Do more of what makes you happy! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Simone Roos - WaarBenJij.nu Do more of what makes you happy! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Do more of what makes you happy!

10 December 2014 | Nederland, Hoofddorp

Dussssss...........time to hit the road!

Er moest iets meer water door de Rijn voordat ik vol kon gaan voor de vakantieplannen.
Tja, je hebt toch geen werk meer. Wat zou 'men' er wel niet van denken.... Gaat ze alwéér??
Beperkende gedachtes die niet helpen, die geen goed doen en die ik na wat intern onderzoek en, toch wel, enige tijd hard werken overboord kon zetten.
Pfff, dat is fijn. Het gaat namelijk zó om die kansen te creëren, die mogelijkheden te benutten om meer te kunnen doen wat je blij maakt. .......Do more of what makes you happy!!.....
Werk of geen werk. Wat 'men' er nu wel of niet van denkt. En wat blijkt: er zijn genoeg mensen om me heen die het snappen, begrijpen, super vinden en het me gunnen. En toen ik dat zelf ook allemaal dee....nou...toen was de site van Cheaptickets snel gevonden..hahaha.

Ik heb weer een mooie route uitgestippeld met allemaal plaatsen, landen waar ik nog nooit geweest ben:
Stopover van 3 dagen in koud Shanghai. Het is er maar 9 gr maar wel een mooi zonnetje zegt de app. Vervolgens door naar nat Taipei. Ik heb 3 weken Taiwan. Het wordt meer en meer een verrassingseiland, hoe meer ik de LP lees. Je kunt er goed fietsen ;-), mooi hiken, het heeft bergen, meren, kliffen, theeplantages, tempels, subtropische stranden, hogesnelheidstreinen en ik ga het allemaal zien.

6 januari naar Manila, Filipijnen. Afhankelijk van het visum dat ik ter plekke krijg, blijf ik er 21 of 30 dagen. Die berichten verschillen nogal. In ieder geval ga ik op zoek naar de walvishaai... Die ervaring wil ik nog wel eens hebben. De snorkel met glazen op sterkte zit al in de tas!!!
Palawan, Boracay zijn bekende toeristenplaatsen maar Paniwan lijkt me ook interessant....daar zaten de deelnemers aan Expeditie Robinson....:-).
Ook noordelijk van Manila zijn er mooie locaties te bezoeken.

Vervolgens gaat het richting Borneo. Tenminste.. dat laat ik van het weer afhangen. Op het verlanglijstje staat de ontmoeting met Oerang Oetangs. Hoe bijzonder zou dat zijn maar het is wel regenseizoen.
Enfin,....moeten jullie maar blijven lezen....want het enige wat ik daarna zeker weet is dat ik me in Singapore meld op de 20e(!) verjaardag van mijn poesje, 7 maart, zodat ik op 8 maart weer met haar kan kroelen.

Ik hoop dat jullie de aankomende maanden ook weer van de partij zijn en dan blijf ik mijn avonturen delen!

veel liefs,

PS: ik vertrek morgen!! :-)

• 19 December 2014 - 10:12

Irene:

Hoi Simone. Goed dat je weer lekker de wereld intrekt. Waarom zou je je wat aanttekken van wat mensen zeggen. Lekker doen wat je zelf wilt dat zou je motto moeten zijn. Geniet maar.