Blue Whales in Mirissa - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Simone Roos - WaarBenJij.nu Blue Whales in Mirissa - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Simone Roos - WaarBenJij.nu

Blue Whales in Mirissa

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

10 Februari 2014 | Sri Lanka, Mirissa South

Gauw het vervolg

Dus..aldus, ik ben om 11 uur in Mirissa en om 5 over 11 kan ik al over een kamer beschikken, op een redelijke plek voor een prima prijs......oh...grrrrrrrr.

Weer een mooie baai, woeste zee in een mooie turkooizen kleur met aan de rand allemaal restaurantjes, strandstoelen en parasols........tja...life is a bitch..:-).
Na de mango smoothie ga ik me maar eens oriënteren op de whale-watching markt. Eigenlijk kan ik niet zo goed beoordelen of de een nu beter is als de ander. De prijzen liggen ook bij elkaar dus op goed geluk kies ik een agentschap. Morgenochtend melden om 5.50 uur..........tuurlijk.........
Nou, dan ga ik maar wat vroeger aan de happy hour cocktails en vroeg slapen. Helaas is dat niet aan de orde, wat een slecht matras. In het holst van de nacht verbouw ik de boel en leg de 2 matrassen op elkaar maar veel haalt dat niet uit.
9 februari: Present! Met een boot gevuld met Chinezen en een leuke Duitser gaan we de zee op. Dat vinden vrijwel alle Chinezen iets minder fijn, kijkend naar alle plastic zakjes die gevuld worden. Ik heb hier gelukkig geen last van.
Het duurt niet lang of we zien de eerste sprouts maar ik merk weinig beweging bij de crew om erheen te varen. Niet bij het eerste, tweede of derde moment. Ik raak een beetje teleurgesteld. Als antwoord op mijn vraag waarom we niet in de richting van de blauwe vinvis varen zegt hij dat er regels zijn en we afstand moeten bewaren anders schrikken we ze af. Helemaal mee eens maar die andere 12 (!) doen het niet......heb ik weer, zit ik weer bij het beste jongetje van de klas aan boord...:-(.
Dan besluiten 2 walvissen onze richting op te komen en wordt het voor dat ene moment toch nog heel mooi! Zelfs zowaar een staart op de foto.
De boot keert en gaat terug....He?? Wat?? Het is half 9 en het zou tot half 11 / 11 uur duren.
No miss, all the customers are satiesfied.....nee, zegt het bovendek...echt niet.
You have seen the whales so.........geen houden meer aan, we gaan terug.
De Duitser en ik lopen naar het boekingskantoor om hier toch echt iets van te zeggen. Krijg de directeur aan de lijn maar er wordt alleen geld terug gegeven als je geen walvissen ziet. Ik kan morgen gratis nog eens mee....ja, om dezelfde ergernis te hebben, nee dank u. Jammer, jammer, jammer. Echt heel jammer.
Ik ga me niet hals over kop op een doorreis storten dus maar er een fijn stranddagje van. Wordt s avonds nog uitgenodigd voor een night walk dus nou, ach.....

Morgen tijd voor het binnenland!
Met nog steeds die warme groet,
Xx
S

  • 17 Februari 2014 - 14:41

    Peter T.:

    Nou jaaaaa....beetje nepperij met die boottoct. Maar toch weer een boeiend verhaal...dank je wel!

  • 17 Februari 2014 - 22:11

    Paul:

    Tja....ook dát is Azië....én je hebt de walvissen wél gezien. Dat was toch het doel van deze trip, wat wil je nu nog meer???? Pleziertochtje??? Nou ja zeg, daar was deze tocht niet voor bedoeld. Hup, varen, walvissen zien en weer terug hihihi..... Gelukkig wel van kunnen genieten. Houden zo!!!

  • 17 Februari 2014 - 22:11

    Paul:

    Tja....ook dát is Azië....én je hebt de walvissen wél gezien. Dat was toch het doel van deze trip, wat wil je nu nog meer???? Pleziertochtje??? Nou ja zeg, daar was deze tocht niet voor bedoeld. Hup, varen, walvissen zien en weer terug hihihi..... Gelukkig wel van kunnen genieten. Houden zo!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Mirissa South

Authentiek Azië

Heerlijk weer op pad!

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2014

Weer thuis!

16 Februari 2014

Ella, bella Ella

11 Februari 2014

Olifanten in Uda Walama

10 Februari 2014

Blue Whales in Mirissa

08 Februari 2014

Unawatuna; paradise beach - tuktukdrivers from hel
Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 96292

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: