de reis en aangename aankomst - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Simone Roos - WaarBenJij.nu de reis en aangename aankomst - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Simone Roos - WaarBenJij.nu

de reis en aangename aankomst

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

02 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,
Ik ben goed aangekomen. Dat maar eerst. Het was wel de langste reis die ik ooit gemaakt heb. Al was hij zeker niet vreselijk. Vertrokken om 16.00 uur vanuit huis na de laatste knuffel voor de katten en een laatste belletje naar mijn zusje. Samen met Saskia en Anita, helemaal gezellig.
Eerst naar London, na 3 uur wachten op naar Sao Paulo, een vlucht van 10 uur of zo. Ik had een goede plek, niemand voor me, aan het raam en volop beenruimte maar toch heb ik niet geslapen. erg jammer, voornamelijk omdat daardoor de rest van de reis toch wat minder fit wordt vervolgt . Vervolgens 3 uur wachten (om 5 uur s´morgens) voor de vlucht naar Rio, om daar te moeten haasten voor mijn aansluiting naar BA. Alwaar ik om 16.00 uur locale tijd ben aangekomen.
Ik ben niet afgezet met de taxi (qua geld, wel helemaal voor de deur :-). Direct een voorproefje gehad van de argentijnse mannencultuur. Hij wilde me wel Argentinie laten zien. Als ik nou ook kon rijden dan gaan we overal heen, in zijn taxi. Hij wilde mijn argentijnse ´marido´ wel zijn. Gracias pues no.....
Ontvangst van mijn landlady Aurora was aller hartelijkst. Daar zal ik een dikke week verblijven. De stroopwafels en de hagelslag werden goed ontvangen, van chocoladeletters en sinterklaas hebben ze nog niet gehoord. Mijn spaans is roestig maar we kunnen toch al wel gezellig kletsen. Ik zal deze week worden ingewijd in de wereld van de tango, want daar zijn zij en haar man dol op. Moet je je voorstellen: ik zit te tollen van de slaap maar ze moesten me al de tango laten zien, in een halletje van 2 bij 2. En het was PRACHTIG!

Mijn eertse nacht zit erop, goed geslapen, samen met de huiskat Banji (die een beetje op Pippi lijkt).

Nu tijd voor de eerste verkennende wandelingen door BA. Tot zover de huiselijkheden en zodat jullie maar weten dat ik goed ben aangekomen.

besos, Simone






  • 02 Oktober 2009 - 13:17

    Willy:

    Simone,
    Goed om te horen dat je bent aangekomen. Nu gaat het echt beginnen..spaans leren en de tango dansen. Geniet ervan en zie uit naar je reisverhalen.
    Adios,
    Willy

  • 02 Oktober 2009 - 13:44

    Anne-marie:

    dat is nogal een reis zeg! toch blij dat je goed bent aangekomen en dat de eerste indruk zo positief is. dat van die taxi snap ik niet helemaal, maar ja, ik ben blond!!!! veel plezier, x

  • 02 Oktober 2009 - 15:12

    Manon:

    heey simone
    ben vandaag weer bij jou twee lieve katten geweest en het gaat egt goed ze zijn alle twee blij en ze zijn ook meneden en odin die komt steeds naast me zitten en liggen en wilt dat ik hem aai
    en pip komt ook steeds meneden en die loopt rondjes om me benen heen
    een likje van odin en pip
    en van mij een dikke knuffel

  • 02 Oktober 2009 - 17:08

    Peter:

    Hey Simoontje...fijn dat alles goed gegaan is met de reis...nu lekker gaan genieten daar! Heb je nou "nee" gezegd tegen die taxichauffeur?? Nou jaaaa! Vond je die auto niks of zo?? Ok..veel plezier in BA dan!

  • 03 Oktober 2009 - 03:57

    Irene:

    Hi Simone,
    Geniet van je avontuur enneh...bij terugkomst wil ik ook een demo tango in een halletje van 2 bij 2 van jou zien hoor ;-)
    Ik zit letterlijk aan de andere kant van de wereld. Hier erg heet, lange werkdagen, tot 8u op kantoor zitten is hier heel normaal. Maar in het weekend heb gelukkig alle tijd om dit land te verkennen. Groetjes en geniet ervan, Irene

  • 03 Oktober 2009 - 08:01

    Yvonne:

    Hee Simoon, Gelukkig veilig aangekomen ondanks de 'charmante' taxichauffeur;-) Zo te zien heb je lekker weer. Hier wel ineens ander weer. Erg herfstachtig ineens... Ben benieuwd naar je volgend verhaal. Geniet maar fijn van het andere leven daar ver weg!
    Groetjes, Yvonne & Esther

  • 03 Oktober 2009 - 17:11

    Peter - Dutch Budha:

    Hey Simoon,

    Ontzettend veel plezier gewenst. Geniet van de Argentijnse wijn en ik ben benieuwd hoe de oranje leeuw voor het slapen, na de wijn, nog een tango-dansje eruit gooit! (m.a.w. Foto's en filmpjes plaatsen!!)

    Grtz Peter

  • 04 Oktober 2009 - 11:31

    Ellis:

    Hee Simone,
    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen! Ben benieuwd naar de rest van je reis en je belevenissen!!
    Groetjess

  • 04 Oktober 2009 - 17:30

    Lilo:

    Hallo tante Simone,
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt daar. Mama zou ook weer heel graag naar zuid amerika willen, maar ik ben daar nog wat te klein voor. Maar schrijf alles maar heel goed op, dan genieten wij toch een beetje mee. Wanneer kom je ook al weer terug? Volgens mij als wij in Rome zitten (want daar kan ik dan wel weer naar toe). Kom je in ieder geval daarna meteen bij ons langs? Mama richt het huis opnieuw in en dan kun je zeggen wat je er van vindt. Verder heb ik vandaag de hele dag gespeeld met jouw ING-popje. Mama heeft er een foto van gemaakt en zal die binnenkort mailen.
    Nou ik ga weer want ik moet zo naar bed.
    xx
    Lilo

  • 07 Oktober 2009 - 16:56

    Manon:

    heeey simone
    alles goed daar?
    bij ons wel met pip en odin gaat alles goed
    ik hbe de badkamer vandaag gedweild:P
    pip kot nu iedere keer naar me toe en ze loopt me ook achterna en ze loopt langs me in me nek op de bank .
    odin heeft op me schoot gezeten en dat vond ie heel erg leuk want ik voelde zijn nagels ( lang geleden dat ik dat heb gevoeld)
    je hebt echt twee schatten van een katten .
    heel veel plezier en een likje van odin en pip op je wang en een dikke kus van mij xxxxxxxjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 96291

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 September 2015

een ontdekkingsreis naar een nieuw travelblog

11 December 2014 - 08 Maart 2015

Van Shanghai naar Singapore!

01 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Authentiek Azië

27 December 2012 - 27 Juni 2013

Vamos a Central America!!

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Op ontdekking in China en Tibet

30 September 2009 - 04 November 2009

Argentijns avontuur

03 November 2008 - 27 November 2008

Zuidelijk Afrika - iets heel anders

16 Oktober 2007 - 16 Januari 2008

Sabbatical in ZO Azie

Landen bezocht: