Bali! Wordt het eerst Kuta of Seminyak?? - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Simone Roos - WaarBenJij.nu Bali! Wordt het eerst Kuta of Seminyak?? - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Bali! Wordt het eerst Kuta of Seminyak??

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

06 Februari 2015 | Indonesië, Seminyak

Dwz dat ik tot in de taxi nog niet had besloten of het nu Kuta of Seminyak zou worden. Dat is het voordeel (of nadeel) van reizen zonder voorbereiding of reisgids. De nieuwe LP van Maleisië blijft nl nog helemaal nieuw deze reis. Voelt als een grote vrijheid zomaar te kunnen besluiten waar je heen wilt. En ofschoon Bali wel op het wensenlijstje stond had het ook zo maar gekund dat ik wel naar Maleisië was gegaan.
Nou, Seminyak dus. Lopend vanuit de luchthaven cirkelen de taxichauffeurs om de nieuwkomers heen. Ik herken het als een oud bekend fenomeen maar hier ervaar ik het net even anders. Het lijkt wel of ze het fluisteren. Taxi? Taxi? Heel stil en rustig.
Ik glimlach en schud nee. Op zoek naar de local bus, zoals gebruikelijk. Die blijkt er echt niet te zijn. Een van de taxichauffeurs loopt gewoon naast me, met me mee. Heel rustig en zegt zijn prijs. Ik ding af en voor ik het dan goed en wel in de gaten heeft heeft deze man zijn ritje gekregen. Voor een goede prijs voor mij, dat dan natuurlijk wel. Allemaal heel stil, rustig en bedaard. Heerlijk!!!
Ik heb wel een aanbeveling gekregen voor een hostel dus helemaal lost ben ik niet. M hostel: Bestemming bereikt.
Het is hier bloedheet, lekker douchen en rondlopen. Binnen 10 min weer lekker bezweet. Zo, das even anders dan de andere, relatief drogere, warmte in de Filipijnen. voelt bijna alsof het daar koel was. Ik ga eten in een warung. Een restaurant. Dat ze hier geen toko noemen. Maar de kaart is verrassend vertrouwd. Nasi Goreng. Ja, met een eitje erop en sateetje ernaast. En het smaakte me heerlijk. Bintang biertje erbij.
Live is good.....
Onrustige nacht in een luidruchtig hostel. Mijn dormgenoten zijn echter geweldig lieve, jonge engelse, meiden. Heb er hier een abonnement op. Ze heeft haar was gedaan, zonder uit te wringen. Het drupt aan alle kanten dus heeft ze een handdoek op de grond gelegd, die al drijfnat is. Ze staat erbij te kijken en zegt..uh..i miss my mom on these moments.....inwendig lig ik écht in een deuk!!! En ja, ik laat haar lekker worstelen..:-).
Zij gaan stappen in Kuta. Ik hoor ze niet terugkomen, ze doen echt heel zachtjes en ze zijn 's morgens nog helemaal half dronken.....geweldig.
De andere dag ben ik heeel druk met een massage, beetje shoppen en een bezoek aan een watertempel, Tanuh Lot, waar een fantastische zonsondergang zou moeten zijn. Met 2 meiden delen we de taxi, wat een luxe is dat. En ja, we zijn niet teleurgesteld.
De drukke australiers zijn vertrokken en dat brengt een hoop rust in het hostel. De meiden hebben hetzelfde ritueel en ik slaap prima.
De laatste dag is een stranddag...moeder, wat is het heet! De golven maken het onmogelijk te zwemmen maar poedelend zoeken we verkoeling in het lauwe water. Het is hier nog een beetje laag seizoen en de verkopers op het strand hebben het moeilijk. Ze cirkelen om ons heen alsware het gieren om een stuk vlees. Van massage, pedicure, manicure tot vliegers, zonnebrillen op sterkte, sarongs tot allerhande vruchten en water..het komt allemaal langs je bedje. No thanks....
Nog wat winkeltjes bekijken en dan s avonds lekker eten. Met de meiden van gister is het hoog tijd ook eens een cocktail in een van de bars te gebruiken. Er zit een rijtje gaybars met dragqueen shows. Ze 'zingen' de liedjes met allure en gevoel voor show. Erg leuk! Mix van toeristen en locals. Gay hier is geaccepteerd en geen taboe al is het niet volledig 'out in the open'. Ladyboys zoals in Thailand en Filipijnen heb ik hier nog niet zo gezien. Raak aan de praat met een ouder Amsterdams stel, vol verhalen over Bali. Zij zitten in het Grand Hyatt......ietjes anders...ietsjes maar. Oh, zeg ik.... Ik zit op een dorm voor een tientje. Ze hadden met me te doen, maar toen ik zei dat ik al ruim 2 mnd onderweg was keken ze me lachend aan...nou, niets om medelijden mee te hebben!! Zeker niet!!!
Seminyak was tot mijn verrassing erg leuk. Tuurlijk is het toeristisch en westers maar er zijn veel Balinese elementen. Dus een prima eerste stop.

Op naar de yoga in Ubud!

Liefs,S

  • 14 Februari 2015 - 14:36

    Helma:

    Zo zeg, dat klinkt goed! Lang geleden dat ik in Bali was (1996?) maar wat was het daar ook tien al leuk! Geniet ervan, benieuwd hoe de yoga bevalt. Ik zit nu lekker in India, Auroville. Heel fijn !!

  • 17 Februari 2015 - 14:36

    Monique:

    Zoooo jij dacht dat jij achterliep...voordeel van bijna weer beter zijn is dat je wat tijd over hebt dus net heerlijk met de iPad op schoot je belevenissen gelezen. Met een zuinig zonnetje hier krijg je meteen zin in vakantie als je jouw verhalen leest. Geniet van de tijd die je nog hebt, Thor en ik zien je binnenkort weer!

  • 02 Maart 2015 - 10:24

    Peter T.:

    Zoooo ik ben weer helemaal bij...alles gelezen! Ik was dan wel zwaar "overtijd" maar ben er weer nu!
    Genoten van al je verhalen....jammer dat er niet meer is. Ik zal ook Facebook nog eens goed gaan bekijken van je. Met alle foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 96308

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: