De heuvels van Boquete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Simone Roos - WaarBenJij.nu De heuvels van Boquete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Simone Roos - WaarBenJij.nu

De heuvels van Boquete

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

16 Mei 2013 | Panama, Boquete

(Verhaaltje terug in de tijd...loop erg achter maar Panama city is ook erg leuk)
Komt tie:
Gewoon weer met de locale bus van Almirante naar David en wat een feest. Wat een prachtige rit door prachtig landschap. Superlatieven te kort. Er is regen en laaghangende bewolking en dat geeft het geheel een mystiek aangezicht. Groenen bergen, diepe valleien, bochtige 2-baans weg. Er zijn weer scholen langs de weg dus dat betekent dat het busje stampvol is met, in keurig uniform gehesen, schooljeugd. Ik tel dat er 24 man kunnen zitten en dat er 21 kinderen ertussen gefrommeld worden.
Bj tijd en wijle hoost het verschrikkelijk om daarna weer een stukje blauwe lucht te zien. Ik geniet van een van de mooiste ritten van mijn trip. Erg mooi.
We moeten bus wisselen in David en dan is het nog maar een uurtje naar Boquete.
Weet je nog..die bedbugs uit Bocas? Bedbugs zitten in bed en verschuilen zich ook in kleren. Ze zijn daar lastig uit te krijgen dus op mijn rondtocht door Boqute, op zoek naar een hostel breng ik AL mijn kleren naar de wasserij om ze te laten desinfecteren. Al waren ze net schoon van San José, ik wil ze niet bij me hebben. E ja, het is $12,00 maar dat is een bedbug vrije koffer me wel waard. Ze geeft me ook nog een spray mee voor de tas zelf. Ik moet even zoeken voor een goed hostel, in een miezerig regentje maar ik vind geweldig onderdak bij hostel Gaia. Ook zij helpt me de tas te sprayen want ook zij wil ze natuurlijk niet hebben.
In de keuken tref ik een leuk Duits meisje Kati en een man uit Amerika van enorme omvang Roy en is er direct een enorm huiselijk gevoel. Ik ga eten bij de Mexicaan..:-) en bij terugkomst zittende aan de eettafel in een kleine huiselijke kamer wordt de wijn gedeeld, de koekjes en de verhalen. Met Kati smeed ik de plannen voor de andere dagen.
Tour dag 1 is de hike met gids Chichi en Tour dag 2 is paardjes en hotsprings.
Voor de hike gaan we in een golf-achtig karretje de heuvels in. Chichi heeft een tempo van werkelijk niets en dat is best ergerlijk. Totdat we ons afvragen waarom we eigenlijk de pas erin willen zetten? Chichi laat ons luisteren en dan horen we ineens 3 vogels uit het niets, iets meer geritsel in het struikgewas en daar in de verte horen we apen. Oh....daarom lopen we zo langzaam en als hij dan ook een Sloth in de bomen ziet vinden we hem een top-gids. We lopen door mooi bos en langs akkers en mooi groen, over een klein paadje totaal een rotspunt met uitzicht over het hele dal, de vulkaan Baru en het dorp Boquete. Erg leuk. Het gaat wel wat regenen maar omdat het bladerendak hier zo dik is valt het voor ons wel mee.
Bij terugkomst heeft Roy gewacht met eten en wordt er met vereende krachten spaghetti gemaakt. Door onze inbreng zitten er nu ook groente in het gerecht :-), flesje wijn erbij en er is weer een gezellig avond in de boeken.
Tour 2 begint met de paardjes. Eerst een rondje om het dorp om te wennen en dat was bij mijn paardje wel nodig. Heb nog nooit zo veel moeten doen, hihi, normaal ga ik zitten en voert dat beest me langs de route. Nu moest ik echt aansporen, naar links en rechts rukken en zijn kop...hoofd...uit het gras trekken. Na het dorpje gaan we de heuvels in. Niemand om ons heen, alleen natuur en ons 3e. Oh, en andere paarden af en toe, en koeien op de weides. Prachtig! Prachtig! Heuvel op, watertje over, uitzicht, weer naar beneden en dat alles deze middag zonder een spatje regen. We zien de koeien schuin op de heuvel staan om te grazen, hier dus geen grote bomen maar weilanden, alleen dan tegen de heuvel aan geplakt. Maakt de koe niets uit.
Ja, ik geloof dat ik het toch weer erg naar mijn zin heb.
Na 2 uur komen we wat wijdbeens van de paardjes af maar ons wacht een hot spring. Helaas, dat bleek nu echt een enorme aanfluiting. Ik heb me niet eens omgekleed. Niet dat daar nu faciliteiten voor waren..........Kati vind het ook niets maar de gids ligt al in het water.......uh..meneer....we willen wel terug. We zijn wel klaar hier.....hij snapte er niets van. Het was toch mooi.....nou..nee.
Ook nu gaan we via de supermarkt terug maar maak ik het mezelf heel makkelijk en koop een (goede) kant en klaar en erg verse salade en een toetje. Wijntje erbij.......zei ik iets over gezellige avonden?
In Boquete, wat een klein dorpje is, zijn enorm veel Amerikanen. Expats en gepensioneerden. Eigenlijk net iets te veel van het goede met koffie tentjes met Amerikaanse lekkernijen waar ook alleen maar Amerikanen zitten.
Roy denkt erover hier een erfenis te gaan investeren. Huizenprijzen zijn nu nog te doen maar de markt is booming dus ja...nu is het een goede investering..zeker als je Amerikaan bent.

Het is elke dag nog grijs geweest en met elke dag wel regen. Soms niet zo veel, en soms een enorme hoosbui. Dorpje zo klein, ik heb het wel gezien. Ik ga maar weer eens door.

Xx
Simone

Tot zo in Chitre.

  • 27 Mei 2013 - 07:07

    Sabine:

    Tot zoooooo! :-)

  • 28 Mei 2013 - 00:03

    Yvette:

    Ha daar!
    Klinkt ernaar dat je er weer helemaal in zit. In de bus, nieuwe omgeving, gezellige avonden, leuk. Goed om te lezen hoor! Heel fijn dat je de bedbugs achter je hebt gelaten. Heb je nog kriebels? En geneest t goed? Calendula meegenomen?
    Moet zo lachen om je tours te paard, je komt terug als volleerd ruiter! Hebben ze daar kleine paardjes?
    Vandaag vlieg je naar de Galapagos! Veel plezier met de red and blue footed boobies. Geweldig hoor! Geniet van dit topdeel van je superreis! Alle dieren en de mooie natuur! En dan nog Ecuador!
    Vandaag hier onze 1e warme dag in mei. Gister nog een verkleumde vinger op de fiets vandaag smeren met factor 30. Lekker weekend achter de rug met voetbal toernooi Boris (laatst geworden;-() en relaxte lome zondagmiddag na koffie/lunch in oude vertrouwde westerpark.

    Liefs y

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 96373

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: