beter dan de nederlanders dus, die zijn dus contact gestoort kan je bijna wel zeggen. Nou dan niet toch?
    Grappig dat je nu in Cancun bent, daar is Eline ook geweest. En ook Tulum zag ik voorbij komen...zo leuk..ik weet dus nu waar je bent en hoe het leven er daar aan toe gaat. (heb voor Eline een fotoboek gemaakt met al haar foto's van Mexico, vandaar....)
    Is het in dit jaar getijde nog steeds zo warm daar???
    Nou meis, geniet lekker daar...ik volg je via je blog,hihi....
    Liefs, Lea

  • 13 Februari 2013 - 23:28

    Paul:

    Oef, ik loop achter. Vanmorgen voor ontbijt je recentste blog gelezen. Nu voor het slapen gaan terug in de tijd. Jungle die tot leven komt....prachtig.....zo nog even je foto's bekijken en ik ga lekker slapen. Keep the blogs and pics coming!!!!!

  • 17 Februari 2013 - 09:37

    Peter T.:

    Done! Wist niet eens dat er apen in Mexico waren...beetje naïef misschien?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 96334

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: