Het is weer hoog tijd! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Simone Roos - WaarBenJij.nu Het is weer hoog tijd! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Het is weer hoog tijd!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

02 December 2013 | Nederland, Hoofddorp

Hallo allemaal,

Het is vandaag op de kop af 5 maanden geleden dat ik thuis kwam van mijn prachtige reis. Er is veel gebeurt in deze 5 maanden. Een prachtige relaxte zomer, leerzame 7 weken op kantoor en een stormachtige novembermaand.
5 maanden om te landen, terug te komen in Nederland en het oude leventje weer op te pakken.
O nee, het ging om een nieuw leven vorm te geven.

Mobility heeft geholpen met een prachtige Focus-training, mijn mobility-coach doet ook echt fantastisch werk.
Lieve collega's hebben geholpen door erover te praten, me te laten praten, een spiegel voor te houden en mijn optimisme te voeden.
En met vrienden ben ik heel ontspannen veel leuke dingen aan het doen. En vertel ik over mijn plannen, dromen, wensen.
Ik volg wat prachtige inspiratiemiddagen, over die dromen, die wensen en dat verlangen.
Ik laat mensen de droombaanreis volgen maar zelf loop ik wel een beetje vast en vind ik het nog niet zo makkelijk te mogen kiezen en vorm te geven aan die dromen, wensen, plannen.

Dan begint het administratief afsluiten van de ING-periode. Alles is goed geregeld. Omdat ik 16 dienstjaren heb, heb ik een 'fictief opzegtermijn' bij het UWV.
4 maanden wachten voordat je een ww- uitkering kan krijgen. In de eerste 2 (nov en dec) ben ik nog in dienst. Maar in januari en februari niet.
He? Dat betekent geen salaris, geen uitkering. Maar ook geen afschrijving van vakantie-uren en geen sollicitatie plicht...........
Zou het kunnen? .....zou het mogen? ....zal ik het 'gewoon' doen?

JAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ga doen wat ik hééél goed kan en waar ik heéél gelukkig van word. Ik ga op reis!

Op 1 januari vlieg ik naar Bangkok en dan vrijwel direct door naar Yangon, Myanmar. Daar mag ik 28 dagen blijven dus daarna terug naar Bangkok voor een paar dagen. Dan vlieg ik verder naar Colombo, Sri Lanka. Voor 2 weken rondtoeren door Sri Lanka.
Het geheel wordt afgesloten met een paar dagen Maldiven om op 26 februari weer de terugreis te aanvaarden.

Myanmar opent zich meer en meer voor toeristen. Ben heel benieuwd naar zo'n, nog door weinig toeristen aangetast, land. Veel boeddha's zie ik in de boekjes. Heerlijk.
Sri Lanka daarentegen heeft redelijk platgetreden toeristische paden. Nou, hoe erg zal dat zijn.
Oh, en om nog wel even de verwachtingen te managen: nee, ik zit (nog) niet in de watervilla in de Malediven.....
Dat is echt waanzinnig duur. De zoektocht naar een betaalbaar, edoch, stunning onderkomen moet nog beginnen...:-).
Maar de vluchten zijn allemaal geboekt.

Dan nu de decembermaand gaan vieren. Vieren met een hoofdletter V.
Voor iedereen die dit leest: ik wens jullie een geweldige decembermaand!
Met liefde, warmte en veel vertier.
Gluhwein, speculaas, sneeuw, kerst.

Dat we het jaar 2013 goed mogen afsluiten en klinken op het begin van een nieuw jaar.
Lijkt me voor nu een mooi vooruitzicht om jullie in het nieuwe jaar weer op deze site te treffen.

Liefs,
Simone

  • 02 December 2013 - 22:29

    Peter Van Hassel:

    Jaaaaa wat goed!!!! Ik ga je volgen en jaloers zijn dat ik nu ook nog niet wat langer kan reizen... Veel plezier met de voorpret!

  • 02 December 2013 - 22:32

    Conny:

    Hoi Simone, wat een heerlijk vooruitzicht en wat een enthousiasme.
    Ik ben aan het zoeken naar een rondreis van een week of drie en daar word ik al heel vrolijk van, maar wat is dat nu in vergelijking met jou...
    Een hele fijne decembermaand en geniet van je mooie vooruitzicht.

  • 03 December 2013 - 08:01

    Paul:

    Jippieeeeee.....gaat weer geweldig worden!!! Mijn zus is net terug uit Myanmar, prachtig! Ik ga je zeker volgen!!!!!

  • 03 December 2013 - 08:37

    Connie De Backer:

    Hi Simone, kanjer! Wat onwijs goed en leuk hoe jij bezig bent. Officieel jaloers hoor! hahahaha. Maar zo leuk en ik wens jou ook zeker opnieuw een superreis toe en natuurlijk een heerlijke decembermaand met heerlijke feestdagen. Ga ervan genieten het is je zo gegund! Liefs Con

  • 03 December 2013 - 08:51

    Harry:

    Simone, geniet van wat er de komende tijd weer op je pad mag komen. En ach, 2 maanden zonder salaris overbruggen met een vakantie, het kan lechter ;-)

    En daarna een nieuwe tocht met nieuwe kansen, maar zeker ook onzekerheden. Ik hoop, dat je deze met iemand kunt delen om te spiegelen, waardoor je op andere invalshoeken / inzichten kan worden gebracht (om die blinde vlek te omzeilen).

    Geniet lekker van deze December maand en een heel mooi begin van het nieuwe jaar.
    Carpe Diem.

  • 03 December 2013 - 09:16

    Sabine :

    Joepie, wat een leuk bericht! je doet het goehoed!!!
    En wat ook zo leuk is: de voorbereiding, dat is al de halve pret. Dus de maand december komt ook helemaal goed! Heel veel plezier!

  • 03 December 2013 - 13:18

    Marja Robert:

    Hoi Simone,

    Reislustig typetje! Je kan niet zonder reizen en avonturen beleven, nieuwe mensen ontmoeten en ervaringen opdoen. Wij proberen een reisje naar Barcelona te plannen, ga jij naar Hong Kong! Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Wij zitten in Juni gewoon weer op de camping in Zuid Frankrijk haha. Hoe doorsnee. Ik wens je alvast een goede voorbereiding en nog een fijne december maand en ik kan niet wachten op je reisverslagen die volgende maand vast weer in mijn inbox komen rollen. Simone het jaar 2014 begint voor jou alvast weer goed.

  • 20 December 2013 - 07:48

    Irene :

    Hi Simone. Ik wens jou ook hele fijne Kerstdagen, een fantastische jaarwisseling en een super 2014. Geniet van je weer mooi uitgestippelde reis. Ik zal je gezellige verhalen weer met veel plezier lezen.

    Liefs Irene

  • 12 Januari 2014 - 13:16

    Astrid En Kees:

    Ik was je al aan het bellen, en had al zo, n vermoeden dat je op reis zou zijn. Dus vandaar een beetje een late reactie. Maar alsnog een hele toffe tijd.
    Liefs en knuffel van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoofddorp

Authentiek Azië

Heerlijk weer op pad!

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2014

Weer thuis!

16 Februari 2014

Ella, bella Ella

11 Februari 2014

Olifanten in Uda Walama

10 Februari 2014

Blue Whales in Mirissa

08 Februari 2014

Unawatuna; paradise beach - tuktukdrivers from hel
Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 96399

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: