3 reisdagen... - Reisverslag uit San Salvador, El Salvador van Simone Roos - WaarBenJij.nu 3 reisdagen... - Reisverslag uit San Salvador, El Salvador van Simone Roos - WaarBenJij.nu

3 reisdagen...

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

26 Maart 2013 | El Salvador, San Salvador

Hi allemaal, een korte update van de 3 reisdagen.

25 maart begonnen in Pana in een toeristen shuttle via Antiqua naar Guatamala City. De hele rit voor maar €15,-, deur tot deur. Ik stond om 14.00 uur bij het hotel, met niets in de omgeving te doen. Dus lekker de blogs bijgewerkt en de foto's geüpload in de dropbox. Ging nog best snel ook. Ik verwachtte in de middag een toestroom van toeristen omdat de bus de volgende ochtend zo vroeg vertrok, maar nee, niemand. Een paar Guatamalteken en zo.
Beetje op mezelf gebleven. Best ok geslapen en de volgende ochtend zoo vroeg in de bus naar San Salvador, wat op zich maar een korte rit is van 4 uur.
Weinig van gezien..hihi. Om 11.00 in San Salvador en hier ook maar weer een te duur hotel genomen omdat het pal naast het busstation is. Morgen om 05.00 uur vertrekt de bus......
Maar we hebben dus de hele middag en avond in San Salvador. Hier ben ik 11 jr geleden ook geweest want hier had ik toen een trouwpartij van een Nederlandse collega met een El Slvadoriaanse. Maar wat gebeurt er als je het verleden wilt terug zien, 11 jr later? Ze hebben het verandert!!! Nou ja!
Dus de grootste catadral op het centrale plein was nu helemaal wit en meer zo mooi gedecoreerd. En het winkelcentrum en the sign Libertad was nog meer vervallen. De smoezelige kraampjes waren er nog wel, volle bussen ook. Geen toerist te zien. Voelde heel ongemakkelijk dus terug naar zona roza waar het wat minder arm is. Hier het antropologische museum bezocht, gegeten bij Pizza Hut en de tijd goed doorgekomen.

Dan 27 maart de hele dag in de bus, door El Salvador (niets gezien vanwege het tijdstip), stukje Honduras (zag er mooi uit) en Nicaragua (prachtig)..
Vele malen paspoort laten zien, documenten invullen, in de rij om de tas te laten controleren, politie in de bus, migration in de bus, tjonge jonge, ze hebben het er maar druk mee. De dag glijdt langzaam maar rustig voorbij. Prima te doen.
Dan in half 5 kan ik eruit in het gehucht San Isedero. Van hier gaat nl een rechtstreekse local bus naar Leon, Zodat ik niet eerst naar Managua hoef en dan nog eens de bus terug naar Leon.
De locale bus is leeg om half 5 en loopt gestaag vol. We vertrekken uiteindelijk pas om kwart voor 6 en rijden het eerste half uur werkelijk stapvoets omdat.......het dak gevuld is met ook allemaal mensen. Het blijkt de laatste bus naar Leon te zijn voor iedereen voordat Semana Santa echt begint. Voller dan vol.
Maar er is humor, er is rust en het is een prima rit, al Duurde het lang.
Met de taxi kom ik precies klokslag 21.00 uur aan in mijn hostel in Leon en wordt daar begroet door Thor, de Barman met een mojito.

Fijne paasdagen vanuit een bloedheet Leon!!
Xx
Simone

  • 29 Maart 2013 - 21:27

    Marja Robert :

    Hihi. Bij jou wordt het steeds warmer, hier wordt het steeds kouder, maar ik geniet van je verhalen Simone! Ga zo door.

  • 29 Maart 2013 - 23:21

    Gert:

    Hoi Simone. Geweldig al jou verhalen, je schrijft erg leuk en lekker vlot, echt een feestje om jouw verhalen te lezen.
    En als je naar de statistieken kijkt, hebben op dit moment al 30406 mensen jouw blog gelezen, dat zijn nogal wat mensen, ik wist dat je veel vrienden hebt, maar zoveel.....hahahahahahaha.
    He meid geniet nog lekker van je reis, wij genieten van jouw verhalen. Doe voorzichtig dikke kus.

    Gert

  • 29 Maart 2013 - 23:37

    Anita:

    Zo even bij gelezen hoor. Meid wat heb je weer een verhalen te vertellen! Wauw.. en geniet van de warmte.. Als je kunt stuur het dan even met een pakketje deze kant op? Je kunt al die warmte en die zon toch niet in je rugzak mee sjouwen?
    Hier is het vandaag weer aan het sneeuwen geweest! maar ja je bent natuurlijk helemaal op de hoogte via FB hoe het hier is.
    Vandaag is het Goede Vrijdag dus maar even boodschappen gedaan. Gert is lekker van het weekend vrij dus we gaan gezellig doen.. Wat weten we nog niet :-) vast lekker eten en verder.......... is een verassing.
    Ik ga nu lekker mijn bed in slapen. Have fun en blijf schrijven (overbodige opmerkingen maar toch )
    xxx

  • 31 Maart 2013 - 22:18

    Hans En Riet:

    Hoi Simone, een tijdje niets meer gelezen en dat houdt voor nu in dat ik er, op deze eerste paasdag, even lekker voor ben gaan zitten. Ik geniet met volle teugen van jouw verhalen en door de foto's reis ik op afstand met jou mee. Helemaal geweldig. Stiekem toch wel een beetje jaloers hoor!!! Blijf genieten en blijf vooral ook schrijven, alhoewel ik mij voor kan stellen dat een schrijversdip op de loer ligt. Hans en Riet

  • 01 April 2013 - 11:06

    Peter T.:

    Voor mij hetzelfde...er ook weer even lekker voor gaan zitten met een koffie en een krentenbol. Dank je wel voor alle updates weer leuk om te lezen! Nu de laatste nog!

  • 02 April 2013 - 22:51

    Els:

    Hoi Simone,
    Dank voor je leuke updates! Weet dat er nog veel meer mensen lezen die niet altijd reageren. Het is erg leuk je avonturen te volgen. En we hebben vanuit het ijskoude NL geen medelijden met je in die warmte ... het lijkt me heerlijk!!
    groetjes,
    Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 96382

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: