Als een zombie in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Simone Roos - WaarBenJij.nu Als een zombie in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Als een zombie in Shanghai

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

18 December 2014 | China, Sjanghai

Hallo iedereen,
Fijn dat jullie er ook weer zijn!
Het begint op 11 dec...hele dag al nerveus, of zou het voor het bezoek aan de tandarts zijn? Weliswaar nog veel te doen maar de dag gaat tergend langzaam...eindelijk is het tijd om te gaan.
Bij het inchecken zeggen ze dat ik standby sta...oeps...huh...dat is even een ander gevoel...heel veel rustiger word ik er niet van. Nu moet ik tot aan de gate wachten of ik meekan.
JA! Daar zijn de kids en is de familie weer compleet om me uit te zwaaien. Altijd zó fijn!
Dikke kussen maar misschien sta ik met een uur wel weer voor de deur...:-). Thuis kan niet want daar slapen Manon en Dewi.
Tuurlijk mag ik mee, helaas zonder een upgrade naar business class. Al is het met het nodige gedraai, ik zal toch wat geslapen moeten hebben want de nacht was voorbij voordat ik er erg in had. Ontbijtje en dan minder dan 2 uur te gaan...super! En zo smooth alsof het een treinreisje was. Gezellige Chinese student naast me die nu in Engeland zijn master aan het halen is. Wachtend op de bagage val ik wel haast om van de slaap.

Met de Maglev hogesnelheidslijn naar de stad. We rijden 300 km binnen 2 min en dan binnen 8 min in de stad. Zonder problemen kom ik aan in een superleuk hostel, op de 6e verdieping van een hoog gebouw....Wat ga ik doen? Ik zit voor me uit te staren in de gemeenschappelijke ruimte. Ik ga douchen, ik ga slapen en ja, om 8 uur ligt dit meisje in haar mandje.
Dan de eerste dag Shanghai! Zou leuk zijn daar ten volle van te genieten en zo veel mogelijk te zien, nietwaar....niet waar. ....pas om 12.30 uur de stad in!
En daar zie je in het 'Peoples Park' allemaal groepjes mannen zitten en staan. Ze leggen een kaartje en zijn zeer geanimeerd met elkaar bezig. Leuk om te zien. Ik loop mijn ogen uit te kijken in deze stad vol winkelstraten met de meest luxe merken. Waar ga ik eten? Mmm, sorry...mijn oog viel op........mijn favo engelse winkel....M&S.....broodje......sorry...:-).
Dan ligt tussen al het commercieel geweld in torenhoge gebouwen, compleet met Christmas uitdragerijen, een tempelcomplex: Ji'an tempel. Wat boeddha's, sommigen volgens mij nog plastic ook, veel wierook en biddende mensen. Oogt een beetje onooglijk maar schijnt wel belangrijk te zijn. Hihi.
Vervolgens wil ik vandaag de wijk French Connection niet overslaan. Wat is dat leuk! Laagbouw, sfeervol en vol restaurantjes. Ik drink een glas witte wijn. Niet zo verstandig. Nog meer duizelig van vermoeidheid dan ik al was sleep ik me naar het laatste deel van 'mijn avondprogramma': de Bund. Ben ik ook nog een paar keer verkeerd gelopen maar dan ontvouwt zich de skyline van Shanghai. Mooi, met al die lichtjes. Druk met fotograferende toeristen. Ook ik mag bij een groepje giechelende meiden op de foto.
Nog even in de gemeenschappelijke ruimte zitten maar aanspraak is minimaal. Ze zijn druk met elkaar. Ben ook doodop dus ga tukken.
Daar is het weinig van gekomen om vage redenen...zo zat ik half 2 rechtop en klaarwakker in bed om doodmoe wakker te worden dus pas weer half 1 op pad. De Bund bij daglicht. Ik tol op mijn benen van vermoeidheid dus die selfies zijn allemaal gedelete.....
Ik spreek mezelf ferm toe...ik ben hier NU. Hup! Naar de Yuyuan tuinen. Oud chinese stijl, geen hoogbouw of westerse luxe merken. Oh, wel allemaal nagebouwd en toeristisch..hihi. Enfin, prima vermaakt. Leuk om vast te stellen dat mijn inkoopgedrag na China 4 jr geleden verandert is....alhoewel......heb ik al, heb ik al, heb ik al....niet leuk genoeg.....etc...hahaha. Ik heb zó in mezelf gelachen!! Ik met mijn 23 kilo aan souvenirs toendertijd......
De watervillages zijn ook een bezienswaardigheid maar die kon ik, na het verlaten van de metro niet vinden....laat ook maar....ik wil terug naar mijn bedje.
Maar dan zijn er nieuwe mensen op de dorm en gebeurt wat altijd zó leuk is: contact, biertje, kletsen en gezelligheid!! Love it!!! En wakker natuurlijk.....pfffffff

Op 15 december ben ik naar Taipei vertrokken. Die hogesnelheidstrein ging nu zelfs 431 km per uur...en ja, dat voelt ook als héél snel...

Alles is goed gegaan en mijn verhaal over Taipei volgt snel.

Ik ben weer onderweg. Ben al kwijt welke dag het is dus dat is goed. Lijf zit ook weer in een minder pijnlijke vorm en hoofd is helder!
We gaan op pad!!!

Veel liefs,
simone

  • 18 December 2014 - 14:48

    Alexandra:

    Fijn om van je te lezen vrouwke! Enne, heel herkenbaar dat moeten genieten. Geef jezelf ff lekker de tijd :) Veel plezier en een dikke knuffel. X

  • 18 December 2014 - 20:46

    Corrie Nap:

    Wat leuk om weer met je mee te leven en een beetje mee te reizen. Heel veel plezier en mooie momenten. Groetjes uit stormachtig en vies Nederland.

  • 18 December 2014 - 22:52

    Paul:

    Ha die Simone, blij je weer te kunnen volgen op je nieuwe avonturen

  • 19 December 2014 - 13:07

    Astrid En Kees:

    Lieve Simone

    Hier in Nederland terwijl de storm rond het huis giert, ben ik kerstkaarten aan het schrijven. Voor jou dus een digitale.

    DE ALLERBESTE WENSEN VOOR 2015. EN DAT JE MAAR VEEL MOOIE MOMENTEN MAG BELEVEN.

    Liefs en een dikke knuffel van ons



  • 19 December 2014 - 20:17

    Yvet:

    Lieverd! Fijn om je weer te lezen! En even inkomen, op reistempo komen, maar dat is goed dat mag. Gaat zometeen weer al vanzelf. Zoevend door het Chinese land, gaaf hoor.
    Geniet met volle teugen!
    Kus

  • 20 December 2014 - 18:42

    Helma:

    Heerlijk om je mooie verhalen weer te lezen. Even op gang komen, maar dat is aardig aan het lukken volgens mij. Geniet ervan !!!

  • 24 December 2014 - 10:06

    Peter T.:

    Hoi...leuk om te lezen weer...ik lig even achter maar ga nu weer inhalen....keep them coming!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 96064

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: